Volledige versie bekijken : Probleem server 1-eurohost !



broske
29 August 2006, 16:19
Langs de normale weg wil het niet lukken…
Ik ben een aantal maanden klant bij 1-eurohost,
en ik ben helemaal niet tevreden over deze server!
De server is traag, de server valt uit, mijn data worden gewist,
de klok verandert voortdurend, opeens staat er een 2 weken oude back-up op waardoor alle posts van 2 weken verdwenen zijn, enzovoort enzovoort...
Da's al maanden zo!
Da's al maanden dat ik mails stuur met klachten en vragen.
De mails worden gewoon niet beantwoord, of geheel naast de kwestie.
Op hun site schrijven ze nochtans dat alle mails binnen de 24 uur beantwoord worden, wat eigenlijk op zich al niet zo vet is...
En die 99 + % die ze beweren uptime te zijn is schromelijk overdreven,
dan zou de server de volgende 4 jaar niet meer mogen uitvallen…
Niets support dus, enkel een bevestigingsmail dat mijn mail in het support systeem is opgenomen.
Ik vraag me af hoe anderen hun ervaring is met 1-eurohost?

AMD
29 August 2006, 17:07
Ik heb een hele goede ervaring met 1-eurohost.
Deze website draait trouwens bij 1-eurohost.com
Van uitval heb ik tot nu toe nog geen last gehad.

Misschien kan je best eens telefonisch contact opnemen met de klantendienst en daar je beklag doen.

Groetjes Fabio

broske
29 August 2006, 17:40
Ik ga niet naar een 0902 nummer bellen met mijn GSM aan €0.75 per minuut om de problemen te melden die zijzelf bij de server creëren.
Dat support syteem dient daarvoor, dacht ik.
Natuurlijk dat er op deze site geen problemen zijn, ze sponseren u...
Dat zou wel hele slechte reclame zijn.

Martijnc
29 August 2006, 17:57
Mijn website word ook daar gehost, heb er ook nog 2 andere.
De support kan wel beter maar de up-times zijn goed.
De laatste keer is de server offline geweest door een andere klant die de server zwaar belaste door een buggie script, daar konden zij niets aan doen, buiten de support ben ik er ook tevreden over, zowel uptimes als snelheid.

Jelle
29 August 2006, 18:18
Echt te vergelijken met onze site is het dan ook niet. Op andere servers staan vele klanten, als één klant die opeens enorm belast dan lijdt de hele server eronder. Wij staan op onze eigen server, dus we moeten al zelf gekke dingen doen daarvoor, dat we dus sneller zijn is ook logisch (3Ghz, 1,5GB geheugen voor één site i.p.v. voor 100 sites ofzo). En soms ligt het ook aan de gebruiker zelf, zo kan een fout php scripts of het niet upgraden van je software flink wat problemen veroorzaken.

Ik heb even gekeken en kalebros.com staat op be12 blijkbaar. Ik ken nog enkele sites die op die machine staan en die werken prima momenteel, ook is er geen backup voor die sites erop gezet zie ik. Ik zou dus eerst even je support ticket afwachten :)
Er is wel een maand geleden op die server een backup teruggezet, maar dat is dus wel al enige tijd geleden.

Binnenkort gaat 1-Eurohost ook een serververhuis doen naar een eigen ruimte in een ander datacenter. Ook krijgen alle servers een upgradebeurt (o.a. Plesk 8). Dat gaat volgens mij al een grote verbetering geven ;)

Dat support niet zo supersnel is en er geen gratis telefonische support is, lijkt me wel logisch door hun prijs. 1-Eurohost focust op een lage prijs, kijk even naar dure hosts en dan zie je dat je betaalt voor hun extra service: 7/7 24/24 gratis telefonisch bereikbaar etc. Daar heb je veel medewerkers voor nodig en zoals je weet is dat niet goedkoop ...

Ik heb deze ook verplaatst naar webdevelopment, daar hoort hij meer thuis.

bubsy119
29 August 2006, 19:43
Ik zit ook bij 1-eurohost en ben er eigenlijk ook niet zo content van.
Geregeld is mijn site niet beschikbaar (voor sommigen dan wel en andere niet).
En als je dan belt voor support krijg je van die domme vragen :
-Hoe surf je naar je site, heb je je pc al herstart en that's it. Sorry dan weten wij het ook niet meneer, morgen nog eens proberen. Service kan je dat niet noemen he en ondertussen betaal je maar. Ik heb ook nog een paar sites ergens anders staan (ok service is er nog minder :-) maar is dan ook nog niet nodig geweest (site is misschien 1middag niet online geweest op 1,5jaar)

eventure
30 August 2006, 10:39
Ik zit bij priorweb en das echt een goede support!
De server heeft op twee jaar tijd een kwartiertje stilgelegen en dat is het!

mvg
Robbe

sis-1-eurohost
30 August 2006, 18:11
Broske, neem anders rechtstreeks met mij contact op, ik kan niet direct een ticket vinden met uw probleembeschrijving. (stein@stone-is.com).

We hosten bijna 50.000 sites... nu en dan gaaat er wel eens iets fout...

Busty119: wellicht ben je geblokkeerd geweest door de firewall - gebeurt soms dat er onterecht gebruikers geblokkeerd worden. Je moet eregens een lijn trekken uit veiligheidsoverwegingen en dan krijg je ook soms onterechte bans van het netwerk. Als wij van onze zijde geen weet hebben van een probleem dan is het natuurlijk het eerste wat we vragen het aan uw zijde te controleren.

Broske: Twee weken terug gezet zijn lijkt me erg vreemd. Ik vermoed dat je CMS/Forum getroffen geweest is door één of andere vulnerability. Ik zou dit eens van dichterbij moeten bekijken. We hebben een uptime van 99.85% door een externe organisatie opgetekend. Dit is wel gemeten over al onze servers. Je contacteert me best rechtstreeks stein@stone-is.com.

Wat de problemen betreft:

- Binnenkort wordt onze billing gelinkt aan plesk en de support. Waardoor probleemoplossing gemakkelijker en vooral sneller zal gaan. Ook worden onze servers gevirtualiseerd (nu zijn er een x aantal losse servers, het kan altijd dat er ééntje een probleem krijgt) waardoor er bij problemen alles gewoon overgenomen wordt door een andere hardware node. Ook zijn de systeembronnen flexibeler zodat één gebruiker de andere niet meer zal kunnen storen.

- We gaan misschien ook van ons betaalnummer stappen maar het probleem is dat wanneer iemand met ons aan een gewone lijn hangt we die ondersteuning neit kunnen betalen met de pakketprijs. Je betaalt bij ons €9.9 ex BTW per jaar (€12 btw in) voor het kleinste pakket. Dit is per jaar, inclusief uw verkeer, server gebruik etc...Als elke klant al een half uur per jaar zou bellen hebben we al een stuk van onze marge kwijt. Als je een beetje zoekt kan je ook onze vaste nummers vinden...

bubsy119
30 August 2006, 19:17
Busty119: wellicht ben je geblokkeerd geweest door de firewall - gebeurt soms dat er onterecht gebruikers geblokkeerd worden. Je moet eregens een lijn trekken uit veiligheidsoverwegingen en dan krijg je ook soms onterechte bans van het netwerk. Als wij van onze zijde geen weet hebben van een probleem dan is het natuurlijk het eerste wat we vragen het aan uw zijde te controleren.



Waarschijnlijk zal het zowel iets geweest zijn maar de laatste dagen kan ik er terug altijd op dus ben weer tevreden klant :good:

broske
30 August 2006, 21:25
Hey Sis-1-eurohoste,

Super dat ik eindelijk emailadres heb van iemand die ik kan bereiken als er zich nog problemen zouden voordoen.

Tot voor kort was het opladen op mijn site bijzonder traag en waren er onderbrekingen, maar sinds gisteren is dat weer normaal. De overige problemen die zich in het verleden voorgedaan hebben (zoals het voortdurend resetten van de klok en het verloren gaan van 2 weken data), kan nu toch niks meer aan veranderd worden.

Die technische aanpassingen ivm de helpdesk zullen de communicatie hopelijk ten goede komen. Effe melden toch dat ik niet de hoste van €10 gekocht heb, maar die van €60.

Ik hou uw email adres goed bij voor mochten er weer problemen opduiken.

Alvast bedankt.

bubsy119
2 September 2006, 15:42
Mijn vorige post over de mindere service mag voor mijn part verwijderd worden. Toen ik de laatste dagen met een hacker opgescheept zat op mijn forum heb ik constant en ongelooflijk veel hulp gehad van Stein(1-eurohost). Zonder hem had ik nu nog aan het klungelen geweest dus service is wel degelijk (y) (y)