Volledige versie bekijken : dvd writer probleem



fieldoxide
28 August 2006, 21:08
Hallo,
ik heb een zeer vervelend probleem met mijn dvd writer,als ik een filmpje afspeel,of een dvdtje shrink,software installeer op mijn pc gaat dit allemaal zeer traag en begint te flippen,de cursor van de muis beweegt niet meer mooi over het scherm,als ik dan bijvoorbeeld ook mijn itunes of windows media player opzet vertraagt de muziek zo enorm dat ze niet meer te beluisteren valt,ik heb een nec 3500 dvd writer,deze is via een dubbele ide stekker aaneengesloten en zo naar de ide stekker van het moederbord,aan de pc ligt het niet denk ik want het is een nieuwe(pentium met dual core processor,2 gb ddr2 geheugen),mijn harde schijven zijn via 2 aparte serial ata stekkers op het moederbord aangesloten,kan het probleem iets hardwarematigs zijn,misschien is de ide kabel stuk of zo?
Alle hulp is welkom,
Bedankt!

fieldoxide
28 August 2006, 21:39
Ik heb ondertussen een aantal testjes uitgevoerd met nero cd-dvd speed en wat blijkt: mijn dvd writer kan normaal een snelheid van 16 speed aan maar geeft maar een maximale uitlezing van 1 speed,mijn cd writer leest normaal tot 40 speed maar geraakt nu maar aan maximum 8 speed!!
Zou dit te maken kunnen hebben met een kapotte ide kabel?

psver
2 September 2006, 21:48
hallo fieldoxide,

Misschien datje in de bios de instellingen voor je dvd writer kan veranderen, en misschien de speed weer op 16 te zetten..??