Volledige versie bekijken : geen opstarten na schijfopruiming.



atlantis
30 August 2006, 13:08
toch een goeie dag,

Reeds tweemaal in 3 weken tijd moet ik mijn image terugplaatsen na een schijfopruiming via systeemwerkset. Halverwege de opruiming blijft deze hangen, en krijg ik een windowscherm met de melding: "een aantal systeemfiles voor de goede werking van windows zijn veranderd. Plaats de cdrom op de oorspronkelijke te herstellen. en dan opnieuw - annuleren-.. . "
Iets in die aard, want ik kan het niet meer letterlijk voor de geest halen :). De cd van win xp helpt niet, het zegt telkenmale dat het de verkeerde is, en als ik annuleren doe dan blokkeert de pc en moet er een reset gebeuren. Het opstarten in de laatste modus die wel werkte helpt ook niet.
Iemand enig idee? Scan met adaware, spybot, ewido, spysweeper, Ccleaner en a squared leveren niks op, maar dat verwondert me ook niet echt :)

teken
31 August 2006, 04:11
tis omzeep :p hehe jamer maar

uw systeem licht gewoon weg in de war.
yip uw systeem files wel deglijk.

-heb je al eens schijv controle laten doen ?
xp zet alle files op zijn plaats terug, en zou moeten opgelost zijn.

-anders ik zou zeggen, keer uw pc terug Voor dat dit alles begon.
Maar let eens op met Hitmanpro en dergelijk ,
volgens mij heb je uw pc te goed gecleand.

en er zitten zwevende file in nu .
bekend probleem.
Hoe te fixen zou ik direct niet echt weten,

alleen zou ik zeggen, probeer schijvcontrole , als je xp hebt, dan zal je moeten heropstarten, en daarmee moet het opgelost zijn.

Andere optie is , Systeemherstel "paar dagen of weken", voor het voorval.
en opletten met tools zoals hitmanpro en dergelijk.

deze zijn wel goed, maar uit ervaring weet ik dat ze wel files durfen teverwijderen die niet zouden mogen worden verwijderd.

atlantis
31 August 2006, 21:00
Heb dus onlangs hitman verwijderd. Systeemhestel kon ik niet gebruiken daar winxp niet opstartte. Kon enkel via F8 kiezen gewoon, safe modus en laatste correcte instellingen. Laatst correcte instellingen werkte niet. Eenige voorlopige oplossing is dus gewoon geen schijfopruiming meer te doen via windows, en enkel die van Ccleaner te gebruiken. Toch bedankt.

gabriel
1 September 2006, 11:20
hey
kijk even hier :http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=38440&p=2

compuchrisje
1 September 2006, 15:35
atlantis: heb je hier (http://www.ivanhoejupiler.be/t33241-windows-xp-repareren.html)al eens je licht opgestoken? Misschien dat dit ook kan helpen.

atlantis
1 September 2006, 17:00
Ga dit inderdaad eens proberen! maar ben niet zeker dat het een bootcd is. Je krijgt wel nieuws van me :)
maak er een fijn weekend van...zonder pc probs