Volledige versie bekijken : Forum gehackt (1 eurohost)



bubsy119
31 August 2006, 12:40
Help mijn forum is juist 1 week oud en is reeds gehackt door den een of andere loser. En zelf ben ik geband. Wat kan ik hier aan doen ???:angry:

Martijnc
31 August 2006, 12:42
Zoals al in het vorige topic stond moet jij Eurohost zelf contacteren, wij hebben geen toegang tot de servers en kunnen jou dus ook niet helpen.

Milo
31 August 2006, 13:35
En bescherm uw site /forum...... Ik gebruik Nuke Sentinel
Maak telkens een back up van die site .

HvD
31 August 2006, 14:08
je kan het forum overnieuw installeren en dan je backup terug zetten als je die heb natuurlijk,maar eurohost heeft er waarschijndelijk ook eentje op de server staan. neem dan even contakt met eurohost op.

Yelleken
31 August 2006, 14:13
welke forumsoftware heb je gebruikt? phpbb, phpbbfm, vbulletin,....
Heb je nog toegang tot je database? daar kan je namelijk makkelijk jezelf unbannen

bubsy119
31 August 2006, 18:46
de site staat op www.vagcruisers.be (http://www.vagcruisers.be)
Ik maak gebruik van phpBB2,
ik heb daarstraks (via myadmin) mijn ban terug verwijderd maar enkele minuten later had hij blijkbaar weer alles overgenomen. Toen hebben ze bij eurohost het adminpaswoord terug gereset maar ondertussen heeft hij weer alles overgenomen en aangekondigd dat hij dit blijft doen. Momenteel ben ik weer eigenaar en de backup terug aan het zetten maar voor hoe lang weer ? Valt hier niks tegen te doen??

Martijnc
31 August 2006, 18:50
Mischien moet je je phpbb eens updaten

g_man
31 August 2006, 19:15
Valt hier niks tegen te doen??
Klacht indienen bij de FCCU...hacken is nog steeds verboden..bewijsmateriaal bijhouden of verzamelen...

Yelleken
31 August 2006, 20:26
normaal gezien als dit blijft gebeuren moet je dit gewoon melen aan je host en zorgen zij dat dit opgelost raakt.
Mijn host waar ik mn sites host die zorgt meestal ervoor dat zulke problemen binnen het uur weg zijn (als het al een uur duurt)

Jelle
1 September 2006, 08:23
normaal gezien als dit blijft gebeuren moet je dit gewoon melen aan je host en zorgen zij dat dit opgelost raakt.
Mijn host waar ik mn sites host die zorgt meestal ervoor dat zulke problemen binnen het uur weg zijn (als het al een uur duurt)
Een host kan daar niets aan doen denk ik in dit geval ;)
phpBB is goed, maar je moet er up-to-date mee blijven. Nieuwe versies dichten zowat elke keer weer wat beveiligingslekken en daar het opensource is gaan die ook veel sneller de ronde. phpBB is dus goed als je hem up-to-date houdt, anders is hij erg snel kwetsbaar. En dat is jouw taak :)
Bij bv. vBulletin, dat is commerciƫle software, gaan zulke dingen dus heel wat minder snel de ronde.

Vergelijk het met Windows/Linux, Internet Explorer/Firefox, ... Wat de meerderheid gebruikt, daar richten de hackers zich op.

Een host moet er alleen voor zorgen dat de server software up-to-date en goed beveiligd blijft om server hacks te vermijden, je site is jouw verantwoordelijkheid ;)

bubsy119
1 September 2006, 12:39
Ben er nu de laatste versie van phpBB op aant zetten, hopen dat het dan ophoudt. Mijn backup die ik in het administratiepaneel genomen had enkele dagen geleden wilt hij wel niet meer aanpakken. Mja t'is nu zo

Icemar
1 September 2006, 12:57
als je je oude back up op je nieuwe forum wil zetten dan moet je eerst de oude versie instaleren van je forum omdat er een verschil kan zitten in de opmaak van je database
en daarna kan je je forum update naar de laatste versie
ps als je db dan nog niet terug wil stuur mij danmaar ff een pm

bubsy119
2 September 2006, 15:38
Allemaal heel hard bedankt voor alle reacties. Momenteel heb ik er geen last meer van gehad. Ik heb dan ook heel veel hulp gehad van Stein van 1-eurohost, hij heeft men database kunnen terug plaatsen ed, Hopen dat alles nu zo blijft. In ieder geval komt er nu de laatste versie op. Mag gesloten worden denk ik