Volledige versie bekijken : Sd versie TomTom



edargpu3
23 August 2006, 09:12
Hallo, iemand ervaring met een versie "SD versie TomTom" :)
Naar het schijnt staat alles dan op het SD kaartje en krijg je het probleem als je met een platte batterij komt te zitten niet meer voor zoals bij de mio 168 of yakumo of medion.
Je toestel mag dan met een platte batterij vallen alles start dan weer op vanop het sd kaartje.
you never now :good:

AMD
23 August 2006, 16:39
Jups dat klopt!
Ik heb TomTom 5 en die staat volledig op een 1Gb SD kaartje.
Omdat de applicatie en alles hierop staat (en niet alleen de mappen), wordt het ook automatisch gestart wanneer je de SD kaart insteekt.
Als je het op een PDA aansluit zonder navigatiesoftware, dan kan je tomtom ook daarop gebruiken (mits je de activatiecode opnieuw kan gebruiken)

Bij de andere gebruikelijke navigatieprogrammatuur van MIO en yakumo worden er bestanden in de PDA geinstalleerd wat problemen veroorzaakt wanneer je een platte batterij krijgt enzo.
Een van de problemen kan zijn: de PDA wordt automatisch gereset en verliest alle gegevens waardoor je je navigatie niet meer kan gebruiken.
Kalender en contactinfo zijn verdwenen en nog meer van die leuke dingen.
Meestal heeft de PDA nog een kleine back-up batterij wanneer de hoofdbatterij leeg is maar die werkt maar voor een korte periode en de bedoeling is dat je zo snel mogelijk de hoofdbatterij terug oplaad om geen dataverlies te krijgen.

Mvg,

Fabio

vanic
23 August 2006, 17:22
J

Bij de andere gebruikelijke navigatieprogrammatuur van MIO en yakumo worden er bestanden in de PDA geinstalleerd wat problemen veroorzaakt wanneer je een platte batterij krijgt enzo.


is bij TomTom ook zo...
http://www.pdashop.be/vragen/16947/1001

alleen is het wel zo dat je de navigatiesoftware niet moet installeren vanaf de CD/DVD ... maar vanaf het SD kaartje...

ik dacht dat je bij de Medion 95000 ( look a like van de mio 168) ook op deze manier de navigatiesoftware kan installeren...

bij de Mio 168 zou het ook kunnen dat de software ( mio maps) ingebakken is in de ROM ... als dit zo is dan moet je deze ook niet opnieuw installeren... aangezien dat alles wat in de ROM staat wordt behouden nadat de PDA is hard gerest of zonder stroom is gevallen...

edit: dat van Medion denk ik niet... ben ik zeker...

edargpu3
24 August 2006, 09:54
Hoe gaat men dan eigenlijk te werk?
Normaal gezien sluit je de PDA aan op de PC start de set up en ik zet dan de landen op het SD kaartje.
Hoe krijg ik nu het voorafgaande verhaal op mijn SD kaartje?
Graag als het kan een duidelijke stap voor stap uitleg.(sor)
Alvast een dikke dank

Nada
24 August 2006, 11:14
Hallo,

Ja dit zou ik ook wel willen dat ik zo'n SD versie heb.
Heb ook het probleem dat mijn MIO 168 na platte batterij mijn setup weg is.
Wie kan me helpen? Ik vertrek binnen twee weken op reis. Hopelijk heb ik dan geen platte batterij.

Wie helpt me?

MVG

Nancytje

vanic
24 August 2006, 15:39
Ik denk dat je zo'n "versie" moet kopen...

edargpu3
28 August 2006, 14:33
:good: Bedankt aan bepaalde personen om zo maar hun bereidwillige medewerking te verlenen (y)

AMD
28 August 2006, 16:29
De makkelijkste manier is inderdaad gewoon zo een versie te kopen.
Als je tomtom legaal hebt gekocht, dan heb je zo een SD kaart normaal gezien al.
Tenzij je die hebt geformateerd en gebruikt hebt voor andere doeleinden.

De andere oplossing is heel wat omslachtiger.
Dan moet je eerst de tomtom setup uitvoeren en laten installeren op je PDA.
Nadien moet je op je PDA gaan kiezen waar die .exe bestanden en dergelijk zitten en ze manueel kopieren en plakken op je SD kaart en dan hopen dat je geen bestanden vergeet.
Als dat is gelukt, dan moet je de setup van je PDA wissen en dan eens tomtom starten vanaf de SD kaart.

Ik zal eens zoeken als ik een duidelijk handleiding vind hoe je het makkelijk zelf kan maken maar voorlopig is dit het enige dat ik kan bedenken.

Groetjes Fabio

vanic
28 August 2006, 20:32
Als je tomtom legaal hebt gekocht, dan heb je zo een SD kaart normaal gezien al.


waarom zou je al zo'n kaartje hebben als je tomtom legaal gekocht hebt...
http://www.tomtom.be/products/section.php?ID=109&Section=242&Language=5
http://www.pdashop.be/product/17727

de enige manier waardoor je deze zou hebben is als je de SD versie hebt gekocht ;)
http://www.pdashop.be/product/16947

eventure
4 September 2006, 21:10
had vroeger een Mitac-mio 558
als de batterij plat was moest ik alles terug installeren maar via een forum een heel eenvoudige oplossing.
op je pda kan je een back-up maken en kiezen waar je dit opslaat.
ik deed het 2 keer, 1 op de pda zelf en de 2de backup op een sd kaartje (zo verlies je het zeker niet)
na een uitval of hard-reset gewoon back-up terugzetten en alles is weer zoals eerder.
Heb ik ook gedaan met een medion van een vriend.