Volledige versie bekijken : [Pc probleem] Hangt vast!! help !!



qxzoR
31 August 2006, 21:08
Yow

Dit is het probleem als ik men pc opstart verloopt alles goed
tot mijn pc opgestart is en ik op mijn bureaublad zit en wil ik bv: msn openen dan hangt hij vast zelfde als gewoon iets anders wil doen mapje open doen of internet openen hangt hij volledig vast en ben ik verplicht om mijn pc te heropstarten met de 'reset' knop het is vrij lastig en kan niets doen het gebeurt z'on 10 à 15 keer per dag kan niets doen nu zit ik momenteel op de laptop van mijn zus...

Iemand die me a.u.b. kan helpen heb de computer dringend nodig ...


Met vriendelijke groeten, qx

PorkyFrost
31 August 2006, 21:32
kan je hem in veilige modus opstarten? zoja, doe dat, en laat een antivirus en anti-spyware draaien:) dan zal het misschien opgelost zijn :)

qxzoR
1 September 2006, 10:44
Ik kan in veilige modus geraken maar eens ik iets doe hangt hij daar ook weer vast.

qxzoR
1 September 2006, 13:31
Heb intussen al een virus scan gedaan hij heeft 1 virus gevonden genaamd "IRC_Generic". Maar toch blijft mijn pc vastlopen het is vrij lastig zeker als je iets aan het typen of maken bent voor een project kan je telkens weer opnieuw beginnen? :(

g_man
1 September 2006, 15:05
Probeer eens memtest86 (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=333&act=down) en test je geheugen hiermee.
Als dit clean is...maak dan eens een hijackthis-logje (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=25&act=down) en plaats dat op 't forum.

g_man
1 September 2006, 17:00
Heb je logje verplaatst naar het hijackthisgedeelte van het forum.

Die memtest moet je branden op cd of op diskette zetten en daarmee je PC opstarten... :)

woepi
1 September 2006, 17:01
Hijacklogje verplaatst naar http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=36801 ;)
(http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=36801)

qxzoR
1 September 2006, 17:23
Heb je logje verplaatst naar het hijackthisgedeelte van het forum.

Die memtest moet je branden op cd of op diskette zetten en daarmee je PC opstarten... :)

ik heb het op een CD gezet en mijn pc heropgestart met de cd erin maar er gebeurt niets..

eventure
1 September 2006, 17:45
Staat je Cr-rom als first boot device in je BIOS?

qxzoR
3 September 2006, 18:05
oke ik heb het inmiddels als gedaan hij vondt geen enkel fout..

(pfff het is zeer lastig kan bijna niets doen hij hangt mss z'on 20keer vast per 5minuten ofzo :( plz help)


zou ik moeten formatteren?

qxzoR
3 September 2006, 18:41
*Update*


Ik heb net AVAST virus scanner geinstalleerd en moest heropstarten
oke ik doe het maar nu als men windows net is opgestart wanneer ik net
op mijn bureaublad ben gekomen krijg ik een blauw scherm met daarop
een zeer lange code ik kzal even alles opschrijven ->


Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren: controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. schakel het stuurprogamma uit. wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. vervang zo nodig de beeldscherm adapter. raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele BIOS-update.
schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informaties (mogelijk in het engels):

** STOP: 0x0000008E (0x0000005,0xF87FE703,0xB891BC70,0x00000000)

** windrvNT.sys - Adress F87FE703 base at F87FD000, DateStamp 409f405c

enz enz enz.........


aub help..

coopman
10 September 2006, 22:56
ik heb gewoon een format gedaan bij zelfde probleem toen was het opgelost denk ik
weet wel niet zeker was bij oude configuratie

vanic
11 September 2006, 10:34
misschien eens je HD testen... welk merk is het?

Ché
11 September 2006, 10:36
Je zal moeten op zoek gaan naar de boosdoener. Start je pc op met een minimum aan aangesloten onderdelen. Start telkens opnieuw op met een nieuw apparaat erbij. Wanneer je dat blauwe scherm (bsod) krijgt zal je tenminste weten wat de boosdoener is, en zal je die moeten vervangen. Heb dat destijds ook gehad en was bij mij het moederbord dat na 2 dagen de geest gegeven had ( was nochtans een nieuwe pc )Werd toen onder garantie vervangen.