Volledige versie bekijken : Help voor draadloze verbinding!!



Jasperx
29 August 2006, 12:43
Halow iedereen kheb een vraagje

ik heb een 2 pc's in huis staan:
één met een wifi kaart (xp)
en één zonder wifi kaart (milenium)

kheb ook een router en zo'n usb draadloze ontvanger
wat moet ik nu doen om internet verbinding te krijgen op bijde pc's
ps: kheb ook een belgacom adsl abonement

alvast bedankt ;)

Jasper

Kokki
29 August 2006, 18:24
Is het de bedoeling dat beide pc's draadloos op het internet gaan?
Welk type router is het?
Heb je al eens via een kabel naar de webinterface van de router gesurft? Iets van 192.168.2.1 of 192.168.1.1 OF 10.0.0.138

Jasperx
29 August 2006, 19:38
Is het de bedoeling dat beide pc's draadloos op het internet gaan? -> Ja
Welk type router is het? -> Philips SNA6600/18
Heb je al eens via een kabel naar de webinterface van de router gesurft? Iets van 192.168.2.1 of 192.168.1.1 OF 10.0.0.138 -> Ja 10.0.0.138

Jasperx
29 August 2006, 21:17
Echt niemand :/ ?

Kokki
29 August 2006, 23:36
In de webinterface kan je dus alle instellingen aanpassen. Kan je op het internet als je via een kabel bent aangesloten?
Zo ja, dan zijn die instellingen al ok, en dan is het alleen het instellen van het wireless gedeelte.
Ergens in het menu, ik denk advanced settings, daar staat wireless en ik denk dat dat standaard uit staat.
Voor beveiliging moet je minstens de MAC-adresfiltering aan schakelen. Daarnaast stel je best een WPA of WEP-key in.
Succes
I'll be back tomorrow ;)

Jasperx
30 August 2006, 12:27
Ik kan wel draadloos op de comp met de wireless lan kaart en dan breedband inschakelen maar als ik met de milenium op internet wil moet ik dan ook breedband inschakelen?

Goldie
30 August 2006, 12:37
Ik kan wel draadloos op de comp met de wireless lan kaart en dan breedband inschakelen maar als ik met de milenium op internet wil moet ik dan ook breedband inschakelen?

yo Jasper, ik heb vroeger even in onderaanneming vr Belgacom gewerkt. Die modem is die van Belgacom zelf? Want als je nr de pagina 10.0.0.138 moet surfen ,dan heb ik slecht nieuws voor je, want dan heb je een Thompson speedtouch router van BGC en die ondersteund gn draadloos.
Wat bedoel je juist met breedband inschakelen. Ik vermoed dat je dat, wat je ook bedoelt, moet 'inschakelen' aangezien je over een breedband verbinding beschikt.
Ow, zie net dat je een philips hebt. Op de philips is het adres altijd 192.168.1.1 tenzij de belgacom technieker dat anders heeft ingesteld, wat vrij nutteloos is tenzij je al zulke pc in die range had staan.
Het gaat toch om zo'n zwart/grijze of Blauw/grijze philips of niet?

Jasperx
30 August 2006, 12:57
Ja de blauw grijze, het probleem is dat op de milenium ik met een usb adapter wel het signaal kan ontvangen van de router maar ik weet niet hoe ik breedband dan moet inschakelen

Goldie
30 August 2006, 13:01
Ja de blauw grijze, het probleem is dat op de milenium ik met een usb adapter wel het signaal kan ontvangen van de router maar ik weet niet hoe ik breedband dan moet inschakelen

De philips router werkt toch enkel met Ethernetkabel? Die heeft geen usb poorten hoor. je hebt die router nog geen half jaar dan? BGC heeft ze pas een maand na nieuwjaar uitgebracht.
Je kan bij netwerklocaties een nwe verbinding instellen. Dan kies je voor de verbinding handmatig instellen > dan verbinden via een permanente of breedbandverbinding.

Jasperx
30 August 2006, 13:14
Ik kan wel een usb flash station gebruiken maar dat kan ik niet in de router steken dus wat moet ik dan doen?

Goldie
30 August 2006, 13:42
Ik kan wel een usb flash station gebruiken maar dat kan ik niet in de router steken dus wat moet ik dan doen?

Steekt er een ethernetkaart in die desktoppc?

Jasperx
30 August 2006, 13:46
welke van de twee bedoel je?

Kokki
30 August 2006, 23:05
Even een update: Jasperx kan dus met zijn vaste pc op het internet via die philips modem/router. Met de pc met windows ME en een asus WL167g USB adapter geraakt ie in de webinterface maar niet op het internet. Hij krijgt een geldig IP-adres (192.168.1.3 ) maar IE kan de gevraagde pagina niet openen. Bij de internet opties- verbindingen heeft ie "nooit een verbinding kiezen" aangevinkt.
Heeft er nog iemand een idee?

Jasperx
31 August 2006, 15:09
Na veel zoeken is het toch gelukt, maar zonder kokki zou het niet gelukt zijn

Bedankt Kokki ;)

Kokki
31 August 2006, 17:36
Graag gedaan. Ik ben wel benieuwd wat het uiteindelijk nog geweest is. :)