Volledige versie bekijken : No signal



schorry
26 August 2006, 15:11
Sins een geruime tijd heb ik bij het opstarten van mijn PC een "no signal" op mijn scherm en start mijn pc uiteraard niet op. Als ik hem dan een kwartiertje zo laat draaien met een scherm dat niet reageerd. springt hij ineens spontaan aan en start mijn pc gewoon op.
Aan mijn scherm ligt het niet want heb er juist een nieuw aan geschaft.

Ik vraag mij nu af hoe ik mijn andere hardware kan testen? Misschien kan ik zo achterhalen van waar dit probleem komt. Soms denk ik dat het aan mijn grafische kaart ligt, dan denk ik misschien is het mijn processor of mijn moederboard. Ik wil dit alles eens deftig testen voor ik mij nieuwe dingen ga aanschaffen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste doe?

Yelleken
26 August 2006, 18:48
eerst s nakijken of je fiche van je schem goed insteekt.
het no signal gebeuren is dat je scherm geen verbinding heeft met je pc.
als je dit hebt nagekeken moet je s een driverupdate van je grafische kaart doen.
is het dan nog iet opgelost is ofwel je kabel van je scherm stuk ofwel is er wat mis met je grafische kaart

MADtm
27 August 2006, 04:53
eerst s nakijken of je fiche van je schem goed insteekt.
het no signal gebeuren is dat je scherm geen verbinding heeft met je pc.
als je dit hebt nagekeken moet je s een driverupdate van je grafische kaart doen.
is het dan nog iet opgelost is ofwel je kabel van je scherm stuk ofwel is er wat mis met je grafische kaart


:lol: Precies het antwoord dat ik in gedachte had!:lol: :good:

schorry
27 August 2006, 10:52
dan zal er iets zijn met mijn grafische kaart. Van mijn scherm had ik al alles goed nagekeken. Ik dacht in het begin dat er iets met mijn scherm was heb heb mij dus een nieuw scherm aangeschaft. was nu ook wel van doen, want zat hier nog op een 15' inch te kijken. Maar heb dit met mijn nieuw scherm ook nog. Dus zal ik is moeten kijken da'k ergens een grafische kaart kan vinden om dit is uit te testen.
Merci met jullie snelle reacties. En laat nog wel weten of het de grafische kaart is.

siegy
27 August 2006, 12:19
Beste Schorry,;


Ik had namelijk het zelfde probleem ,!

scroll even hier helemaal onderaan dit forum van deze bladzijde bij>>> soortgelijke onderwerpen
(NO-SIGNAL-Siegy- op-13-06-06 ) kan je het ook nog eens terug zien ,,!!


Zie ook deze topic ;2 bladen ,;( terug NO SIGNAL ) in een later bijlage ,,,
KLIK >>>http://www.ivanhoejupiler.be/t33536-terug----nosignal.html

in deze twee topic's kan je lezen wat ik allemaal geprobeerd heb !

Hier op dit forum heeft mij niemand er over gesproken ,maar
Heb het moederbord eens bestudeerd ,;

En zag dat alle condensaatoortjes bol stonden ,;

ik heb een nieuw laten zetten en alles is opgelost ,

zorg wel voor een back-up van je gegevens want alles is weg hè,!

ook je besturingen , dus al je installatie cd's bij halen !

schorry
27 August 2006, 22:52
Beste Schorry,;


Hier op dit forum heeft mij niemand er over gesproken ,maar
Heb het moederbord eens bestudeerd ,;

En zag dat alle condensaatoortjes bol stonden ,;

ik heb een nieuw laten zetten en alles is opgelost ,

zorg wel voor een back-up van je gegevens want alles is weg hè,!

ook je besturingen , dus al je installatie cd's bij halen !

Hey siegy,
Ik heb is gekeken naar mijn moederboard en inderdaad er staan enkele condensaatoortjes bol.

Is er een manier hoe je kan testen of je moederboarden en processor het nog deftig doen.
Of is de enige manier om dit te testen een nieuw kopen?

siegy
28 August 2006, 00:53
Inderdaad een nieuw mo board kopen of laten repareren maar dat kost bijna zoveel
en je moet nog iemand vinden die het kan of wil doen ?

kan ook nog eerst eens testen met iemand zijn videokaart maar 9 op 10 is het board kapot als je zegt dat er enkele condesaatoors bol staan , vrees ik ervoor ,

maar vraag het voor de zekerheid aan een technieker,ik mag je niet op kosten jagen hè
als leek !

schorry
29 August 2006, 20:22
Inderdaad een nieuw mo board kopen of laten repareren maar dat kost bijna zoveel
en je moet nog iemand vinden die het kan of wil doen ?

kan ook nog eerst eens testen met iemand zijn videokaart maar 9 op 10 is het board kapot als je zegt dat er enkele condesaatoors bol staan , vrees ik ervoor ,

maar vraag het voor de zekerheid aan een technieker,ik mag je niet op kosten jagen hè
als leek !

Ik heb gisteren 4 videokaarten gestest en er was zelfs 1 met PCI videokaart. Geen elke kaart werkte. Ik denk dat het wel degelijk mijn moederboard zal zijn. Zaterdag heb ik al een ander, gaan terwijl ook de processor veranderen. Ik laat hier weten of de siegy gelijk had.
Toch al bedankt voor de vele snelle reacties

schorry
2 September 2006, 21:21
vandaag nieuw moederboard en processor gestoken en alles werkt nu perfect. Het zal dus wel degelijk aan mijn condencaatortjes van mijn moederboard geleven hebben.

topic mag gesloten worden.

siegy
2 September 2006, 21:32
Oke Schorry,;
dan had ik toch in de juiste richting gedacht :good:

aan de ene kant ben ik blij dat ik je heb kunnen helpen ,het euvel op te sporen
aan de andere kant zijn dat kostelijke grappen ook hè !

MADtm
3 September 2006, 01:47
:damn: condensatoren die bol staan kunnen ook vrij simpel vervangen worden met de soldeerbout:damn:


:cry: dat had je wellicht een hoop geld kunnen besparen...:shy:

siegy
3 September 2006, 13:22
Inderdaad een nieuw mo board kopen of laten repareren maar dat kost bijna zoveel
en je moet nog iemand vinden die het kan of wil doen ?

kan ook nog eerst eens testen met iemand zijn videokaart maar 9 op 10 is het board kapot als je zegt dat er enkele condesaatoors bol staan , vrees ik ervoor ,

maar vraag het voor de zekerheid aan een technieker,ik mag je niet op kosten jagen hè
als leek !

Dat is heel Fraai MADtm,;
We hadden het HIER al eerder erover zie citaat(siegy hierboven )
Als alles achter de rug is kom je met dat voorstel af ,(>>>:damn: condensatoren die bol staan kunnen ook vrij simpel vervangen worden met de soldeerbout:damn::cry: dat had je wellicht een hoop geld kunnen besparen...:shy:>citaat MADtm)
vijgen na pasen dus!!

MADtm
4 September 2006, 00:47
Inderdaad een nieuw mo board kopen of laten repareren maar dat kost bijna zoveel
en je moet nog iemand vinden die het kan of wil doen ?

kan ook nog eerst eens testen met iemand zijn videokaart maar 9 op 10 is het board kapot als je zegt dat er enkele condesaatoors bol staan , vrees ik ervoor ,

maar vraag het voor de zekerheid aan een technieker,ik mag je niet op kosten jagen hè
als leek !


euhmm ik heb het stukje over de soldeerbout en uitleg hoe het moet even gemist??:p
het anderen laten doen..ja wat leer je daarvan??:frown:

maar idd was het een beetje laat van mij, mijn excuus:damn:
gelukkig was jij wél snel genoeg hem het juiste te leren:rolleyes: