Volledige versie bekijken : Nieuwe laptop



stevie_wonder
28 August 2006, 20:24
Hoi,

Ik ben op zoek naar een laptop rond de prijs van 900€
Nu heb ik deze ergens gezien ...
PAVILION DV5157EU
Turion 64/ML-34
1024 MB DDR 333Mhz (2x 512)
100GB sata 5400 RPM
ATI X200M 128MB dedicated
15,4 inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm
Quickplay
Xp home
Plus muis en tas.
Dit voor 850 euries

Om wat te surfen, beetje foto's bewerken, filmkes, en een klein gameke te doen wat vinden jullie van deze laptop ?
Ben nogal een leek :-)

Bedankt ;)

Jelle
29 August 2006, 12:41
Voor diegenen die nu op zoek zijn naar de productinformatie link: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/uk/en/ho/WF06b/21675-38187-38191-38191-38191-12358936-73181145.html

Mij ziet die er gewoonweg goed uit, ik vind niet meteen iets waar ik iets op kan aanmerken ;)
Uiteraard zijn er altijd wel dingen die je kan aanmerken, bv. Bluetooth ontbreekt, maar dan is er de vraag of je dat wel nodig hebt. Gezien naar wat hij heeft en het budget lijkt het me gewoon een prima keuze.

Wel vreemd dat het toerental van de harde schijf verschilt tussen wat jij zegt en de productpagina, de productpagina zegt dat hij maar aan 4200rpm gaat.

Nikolas
29 August 2006, 13:09
Verder moet je er niet op rekenen dat je hier ook maar één nieuwe game kunt op spelen ;)

carl
29 August 2006, 14:30
Maar voor een spelleke halo moet dit toch wel ruim volstaan. Een x200m is niet echt een goeie keus, je zou beter naar iets kijken met een x600/x1600/GO7600 tje. cerder een prima laptopje voor z'n prijs, een intel core 2 duo is miss nog ietsje beter maar dan is de vraag of je dat nodig hebt.

volgende vind ik iets beter maar is wel duurder
http://www.padeg.com/description.php?lang=1&path=25&sort=Article&page=0&id=2706

Nikolas
29 August 2006, 15:19
Maar voor een spelleke halo moet dit toch wel ruim volstaan. Een x200m is niet echt een goeie keus, je zou beter naar iets kijken met een x600/x1600/GO7600 tje. cerder een prima laptopje voor z'n prijs, een intel core 2 duo is miss nog ietsje beter maar dan is de vraag of je dat nodig hebt.

volgende vind ik iets beter maar is wel duurder
http://www.padeg.com/description.php?lang=1&path=25&sort=Article&page=0&id=2706

Voorlopig zijn er nog geen laptops die draaien op de mobiele versie van de Core 2, de Merom.

Dus op een echte Core 2 laptop is het nog even wachten. Er zijn nu misschien al zeer dure laptops met een Core 2,
maar die werken op een Conroe, niet op een Merom,
wat natuurlijk niet ideaal is voor de warmte en het energieverbruik.

stevie_wonder
29 August 2006, 18:49
Maar voor een spelleke halo moet dit toch wel ruim volstaan. Een x200m is niet echt een goeie keus, je zou beter naar iets kijken met een x600/x1600/GO7600 tje. cerder een prima laptopje voor z'n prijs, een intel core 2 duo is miss nog ietsje beter maar dan is de vraag of je dat nodig hebt.

volgende vind ik iets beter maar is wel duurder
http://www.padeg.com/description.php?lang=1&path=25&sort=Article&page=0&id=2706

Die is wel bijna 500 € duurder das nogal veel ... het is ook niet mijn bedoeling om daar de laatste nieuwe spellen op te spelen hoor ... nu speel ik soms unreal 2004, en mohaa dit zou wel moeten lukken he ?
K'ga nog eens verder kijken in de prijsklasse van ongeveer 900€
Laat wel wat horen :D

alvast al bedankt ;)

Jelle
29 August 2006, 19:14
Voor zo'n games enzo is hij prima, ik vind hem prima waar voor z'n geld bieden. Ik heb ook even bij Dell gekeken, maar die kunnen niets evenwaardig bieden voor die prijs.

Wel vind ik de Acer Aspire 5102WLMi (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1097) voor 899€. Die vind ik ook erg mooi, alleen is support en Acer geen goede combinatie.
De harde schijf alleen is iets kleiner (20GB kleiner), maar daar doe je het normaal niet voor bij een laptop. Hij blijkt ook erg stil te zijn. De grafische kaart is dezelfde, maar ... hij heeft dubbel zo veel grafisch geheugen erop zitten :)
Leuk extraatje is de ingebouwde webcam boven het scherm. Verder is dan nog de processor opmerkelijk: ook een AMD Turion 64 die op dezelfde snelheid staat geklokt, maar wel een X2, m.a.w. een dualcore processor, wat erg mooi is voor in een laptop.
In de review wordt ook de garantie als minpunt gezien, maar ook de HP heeft dezelfde karige garantie (1 jaar carry-in).

Nikolas
29 August 2006, 19:33
Voor zo'n games enzo is hij prima, ik vind hem prima waar voor z'n geld bieden. Ik heb ook even bij Dell gekeken, maar die kunnen niets evenwaardig bieden voor die prijs.

Wel vind ik de Acer Aspire 5102WLMi (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1097) voor 899€. Die vind ik ook erg mooi, alleen is support en Acer geen goede combinatie.
De harde schijf alleen is iets kleiner (20GB kleiner), maar daar doe je het normaal niet voor bij een laptop. Hij blijkt ook erg stil te zijn. De grafische kaart is dezelfde, maar ... hij heeft dubbel zo veel grafisch geheugen erop zitten :)
Leuk extraatje is de ingebouwde webcam boven het scherm. Verder is dan nog de processor opmerkelijk: ook een AMD Turion 64 die op dezelfde snelheid staat geklokt, maar wel een X2, m.a.w. een dualcore processor, wat erg mooi is voor in een laptop.
In de review wordt ook de garantie als minpunt gezien, maar ook de HP heeft dezelfde karige garantie (1 jaar carry-in).

En hoe zit het dan met dat overige jaar? Want als fabrikant ben je toch verplicht twee jaar te geven?

stevie_wonder
29 August 2006, 19:39
Voor zo'n games enzo is hij prima, ik vind hem prima waar voor z'n geld bieden. Ik heb ook even bij Dell gekeken, maar die kunnen niets evenwaardig bieden voor die prijs.

Wel vind ik de Acer Aspire 5102WLMi (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1097) voor 899€. Die vind ik ook erg mooi, alleen is support en Acer geen goede combinatie.
De harde schijf alleen is iets kleiner (20GB kleiner), maar daar doe je het normaal niet voor bij een laptop. Hij blijkt ook erg stil te zijn. De grafische kaart is dezelfde, maar ... hij heeft dubbel zo veel grafisch geheugen erop zitten :)
Leuk extraatje is de ingebouwde webcam boven het scherm. Verder is dan nog de processor opmerkelijk: ook een AMD Turion 64 die op dezelfde snelheid staat geklokt, maar wel een X2, m.a.w. een dualcore processor, wat erg mooi is voor in een laptop.
In de review wordt ook de garantie als minpunt gezien, maar ook de HP heeft dezelfde karige garantie (1 jaar carry-in).

Wel ik heb deze ook zien staan dezelfde prijs plus enkele extra's zoals beuo230 notebook kit, targus draagtas, ergonnmoische laptop muis, targus mini usb hub

http://img46.imageshack.us/my.php?image=acermy7.jpg

Jelle
29 August 2006, 19:40
En hoe zit het dan met dat overige jaar? Want als fabrikant ben je toch verplicht twee jaar te geven?
Dat moet je in zo'n geval dus vaak gewoon zelf eisen. Die wet bovenhalen, zeggen dat de dienst consumentenzaken en het Europees centrum voor de rechten van de consument dat niet zo leuk zullen vinden, ... Dan kan er zoals ik al vaak zei zowat altijd wel "nog iets geregeld worden".

De wet is er dus, maar de fabrikanten passen die niet toe en je moet ze dus als klant zelf eisen. En daar 90% er niets van weet, betalen die rustig de herstelkosten enzo (waarom zouden de fabrikanten het dus anders doen zolang de overheid er niet tegen optreed).

Nikolas
30 August 2006, 08:17
Dat moet je in zo'n geval dus vaak gewoon zelf eisen. Die wet bovenhalen, zeggen dat de dienst consumentenzaken en het Europees centrum voor de rechten van de consument dat niet zo leuk zullen vinden, ... Dan kan er zoals ik al vaak zei zowat altijd wel "nog iets geregeld worden".

De wet is er dus, maar de fabrikanten passen die niet toe en je moet ze dus als klant zelf eisen. En daar 90% er niets van weet, betalen die rustig de herstelkosten enzo (waarom zouden de fabrikanten het dus anders doen zolang de overheid er niet tegen optreed).

Hé, da's handig, koop ik mijn laptop aan verminderde prijs door mindere garantie aan te vinken
en als ik toch met problemen zit haal ik die wet boven.

Nouja, goede wet zeg :rolleyes: