Volledige versie bekijken : laptop <-> mixer



olingo
26 August 2006, 13:51
Is het mogelijk om een laptop aan te sluiten op een mengpaneel waar ook al twee platenspelers op aangesloten zitten? Neem nu de stanton m303 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=15459) als voorbeeld met drie uit/ingangen. Het zou de bedoeling zijn te kunnen opnemen via de laptop maar ook om muziek van op de laptop te kunnen mixen met de platen...

Indien ja, wat heb ik hier dan zoal voor nodig (qua poorten, kabels,...)?
Ik heb nog geen materiaal gekocht, dus er is nog niets te laat van: zit er wel dit op en dat op!
Hou et zo simpel mogelijk van uitleg, want kzit nog in de beginfase!

Meerrrccciii

Fakke_Berto
27 August 2006, 19:26
Welke aansluitingen zitten er op die laptop?
Je hebt nodig op je laptop: een audiouitgang en een audioingang. Als ze aanwezig zijn zijn dat normaal mini-jacks.
Twee kabels van cinch naar minijacks. Ik kon het niet goed zien op de foto maar als er ook gewone jacks op dat mengpaneel zitten kan je ook kabels van minijack naar normale jack gebruiken.
Ik hoop dat je er iets mee bent.
Groetjes.

olingo
27 August 2006, 19:39
Mini-jacks en cinch, zijn dat gewoon namen voor poorten?
En wat zijn dan gewone jacks?

Ik ben al ferm geholpen maar zoals ik al zei, ben nog een leek :D
Sjeers

Sille
27 August 2006, 20:27
dit gaat zeker en nog vrij makkelijk. Kan je op je laptop aparte audio speakers aansluiten zo ja dan is dit vrij makkelijk gefixt. Maar voor je een mengpaneel aan je pc hangt. moet je ook een versterker aansluiten op het mengpaneel. Anders heb je geen geluid. En een laptop aansluiten gaat makkelijk via een kabel (weet de naam niet sorry). Het is een kabbel met 1 fiche naar 2 fiche. De ene fiche is zwart en de andere normaal wit en rood. De 1 fiche steek je in het gat van de laptop (waar normaal je boksen komen). en de andere 2 gwn in de poort van het mengpaneel.

olingo
27 August 2006, 21:01
Ik was van plan men mixer/laptop aan te sluiten op men stereo via de auxpoorten er van!

Dus de bedoeling is voor geluid: mixer op laptop, en laptop op stereo, zodanig dat de stereo et geluid van de mixer en laptop afspeelt en dan nog een kabel voor overdracht van de laptop naar de mixer

Sille
27 August 2006, 21:06
je moet je mixer alleen op je versterker aansluiten. je laptop moet je gwn in je mixer steken. zo werkt het hier toch allemaal als wij gaan draaien.

olingo
27 August 2006, 21:17
da klinkt en is eigenlijk ontzettend logisch :p

Welke kabel en poorten gebruik je dan? En das dan met drie-lijnen mixer zeker?

Sille
27 August 2006, 21:31
hoe was dat nu ook al weer.

1: je steekt een fiche in je geluidskaart waar normaal je boksen steken met een kabel naar versterker die steek je in cd1 ofzo. dan neem je een kabel van je versterker die je in de aux hebt steken die steek je in de input van je mixer en hup tis normaal gefixt

olingo
28 August 2006, 18:08
En dan kun je de muziek die uit je laptop komt ook mixen? Of komt dan enkel het geluid door?

Sille
28 August 2006, 19:11
voor te mixen moet je wil minium 2 pc's of 1 cd en laptop hebben he. dan kan je liedjes van de ene pc mixen met de andere

olingo
28 August 2006, 22:25
2 platenspelers en een laptop zouden toch moeten volstaan?
(als je mixt, moet je idd twee dingen hebben om te mixen :p)

Sille
28 August 2006, 22:51
idd da moet volstaan moet je wel zien dat je 1 cd input hebt voor je pc en 2 voor je platenspelers want een laptop werkt niet op de input van een platenspeler

Milo
29 August 2006, 12:48
Hoi Hoi

Met Virtual Dj lukt da wel allamaal zenne ;)

Sille
29 August 2006, 15:36
ja maar virtual dj moet u over 2 grafische kaarten beschikken als u gebruik wilt maken van u hoofdtelefoon en uw boksen tegelijk. dus gwn een mengpaneeltje is veel makkelijker.

Milo
29 August 2006, 16:02
nope
Ne splitter is genoeg en da kost maximum 10 €uro ;)

Sille
29 August 2006, 16:42
ja dat ga ook mja :) ik werk nog altijd op de oude manier e :p en ik kan daar goed mee overweg

olingo
3 September 2006, 19:00
Heeft iemand ervaring met de Numark dmx-01 usb, dan kan alles wat hierboven besproken wordt met een simpel usb kabeltje...