Volledige versie bekijken : problemen met hardware in windows xp



fieldoxide
27 August 2006, 16:32
Hallo,
ik heb ietz zeer vreemd voor op mijn windows xp,ik heb een dvd writer en een cd writer op mijn pc staan,deze wordt aangeduid in windows xp als je naar het deze computer scherm gaat met de dvd writer als D en de cd writer als E,
wat er nu soms gebeurd is dat plotseling ik deze iconen niet meer zie staan op mijn windows xp scherm,als ik dan een dvdtje of cdtje wil insteken krijg ik een foutmelding dat er geen apparaat gevonden is,als ik mijn windows xp dan terug volledig opstart is de aanduding er weer wel,heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn,ik heb nog maar pas een nieuwe pc geconfigureerd met een nieuwe windows xp,bij mijn vorige pc heb ik dat probleem nooit gehad.De icoontjes van mijn cd en dvd schrijver staan onder : stations met verwisselbaar medium(deze computer dubbelklikken,...)

fieldoxide
27 August 2006, 21:05
Hallo,
ik heb ietz zeer vreemd voor op mijn windows xp,ik heb een dvd writer en een cd writer op mijn pc staan,deze wordt aangeduid in windows xp als je naar het deze computer scherm gaat met de dvd writer als D en de cd writer als E,
wat er nu soms gebeurd is dat plotseling ik deze iconen niet meer zie staan op mijn windows xp scherm,als ik dan een dvdtje of cdtje wil insteken krijg ik een foutmelding dat er geen apparaat gevonden is,als ik mijn windows xp dan terug volledig opstart is de aanduding er weer wel,heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn,ik heb nog maar pas een nieuwe pc geconfigureerd met een nieuwe windows xp,bij mijn vorige pc heb ik dat probleem nooit gehad.De icoontjes van mijn cd en dvd schrijver staan onder : stations met verwisselbaar medium(deze computer dubbelklikken,...)
Blijkbaar komt het vooral voor als ik mijn pc in stand by mode zet en hem dan er terug uithaal,kan dit met mijn bios te maken hebben?

fieldoxide
27 August 2006, 21:13
Blijkbaar komt het vooral voor als ik mijn pc in stand by mode zet en hem dan er terug uithaal,kan dit met mijn bios te maken hebben?
Als ik bij apparaatbeheer ga kijken zie ik ze er ook niet meer tussen staan.

gabriel
28 August 2006, 21:03
hey
lees even dit :http://support.microsoft.com/kb/316529/nl

fieldoxide
3 September 2006, 16:11
Hallo,
ik heb een vraagje ,ik heb sinds gisteren de releasecandidate 1 build 5600 van windows vista,nu was mijn vraag kan ik deze versie gewoon over mijn Nederlandstalige windows xp home edition plaatsen zonder in de problemen te komen?
Met andere woorden als ik dat zou doen blijven al mijn instellingen en programma's en documenten gewoon staan?

eventure
3 September 2006, 19:26
nee, dit is niet mogelijk. In principe is er wel een upgrade mogelijkheid maar dan moet je een engelstalige xp hebben...

mvg
Robbe

Spoorzoeker
4 September 2006, 09:12
Er zijn momenteel nog geen upgrade versies van Vista beschikbaar.

Alle wel beschikbare versies zijn schone installaties.

Ik kan je wel aanraden om vóórdat je Vista er op zet, de schijf te formatteren.

Hij laat anders namelijk veel rotzooi van XP staan en weet je later niet meer wat nu wel en wat niet weg kan.

fieldoxide
4 September 2006, 10:51
Dus als ik het goed versta is het bij de laatste build(5600) release candidate 1 niet mogelijk om een upgrade te doen van een Nederlandstalige windows xp naar een Engelstalige windows vista?
Het beste is windows vista op een aparte harde schijf te installeren of op een aparte partitie van mijn c -schijf?