Volledige versie bekijken : printer doet het niet meer



kingtommyboy
2 September 2006, 14:33
hallo,
het schooljaar is weer begonnen en bij mij ebbe ze de slechte gewoonte om
al vanaf het begin TE veel op te geven.
ik moet dus vanalles afprinten enzo
nu wil het lukken dat ik mijn printer aanzet en dat hij zegt dat er iets is met het zwarte inktpatroon dus ik haal het eruit ik steek het erin, ik controleer het papier nogeens... niets help hij wil niet printen. als ik hem af zet en dan terug aan print hij wel automatisch een blad als test maar meer komt er niet meer uit... ik weet niet meer wat te moeten doen, ik heb al een andere zwarte inktkassette erin gestoken maar nog steeds hetzelfde
als ik op het printericoontje klik onderaan men werkbalk dan zie ik dat nog 1 van mijn bladen in de wachtrij staan, de rest heb ik geanuleerd maar dat geraakt niet geanuleerd!!!
ik heb een hp psc 1350 printer
dat wil mij weer lukken net nu het school begint :wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall::wall:
kan iemand plz meehelpen naar een oplossing?


mvg

thomas

kingtommyboy
2 September 2006, 14:34
nog een kleine melding men pc gaat ineens veel trager! :)

Jelle
2 September 2006, 14:50
nog een kleine melding men pc gaat ineens veel trager! :)
Post eens een HijackThis logje, want dat 'ineens' is dan wel verdacht ;)

Draai ook eens CCleaner (http://www.ccleaner.com/). In dit topic (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=35744) heb ik ook al eens enkele tips opgesomd (prefetch leegmaken, register schoonmaken en defragmenteren, ...).

Voor je printer:
Lang niet printen is niet goed voor een inktpatroon. Je hebt er een soort van koperen stripje aan normaalgezien, dat kan wat roesten (ook door gewoon contact met de lucht, daarom is er een vervaldatum bij inktpatronen). Maak het eens schoon met bij voorkeur een gewone witte gom. Kijk dus ook eens even naar de vervaldatum van de inktpatronen. Ook waar de inkt uitkomt aan het inktpatroon maak je het even schoon (dat wel met keukenrol ofzo uiteraard).

Controleer ook even voor de zekerheid de aansluiting met de pc. Trek de USB-kabel dus even uit en steek hem er weer in. Controleer ook de aansluiting van die kabel aan de printer.

kingtommyboy
2 September 2006, 15:06
hijackfile is geplaatst en ccleaner is bezig wat brol te verwijderen, van snelheid op men pc is nog steeds geen sprake :(

kingtommyboy
2 September 2006, 15:23
ccleaner is gebeurd traagheid is al wa minder,
ik zie hier op men scherm 2 printopdrachten staan, het ene is degene die vastzit hij si blijkbaar bezig met tegelijk te annuleren en tegelijk te printen... de andere heb ik net opgegeven maar die kan nog niet afgeprint worden omdat dieen ene nogsteeds moeilijk doe
hoe krijg ik die weg?

Jelle
2 September 2006, 15:50
Rechtermuisklikken op die printtaak en voor annuleren kiezen. Dat duurt meestal wel even voor ze ook echt weg is ;)

kingtommyboy
2 September 2006, 16:00
goed nu is de situatie als volgt:

het kleurenpatroon bleek al 3 maanden vervallen te zijn! dus heb ik er een compleet nieuw ingestoken, het zwarte is nog steeds hetzelfde maar dat heb ik afgekuisd en gecontroleerd zoals je zei en het is nog niet vervallen
ik het alles gecontroleerd usb poort zit er goed in enz...
ik heb men computer herstart en de printer weer aangezet,
na de prosedure met dat testpapier begon hij automatisch te printen aan dat blad dat helemaal geblokeerd was ( nu zie ik net dat dat spul dat blad 4 maal wil afdrukken en ik heb maar 1 keer ingevoerd!)
het printen begon goed tot halverwege... vanaf dan stopte het en het gaat heel traag verder af en toe doet hij een strookje en dan stopt hij weer enzo... nu is het 2 de blad bezig op dezelfde manier, en anuleren heeft hier duidelijk geen zin ik heb het al vele keren geanuleerd maar het wil niet weg
dus kan ik die bladen ook langs een andere weg annuleren?
de traagheid van de computer lijkt nu weg

Jelle
2 September 2006, 16:02
Probeer eens te annuleren zonder dat de printer is aangesloten aan de pc ;)

Edit: ik heb je topic titel ook aangepast. "Help" is niet echt handig.

kingtommyboy
2 September 2006, 16:13
hoeft niet meer
langzaam maar zeker is alles eruit gekomen
maar wel zeeeeeeeeeeeeeeer traag
moet ik dan ook een nieuwe zwarte inktpatroon erin steken?

Jelle
2 September 2006, 16:17
Normaal niet. Ook inktpatronen die nog maar enkele maanden vervallen zijn zullen normal nog goed werken. Alleen moet je vooral die koperen strip kuisen tegen roest.

Zelf heb ik enkele printers, waaronder een erg oude HP (van 1998 ofzo). De inktpatronen zijn al twee jaar vervallen, maar ik heb er nog een heel stapeltje van liggen. Gewoon even kuisen dus en die werken prima :)

eventure
3 September 2006, 13:25
Installeer anders de drivers eens opnieuw?

kingtommyboy
3 September 2006, 14:57
is gebeurd, hij print niet meer het testblad en print terug wat ge em vraagt maar wel megatraag...

eventure
3 September 2006, 14:59
k, we zijn dan toch al een stapke verder :p
Ma probeer eens zoals ik op msn zei die printer aan uwen andere pc te hange,
en kijk wa ij daar doet...

Robbe

kingtommyboy
3 September 2006, 15:12
da durvek ni die andere pc is men laatste ding waar ik op kan terugvallen als dara ook nog iets aan is ebbek et goe zitte :D

kingtommyboy
3 September 2006, 15:12
is er een manier om de printsnelheid te regelen?

eventure
3 September 2006, 15:24
Je kan altijd de kwaliteit wat lager zetten, waardoor hij sneller print...

kingtommyboy
3 September 2006, 15:30
dat heeft weinig nut denkik dan krijg ik slechte trage prints :D

kingtommyboy
4 September 2006, 21:02
bon die printer is dus zonen kl****boel da ik et nu fef opgeef

Milo
5 September 2006, 14:38
Rechts klikken op Deze Computer
Optie Beheren nemen
dan naar Services gaan
Zoek daan een service met de naam PRINTSPOOLER
klik er rechts op en selecteer herstarten .

Probleem moet opgelost zijn ....... :)
Edit .. deze truc werkt ook als je 'Chinees' uit uw printerke krijgt :)