Volledige versie bekijken : ik zoek tutorials



kingtommyboy
28 August 2006, 15:46
hallo,
ik had een tijdje geleden al eens de vraag gesteld hoe ik moest beginnen met programmeren. Iedereen zei toen een andere taal dus ik stond wéér geen stap verder :wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::w all::wall::wall::wall::wall::wall:

Toevallig ben ik in het bezit geraakt van flash 8 :D:D:D waar ik de trotse bezitter van ben :D:D:D nu heb ik besloten om er mee te leren werken ;)
ik zoek dus tutorials over flash EN actionscript, je moet weten dat ik een echte beginner ben dus maar weinig kan doen met flash (ik heb ook geen ervaring met programmeren). Ik ben er wel al eens in geslaagt om een vierkantje te maken dat roteerd en verandert in een balletje maar verder ben ik nog niet geraakt de cursus of tutorial liefst in het nederlands.
btw: mijn libary is verdwenen en ik wil weten hoe ik die terughaal want die is vrij belangrijk :D(of weet iemand ergens een plaats met cursus in de buurt van de gemeente kontich? (ligt in antwerpen))

dus kan iemand mij uit de nood helpen? :cry:

alvast haaaaaaaaaaaaaaaaaaartelijk bedankt

thomassjiek

Icemar
28 August 2006, 16:04
http://www.ivanhoejupiler.be/f171-website.html

en dan met de naam icemar dat zijn allemaal diverse flashtuts voor flash8 en mx
je libery kan je terug zetten door op CTRL +L te drukken dan staat hij er weer

kingtommyboy
28 August 2006, 16:13
oke tnx :D daar kan ik al mee beginnen. wat die library betreft ik heb ze terug maar ik krijg ze als een apart kadertje en ze wil niet terug op de oorsprongkelijke plaats aan de rechterkant van het scherm gaan staan :(
maar voorlopig kan ik verder
als iemand nog meer gerief heeft het is altijd welkom :D

Icemar
28 August 2006, 16:16
je kan de andere schermen met de mis aanpassen zo dat je library er weer onder zal passen

kingtommyboy
28 August 2006, 16:43
euh mis? :) ma bon ik zal et wel zoeke
zeg btw da analoog klokje is ni simpel
ik heb daarnet een kleine vergissing begaan en ik kon weer opnieuw beginne

Icemar
28 August 2006, 16:50
je kan ook je stappen undo doen dan hoef je niet alles opnieuw te maken
flash is ook niet makkelijk om te leren

Jelle
28 August 2006, 17:12
Als je sites maakt, dan is een webprogrammeertaal misschien het beste, daar ben je dan sneller ook echt iets mee. PHP (in combinatie met de MySQL database) lijkt me dan de meest logische keuze en is prima geschikt om als beginner mee te beginnen. En dan geldt nog steeds: koop een goed (en recent) boek, want de webtutorials bieden nooit zoveel en zo goede informatie. En als je vragen/problemen hebt met iets: stel ze dan.
In de buurt van Kontich kan je wel cursussen volgen, alleen zijn sommigen echt duur. Namen/sites zou ik niet meteen kunnen geven.

Offtopic: naar welke school ga je? :p

kingtommyboy
28 August 2006, 17:28
de analoge klok is gelukt :D
btw ik heb dreamweaver 8 :) maar ik ga toch beginnen met flash als eerste :D je moet ergens beginnen he ;)

kingtommyboy
30 August 2006, 11:47
en ik heb nu ook de digitale klok gemaakt :D hij maakt bij mij wel geen onderschijd tussen am en pm

Icemar
30 August 2006, 11:55
dan ziet er een fout in je actionscript

elmago
1 September 2006, 22:45
heel knappe en zeer duidelijke tuts vind je bij

http://www.learnflash.com/index.php

gewoon ff registreren en je krijgt om de paar dagen een link voor
een tutorial toegestuurd, compleet gratis en zonder verplichtingen. :good:

kingtommyboy
5 September 2006, 19:58
dankjewel :D