Volledige versie bekijken : temperatuur te hoog?



dutchman
24 August 2006, 14:55
Als ik mijn pc opstart ligt de temperatuur zo tussen de 25 en 40 graden allemaal nette temperaturen en dat blijft ook zo, maar als ik een spel opstart bijv. cod2 dan loopt de temp op bij local temp tot 60 graden en remote temp 90 graden mijn vraag is waar zijn deze temperaturen gemeten en kunnen ze kwaad?:)

g_man
24 August 2006, 15:19
Alle temperaturen zien er normaal uit. Mss dat een van beide de temp is van je grafische kaart. 60° is nog steeds normaal dan, grafische kaarten kunnen enorm warm worden en kunnen dit ook verdragen tov een CPU die dat niet kan. Als je nu niet gamed, hoe hoog zijn dan die temps?? (of is dat die 25 en 40°) Het kan ook je omgevingstemp zijn en je GPU. Kijk eens naar de koeler op je graka, draait die voldoende? Zit er geen stof op?

dutchman
24 August 2006, 15:22
Als de pc in rust staat te downloaden of als ik aan het surfen ben is alles tussen de 25 en 40 graden wat nette waarden zijn en waar ik me niet druk over maak ook die 60 graden is geen ramp maar die 90 graden van de remote temp als ik aan het gamen ben kan dat kwaad? en wat is de remote temp? maar als de remote temp 90 graden wordt wordt de pc niet instabiel ofzo en de fans draaien voor de rest goed en zijn schoon miss dat ik een extra koeling kan plaatsen voor de hog remote temp een zalman ofzo

g_man
24 August 2006, 16:03
Ik wil nu niet moeilijk doen, maar download eens everest en kijk eens wat metingen je daar krijgt.

dutchman
24 August 2006, 16:17
Dat maakt elkaar per ding niet meer dan 2 à 3 graden maar local temp is me ene harde schijf en remote temp is me andere harde schijf en hdo zijn me harde schijven samen en die temperatuur blijft wel laag dus ik denk dat he gelijk hebt en dat het aan speedfan ligt;)

g_man
24 August 2006, 19:06
die geeft bij mij ook altijd zo'n gekke uitlezing...everest doet dat niet :)