Volledige versie bekijken : welk forum moet ik nu gebruiken



kwakkwak
24 August 2006, 22:42
Beste leden,

Ben in volle opstart met een nieuwe site maar ik heb totaal geen idee welk forum ik er moet inbouwen.

Ik had eerst gedacht aan vbulletin maar deze is niet gratis en dat geld geef ik er voorlopig niet aan voor een licentie.

Ik had gedacht aan phpbb , maar daarvan komt er een nieuwe en vind het dan dom om met de oude te beginnen. Want er zou geen upgrade mogelijkheid zijn voor je mods. Trouwens phpbb heeft bijna iedereen.

Let wel op heb een forum nodig want mijn hosting loopt.

Wie kan mij helpen? Sugesties zijn welkom. Er moeten wel verandermogelijkheden zijn zoals bv vbulletin en phpbb.

Dank op voorhand

greetz

GuntherS
24 August 2006, 22:48
PHPBB is een hele goede keuze in mijn ogen.
Daarmee kan je toch veel doen, alleen die update tja.. Wanneer komt die dan uit?

kwakkwak
24 August 2006, 22:59
PHPBB is een hele goede keuze in mijn ogen.
Daarmee kan je toch veel doen, alleen die update tja.. Wanneer komt die dan uit?

Naar ik gelezen heb zou die toch nog een periode uitblijven. Ze spreken zelfs van enkele maanden. Dus ik verwacht zeker niet voor oktober de definitieve release van de nieuwe. Ik kan best starten met de 3.0 beta 2 maar als er dan geen upgrademogelijkheid is naar definitief ben ik weer afgezeikt. Of ik moet starten met 2.0 an als de nieuwe 3.0 er is alle leden een berich sturen en vragen om terug te registreren. Dat kan toch ook niet.

Zijn er nog meer suggesties.

greetz

Martijnc
24 August 2006, 23:04
Er zal wel een upgrade mogelijkheid zijn van phpbb2.0 naar phpbb3 in de final release (eventueel in de RC' s al)

Jelle
24 August 2006, 23:20
Als je mods wilt voor je forum is phpBB idd. toch wel de betere keuze. Andere forumsystemen (SMF, yaBB, ...) hebben allemaal niet zo'n grote modcommunity ;)