Volledige versie bekijken : Iets raar



Mr. Badness
22 August 2006, 22:41
Ik heb een paar weken geleden een format-c uitgevoerd en daarna alleen de meest gebruikte progs terug geïnstalleerd. Met andere woorden : er staan nu minder progs op mijn pc dan voor de format-c. Raar maar waar : ik heb nu ong. 1 GB minder plaats op mijn c-schijf dan voor de format-c.
Kan het zijn dat windows XP of een ander prog (Office-bestanden zijn autom. verwijderd) nog ergens installatiebestanden tot meer dan 1 GB heeft geplaatst zonder deze na installatie te verwijderen ? Zoja, hoe en eventueel met welk prog kan ik deze opsporen en verwijderen ?
Is er mogelijks een andere verklaring waarom ik plots met minder progs ook minder vrije diskspace heb ?
Wie weet hier meer over en kan/wil me helpen ?

Alvast bedankt !!!

Nikolas
23 August 2006, 14:50
Ja, het kan zijn dat je bij bepaalde programma's nu "volledige installatie" hebt gedaan, waar je dat bij sommige vroeger niet had gedaan.µ

Ruim verder eens je Temp map op en leeg je prefetch.

Milo
23 August 2006, 14:59
Haal C cleaner binenn en doe een scan ... alle rommel word dan wel van u bakske gehaald ;)

Mr. Badness
25 August 2006, 22:47
Denk niet dat ik een programma anders heb geïnstalleerd dan voorheen. Kan je iets specifieker zijn waar ik de map 'Temp' en vooral die 'prefetch' (wat is dat voor iets, nog nooit van gehoord) kan vinden ?
C Cleaner staat reeds lang op mijn pc en heeft er idd wel een hoop rommel afgehaald doch, die kleine 1 GB blijft wel foetsie...

Hoe dan ook, allen hartelijk dank voor de reeds gegeven info.

compuchrisje
26 August 2006, 00:00
Probeer gewoon eens met schijfopruiming, mogelijk staan de installatiebestanden nog ergens op je schijf.

Mr. Badness
26 August 2006, 00:43
zie hier in de windowsmap een 60-tal mappen staan met namen in de trent van $NtUninstallKB908531$ Kan het zijn dat dit de oorzaak is ? Mogen deze verwijderd worden ?
Een schijfopruiming geeft ook weinig effect op mijn schijfruimte...

zariash
26 August 2006, 00:51
elke keer als je iets nieuw installeert wordt er een herstelpunt aangemaakt
als je pc nu goed werkt verwijder dan al je vorige herstepunten en maak een nieuw aan dat kan veel ruimte opleveren bij mij de laatste keer bijna 2 gb
grtjs

Mr. Badness
26 August 2006, 01:45
Heb ik ook reeds geprobeerd doch zonder resultaat...maar toch alweer bedankt, ooit zal ik het wel vinden zeker ?? :lol: :lol: :lol:

gabriel
26 August 2006, 18:42
hey
als je extra shijfruimte wil vrij maken doe even het volgende
strart --uitvoeren -- typ :: %temp% "" leeg maken
start --uitvoeren --typ --::prefetch ok :: leeg maken
strart --uitvoeren -- typ :: ipconfig / flushdns
zo kan +/- 1 GB minder ruimte gebruiken
noteer :: dit verminderd niet de werking van je px !!!! ;)

Mr. Badness
26 August 2006, 21:36
Hey Gabriël,

dat zijn nieuwe (interessante) dingen. Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd en heb momenteel ... 0,2 GB terug. Het is niet de gezochte 1 GB geworden maar alle beetjes helpen... Alvast bedankt !!!

eventure
26 August 2006, 21:56
Die mappen in de trent van $NtUninstallKB908531$ staan waarschijnlijk in het blauw?
Deze mag je gerust verwijderen hoor (als ze blauw zijn)!

Mr. Badness
26 August 2006, 22:42
Heb die er dan ook maar afgezwierd. Blijkt uiteindelijk niet veel plaats in te nemen maar zoals voorheen hier al gemeld, alle beetjes helpen. Ook jij bij deze nog eens bedankt, het is hier leuk vertoeven ... als al je probs zijn/worden opgelost !!! :lol: :lol:

MADtm
27 August 2006, 04:40
:oink: gebruik je meedere partities?
hoor vaker dat mensen met meerdere partities ruimte "kwijtraken" maar infeite is dan de ruimte vaak verkeerd ingesteld.

maar als dir niet het geval is
misschien zou je voor het volgende beetje SuperCleaner http://www.southbaypc.com/SuperCleaner/ kunnen gebruiken...
als het er dán niet af is......

succes!(y)

Mr. Badness
27 August 2006, 10:28
Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de gegeven info doch :good:, niets van dit alles helpt :wall:. Puur toevallig ben ik zonet op de oplossing gestoten :wall:. Wanneer je de eigenschappen van je c-drive bekijkt kan je onderaan 'Station comprimeren om schijfruimte te besparen' en 'Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen' aanvinken. Vroeger stonden beiden aangevinkt (y), nu niks (n). Na het aanvinken van deze (maar vooral 'comprimeren' natuurlijk) blijkt plots mijn 1 GB terug vrij.
Nogmaals bedankt dus :good:voor de aangeboden hulp maar het probleem is bij deze opgelost. Topic mag dus eventueel gesloten worden :bow:.

gabriel
27 August 2006, 10:46
hey
als je nog meer schijf ruimte wil hebben blijven er nog 2 mogelijkheden
1 ) breng het volume van systeem herstel op 1 GB (ipv 12% )
2 ) breng het volume van prullebak op min ( ipv 12% )
dit " zou " je ongeveer 10% MEER volume moeten geven dus een hd van 80GB brengt een meer capaciteit op van 8 GB :)

Mr. Badness
27 August 2006, 17:50
hey
als je nog meer schijf ruimte wil hebben blijven er nog 2 mogelijkheden
1 ) breng het volume van systeem herstel op 1 GB (ipv 12% )
2 ) breng het volume van prullebak op min ( ipv 12% )
dit " zou " je ongeveer 10% MEER volume moeten geven dus een hd van 80GB brengt een meer capaciteit op van 8 GB :)


Kan je me ook ff uitleggen hoe ik die volumes instel ?

greg
28 August 2006, 06:56
bij de prullenbak klik je gewoon rechts erop en kies je eigenschappen,daar kan je het percentage naar omlaag halen

gabriel
28 August 2006, 20:36
hey
lees even de uitel van Greg
voor systeem herstel : systeemherstel : instellingen je vind wel hoe
nog meer vrij ruimte : in IE de map geschiedenis op 0 dagen
ook nog dit : start -uitvoeren typ : cleanmgr -ok (schijf opruiming )

slijkdabberke
29 August 2006, 23:16
de schijf indexeren aanvinken gaat wel ten koste van je snelheid
dus als je dit aanvinkt word je systeem iets zwaarder belast