Volledige versie bekijken : srt vast onder avi



Noempsy
22 August 2006, 22:21
hoi hoi

seg wie kan mij hier is een simpel programma aanraden om subs onder mijn avi te krijgen die ik dan vervolgens kan branden via nero....

heb vroeger gedaan maar dan moest ik 4 programma's draaien en dat moet volgens mij simpeler gaan....:wtf:

groeten aan Gotenks & Sille:bow:

Sille
22 August 2006, 22:28
owke hier gaan we dan :)

stap1 : download : -FFdshow (voor de subs)
-winavi (voor te converte)
-nero (branden van dvd)

Stap2: geef de ondertitels en de avi bestand dezelfde naam en plaats deze in
1 map.

stap3: open ffdshow (via start ---> alle programma's ---> ffdshow --->
vfwconfiguration)

stap4: Laad de subtitels in en zet een vinkje bij subtitels.

stap5: open nu winavi (gratis versie geeft wel een ambetant kaderke*) daar neem je avi to dvd ----> laad je avi file in ---> laad winavi zijn werk doen.

stap6: Open nu nero Express ---> kies je dvd recorder ----> dan zie je staan dvd-files klik daar op ----> laad dan je mapje video ts in op je mapje video ts in nero (audio ts is altijd leeg) ---> laat de dvd branden en klaar.

* voor die winavi is der wel een oplossing ;) pm dus maar.

gotenks
22 August 2006, 22:31
Kon het zelf niet beter formuleren :p
Maar ik heb nog even een vraagje:


stap3: open ffdshow (via start ---> alle programma's ---> ffdshow --->
vfwconfiguration)

Springt FFDshow niet automatisch aan als WinAVI zijn werk is aan het doen?

Sille
22 August 2006, 22:36
Kon het zelf niet beter formuleren :p
Maar ik heb nog even een vraagje:



Springt FFDshow niet automatisch aan als WinAVI zijn werk is aan het doen?

nee je moet de subs eerst der inzetten en aanvinken dan mag je natuurlijk ffdshow sluiten tijdens het converte springt dit idd op met zo'n groene pijl (ik denk dat je dat bedoelde).

gotenks
22 August 2006, 22:38
nee je moet de subs eerst der inzetten en aanvinken dan mag je natuurlijk ffdshow sluiten tijdens het converte springt dit idd op met zo'n groene pijl (ik denk dat je dat bedoelde).

Ja dat bedoelde ik :) Ik gebruik VobSub en ik hoef het programma nooit eerst te open en de subs erin te zetten, daarom dat ik me dat even afvroeg ;)

Sille
22 August 2006, 22:46
maar ik weet niet dat vobsub samen werk met winavi

gotenks
22 August 2006, 22:47
maar ik weet niet dat vobsub samen werk met winavi

VobSub werkt dus wel degelijke samen met WinAVI :) Deze combinatie gebruik ik als sinds dat ik een DVD-writer heb en heeft me nog niet in de steek gelaten ;)

Sille
22 August 2006, 23:18
VobSub werkt dus wel degelijke samen met WinAVI :) Deze combinatie gebruik ik als sinds dat ik een DVD-writer heb en heeft me nog niet in de steek gelaten ;)

owke nu heb ik iets bij geleerd ;) ik gebruik de mijne mja ieders zijn methode