Volledige versie bekijken : Kleuren van printer zijn niet goed



Yelleken
30 August 2006, 13:30
Ik heb een canon i450 printer en de laatste tijd als ik wat afdruk komen de kleuren helemaal niet overeen met de kleuren die het zouden moeten zijn.
Ik heb al geprobeerd met nieuwe inktcasettes in te steken maar dat helpt ook niet.

blauw wordt roze afgedrukt, wit wordt nogal gelig afgedrukt,.....

Hoe los ik dit op?

Nikolas
30 August 2006, 14:36
Koppen reinigen. Testpagina afdrukken en boveal eens kijken of de instellingen van je beeldscherm wel goed staan.

Yelleken
30 August 2006, 14:46
koppen zijn gereinigd, testpagina is afgedrukt en mn beeldscherminstellingen staan ook goed

fryum
30 August 2006, 17:46
Misschien staat je kleurprofiel niet meer juist?
Dit staat normaal gezien op je drivercd van je printer.

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/nl/library/ServerHelp/bb9de6f3-900d-4edc-8c4b-ecbd239c0edb.mspx?mfr=true

http://www.digifotoweb.nl/kleurmanagement/Cursus%20BA%20inhoud.pdf#search=%22kleurbeheer%22

Yelleken
30 August 2006, 18:31
die staat ook goed (net opnieuw geinstaleerd) en nog steeds sechte kleuren

fryum
30 August 2006, 19:41
Probeer misschien eens alles van uw printer te deïnstaleren.
Ik zou ook alle 'bijhorende' canon-programma's eraf zwieren.
Dan natuurlijk opnieuw inatleren (kijken of er geen nieuwere driver zijn)
Of anders eens systeemherstel doen?

Nikolas
30 August 2006, 19:42
Probeer misschien eens alles van uw printer te deïnstaleren.
Ik zou ook alle 'bijhorende' canon-programma's eraf zwieren.
Dan natuurlijk opnieuw inatleren (kijken of er geen nieuwere driver zijn)
Of anders eens systeemherstel doen?

Aangezien de testpagina ook niet foutloos is zou ik het eerder zoeken bij de printer dan bij Windows...

Sille
30 August 2006, 22:49
mmm dan moet je de printer eens open doen en je cartige eens bekijken (je hebt nieuwe der ingestoken zeg je) maar kijk eens of je lens waar je inkt uitkomt perongeluk niet wat vol inkt hangt keus deze eens wat af kan mss daardoor wel zijn hoor.

Yelleken
30 August 2006, 23:25
heb net gedaan wat jij zegt sille, zat niks in (of zogoed als niks) maar toch eens met een doekje wat proper gemaakt maar nog steeds geen kleurverbetering jammer genoeg

Sille
30 August 2006, 23:28
deam sille krapt in zijn haar. der klopt iets niet met die printer das duidelijk maar wat leg hem eens open en kijk is of je niets ziet

Yelleken
31 August 2006, 00:57
op t eerste zicht zie k niks verkeerds, maar ik wet natuurlijk ook ni echt hoe t er moet uitzien als m wel goe is langst binnen :p

kpeins dak meneige is nen nieuwe ga moeten halen ofzo

Simply
31 August 2006, 01:30
op t eerste zicht zie k niks verkeerds, maar ik wet natuurlijk ook ni echt hoe t er moet uitzien als m wel goe is langst binnen :p

kpeins dak meneige is nen nieuwe ga moeten halen ofzo


Mss wel ja, er zijn tegenwoordig goeie compacte printers van HP. Hsp series zijn best goed voor een normaal thuisgebruik! BTW is ook een all-in one (scannen, kopieren, printen) Zelfs kleuren-laserprinters zijn de laatste tijd betaalbaar!