Volledige versie bekijken : Kom niet op een Pc op een netwerk



TheMiB
30 August 2006, 17:38
Hallo,
sinds vorige week ben ik in het bezit van de Philips Multiservices - PSTN Model: SNA6600.
Ik heb thuis 2 Pc's die via deze router op het internet gaan. Dat werkt dan ook feilloos. Zover heb ik het in orde gekregen, maar het netwerk krijg ik niet goed aan het draaien.
Als ik op mijn pc werk zie in in mijn netwerk ook de pc van mijn zoon en kan ik ook aan de mappen die hij geshared heeft.
Maar vanop zijn pc kan hij niet aan de mappen die op mijn pc geshared zijn.
Als hij naar netwerklocaties gaat ziet hij mijn pc wel (zoeken duurt wel lang), maar als hij op het icoontje van mijn pc klikt krijgt hij de melding dat hij geen machtiging heeft voor deze netwerkbron.
Mijn pc is met de router verbonden via een ethernetkabel, hij werkt draadloos.
Op mijn pc staat Zonealarm, zijn pc maakt gebruik van de Windows firewall.
Pingen van zijn pc naar de mijne werkt wel en geeft geen foutmelding.
Wie kan mij hier mee helpen?

mvg,
TheMiB

Nikolas
30 August 2006, 17:40
Hallo,
sinds vorige week ben ik in het bezit van de Philips Multiservices - PSTN Model: SNA6600.
Ik heb thuis 2 Pc's die via deze router op het internet gaan. Dat werkt dan ook feilloos. Zover heb ik het in orde gekregen, maar het netwerk krijg ik niet goed aan het draaien.
Als ik op mijn pc werk zie in in mijn netwerk ook de pc van mijn zoon en kan ik ook aan de mappen die hij geshared heeft.
Maar vanop zijn pc kan hij niet aan de mappen die op mijn pc geshared zijn.
Als hij naar netwerklocaties gaat ziet hij mijn pc wel (zoeken duurt wel lang), maar als hij op het icoontje van mijn pc klikt krijgt hij de melding dat hij geen machtiging heeft voor deze netwerkbron.
Mijn pc is met de router verbonden via een ethernetkabel, hij werkt draadloos.
Op mijn pc staat Zonealarm, zijn pc maakt gebruik van de Windows firewall.
Pingen van zijn pc naar de mijne werkt wel en geeft geen foutmelding.
Wie kan mij hier mee helpen?

mvg,
TheMiB

Heb je de wizard "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen", bij Mijn Netwerklocaties, doorlopen op die pc?

TheMiB
30 August 2006, 19:25
Heb je de wizard "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen", bij Mijn Netwerklocaties, doorlopen op die pc?

Ja, dat heb ik op beide pc's gedaan. Maar zijn pc vindt de mijne niet.
Moet er wel bij vertellen dat op mijn pc 4 gebruikers werken met een eigen login en paswoord.
Op zijn pc werkt hij alleen maar, en zonder het loginscherm.

Greetz,
TheMiB

fews
30 August 2006, 20:30
Ja, dat heb ik op beide pc's gedaan. Maar zijn pc vindt de mijne niet.
Moet er wel bij vertellen dat op mijn pc 4 gebruikers werken met een eigen login en paswoord.
Op zijn pc werkt hij alleen maar, en zonder het loginscherm.

Greetz,
TheMiB

ff kijken op jouw PC bij de instellingen van zone-alarm of het IP adres van je zoon zijn PC bij de toegelaten staat anders dit eens manueel toevoegen.

mvg
Fews

spruit
30 August 2006, 21:59
schakel eerst eens je firewall uit, en kijk dan eens, dan kunnen we het probleem beginnen te filteren..;)

Goldie
30 August 2006, 22:23
Ja, dat heb ik op beide pc's gedaan. Maar zijn pc vindt de mijne niet.
Moet er wel bij vertellen dat op mijn pc 4 gebruikers werken met een eigen login en paswoord.
Op zijn pc werkt hij alleen maar, en zonder het loginscherm.

Greetz,
TheMiB

Probeer eens even je zoontje ook een paswoord te geven of kijk eens of hij op zijn pc, net zoals jij op die van jou administrator rechten heeft, anders gaat het niet gaan omdat je geen machtiging hebt. Zitten jullie in dezelfde werkgroep?

TheMiB
31 August 2006, 09:11
@ fews=> het ip-adres van mijn zoon heeft toestemming in Zonealarm.

@ Spruit=> Zonealarm staat nu uitgeschakeld, maar het gaat evenzeer niet.

@ Goldie=> Mijn zoon heeft nu op zijn pc hetzelfde paswoord als op de mijne, maar hij kan nog steeds niet op mijn pc via het netwerk. Hij is op zijn pc administrator, en op de mijne is hij beperkte gebruiker. En ja we zitten in dezelfde werkgroep.

grabber
1 September 2006, 18:22
Misschien staat hier iets bruikbaars tussen:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen/1

peterus
1 September 2006, 19:15
Heb je de windows firewall van uw zoon ook uitgeschakeld?
Indien niet schakel deze dan eens uit.

TheMiB
2 September 2006, 11:32
@ martd => zal vanavond eens doorlopen.
@ peterus => de Windows Firewall van mijn zoon is uitgeschakeld. Bij mij kan ik ZoneAlarm wel uitschakelen maar dan staat de Windows Firewall op en die kan ik niet uitschakelen. De keuze "Firewall uitschakelen" is licht grijs en kan ik dus niet selecteren.

Kokki
2 September 2006, 19:14
ALs je eerst de windows firewall af zet gaat het dan niet? Vreemd dat je die niet kan uitzetten
Probeer het eens bij de services dan
Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS): Deze service is bedoeld voor het delen van de internetverbinding met andere computers in het netwerk en het toevoegen van de XP firewall. De firewall is in ieder geval overbodig, daar zijn betere opties (http://www.schoonepc.nl/optim/firewallsoftware.html) voor (zorg wel dat u een firewall heeft voordat u het internet opgaat!). Het delen van de internetverbinding is alleen van toepassing op de computer met de internetverbinding (de andere computers krijgen dan internettoegang via deze computer). Het delen van de internetverbinding kan overigens veel makkelijker door het plaatsen van een router. Wordt de internetverbinding niet gedeeld (of is er op de betreffende PC überhaupt geen modem aangesloten), dan kunt u deze service uitschakelen. Vóór installatie van SP2 werd deze service Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS) genoemd.
http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html