Volledige versie bekijken : probleem met gmail in outlook



guillaume520
2 September 2006, 17:22
hey ,

met wat rond te snuisteren hier vond ik deze truc : http://www.ivanhoejupiler.be/t35347-gmail-bekijken-in-outlook.html

ik heb hem toegepast in outlouk . en als ik iets wil verzenden krijg ik de foutmelding

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.gmail.com', Server: 'smtp.gmail.com', Protocol: SMTP, Poort: 456, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

en als ik iets wil ontvangen deze foutmelding


Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.gmail.com', Server: 'pop.gmail.com', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

weet iemand hier een oplossing voor ?

alvast bedankt

2B's
2 September 2006, 18:55
Ik heb datzelfde probleem gehad en ben mijn email dus vanop de server blijven lezen. Het ligt wellicht niet aan je instellingen maar aan outlook zelf. Download gmail notifier en dan kun je van daar rechtstreeks naar je postvak in. Als je nog een ander gmail adres hebt kun je daarvoor ook nog google talk gebruiken, heb je ook een mail malder.

compuchrisje
2 September 2006, 19:07
Eigenaardig, de tip had ik van MP3Tjoeper en heb hem natuurlijk eerst zelf uitgeprobeerd. Op gmail zelf kan je de nodige instellingen vinden die je daarvoor moet invoeren. Heb je dat ook gedaan? Hier werkt het perfect.

Kokki
2 September 2006, 19:09
Kijk hier eens: http://www.0x800ccc0e.nl/

Bij mij werkt gmail ophalen in Outlook, dus waarom zou dat bij jullie niet kunnen?

Succes

Mp3Tjoeper
2 September 2006, 21:27
Kijk hier eens: http://www.0x800ccc0e.nl/

Bij mij werkt gmail ophalen in Outlook, dus waarom zou dat bij jullie niet kunnen?

Succes

Is toch wel een beetje raar hé,
bij mij werkt het ander nog steeds prima :shy:

guillaume520
3 September 2006, 14:50
Ik heb datzelfde probleem gehad en ben mijn email dus vanop de server blijven lezen. Het ligt wellicht niet aan je instellingen maar aan outlook zelf. Download gmail notifier en dan kun je van daar rechtstreeks naar je postvak in. Als je nog een ander gmail adres hebt kun je daarvoor ook nog google talk gebruiken, heb je ook een mail malder.

niets aan te doen dus

guillaume520
3 September 2006, 14:52
Het ligt wellicht niet aan je instellingen maar aan outlook zelf.

niets aan te doen dus

ghost
3 September 2006, 15:15
Heb je dit ook gedaan?
Eerst surfen met je browser naar www.gmail.com
- Klik op settings en op Forwarding and POP. Vink aan: Enable POP for all mail.
- Klik tenslotte op Save Changes.

2B's
3 September 2006, 16:51
Had ik destijds allemaal gedaan Ghost maar het hielp niet. Ik werk ondertussen ook al met Linux en ben van plan om daar ook te kijken of ik mijn Gmail kan ophalen op dat systeem. Notifier werkt alleszins nog niet op Linux.

spruit
4 September 2006, 18:52
bij mij lukt het ook zonder problemen...moet wel zeggen dat indertijd het niet lukte met outlook xp...kreeg ook foutmeldingen...

compuchrisje
4 September 2006, 20:04
Lukt in Outlook Express ook Spruitje, er komt nog wel iets van... ben ermee bezig.

2B's
6 September 2006, 20:55
Ik ben er ondertussen toch in geslaagd om mijnen outlook berichten van Gmail op te laten halen. Vanuit outlook verzenden is toch blijkbaar niet de beste keuze het gaat tergend traag als je een bijlage toevoegd. Ik heb ondertussen ook in linux geprobeerd om Gmail te installeren, ik kan wel mails ophalen uit mijn account maar ik kan er vanuit mijn mailprogramma geen verzenden.

guillaume520
7 September 2006, 18:31
Ik ben er ondertussen toch in geslaagd om mijnen outlook berichten van Gmail op te laten halen.

hoe heb je dat gedaan ?

spruit
7 September 2006, 18:41
dit rechtstreeks van google...neem eens de stappen over, misschien iets over het hoofd gezien ;)

Uw client handmatig configureren:

1. POP voor uw GMail-account inschakelen.
2. Open Outlook of Outlook Express.
3. Klik in het menu 'Extra' op 'Accounts...'.
4. Klik op 'Toevoegen' en vervolgens op 'E-mail...'.
5. Voer uw naam in het veld 'Weergegeven naam:' in en klik op 'Volgende'.
6. Voer uw volledige e-mailadres voor Gmail (username@gmail.com) in het veld 'E-mailadres:' in en klik op 'Volgende'.
7. Voer 'pop.gmail.com' in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP):' in. Voer 'smtp.gmail.com' in het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP):' in.
8. Klik op 'Volgende'.
9. Voer uw Gmail-gebruikersnaam (inclusief '@gmail.com') in het veld 'Accountnaam:' in. Voer uw Gmail-wachtwoord in het veld 'Wachtwoord:' in en klik op 'Volgende'.
10. Klik op 'Voltooien'.
11. Markeer 'pop.gmail.com' onder 'Account' en klik op 'Eigenschappen'.
12. Klik op de tab 'Geavanceerd'.
13. Vink onder 'Uitgaande e-mail (SMTP)' het vakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'.
14. Voer '465' in het veld 'Uitgaande e-mail (SMTP):' in.
15. Vink onder 'Inkomende e-mail (POP3)' het vakje aan naast 'Voor deze service is een beveiligde verbinding vereist (SSL)'. De poort wordt gewijzigd in 995.
*De volgorde van de velden met de servers voor uitgaande en inkomende e-mail is afhankelijk van de versie. Zorg ervoor dat u in elk veld de juiste informatie invoert.
16. Klik op de tab 'Servers' en vink het vakje aan naast 'Voor deze server is verificatie vereist'.
17. Klik op 'OK'.

2B's
7 September 2006, 21:23
hoe heb je dat gedaan ?

Guillaume, je hebt PM

guillaume520
8 September 2006, 16:39
nee ik heb geen pm

Kokki
8 September 2006, 17:59
Als je op prive-berichten klikt, zit daar geen berichtje van 2B's?
(bovenaan rechts op dit scherm)

guillaume520
8 September 2006, 18:11
nee er sttat geen prive bericht van 2B's

guillaume520
8 September 2006, 18:11
nee ik zie geen bericht

guillaume520
8 September 2006, 18:12
oei 2 keer gepost

spruit
8 September 2006, 19:45
nieuw lijstje om in te stellen al eens terug overlopen ? ;)

2B's
8 September 2006, 21:24
Guillaume. Ik heb mijn PM nog even herhaald. Anders moet jij me een PM sturen met je mail adres. Ik zal dan mijn word doc aan jou doorsturen.

guillaume520
9 September 2006, 09:40
nieuw lijstje om in te stellen al eens terug overlopen ? ;)

Ja dat heb ik gedaan niets veranderd

Some_body
10 September 2006, 11:38
Dit heb ik gevonden via mijn Gmailacount ;)



Hoe kan ik mijn e-mailberichten automatisch doorsturen naar een andere e-mailaccount?

In Gmail kunt u binnenkomende berichten automatisch doorsturen naar een ander adres.
Voer de volgende handelingen uit om berichten automatisch door te sturen:
Meld u aan bij uw Gmail-account.
Klik op Instellingen boven aan een Gmail-pagina.
Klik op Doorsturen en POP boven aan het vak Berichtinstellingen.
Geef het e-mailadres op waarnaar u de berichten wilt doorsturen.
Selecteer de gewenste actie voor uw berichten in de vervolgkeuzelijst. U kunt de kopie van het bericht in het Postvak IN bewaren of deze automatisch verzenden naar Alle berichten of Prullenbak.
Klik op Wijzigingen opslaan.
Ik hoop dat je dit ook een beetje verder help :)


U kunt ook filters (http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6579) instellen om berichten die voldoen aan bepaalde criteria door te sturen.


Groetjes Some_body :bow:

spruit
10 September 2006, 13:17
dit betreft doorsturen, en geen pop3 ;)

Some_body
10 September 2006, 14:16
@ Spruit , dat weet ik:shy: .
Maar ik dacht , 't kan 'm mischien voorts helpen ;)

Greetss Some_body :bow:

spruit
10 September 2006, 14:52
Maar ik dacht , 't kan 'm mischien voorts helpen ;)


kan ik inkomen ;) , maar laat ons wel bij de vraag blijven...anders wordt het voor de vraagsteller wat complex ...

2B's
10 September 2006, 20:23
Hoi allemaal. Ik heb ondertussen een word documentje doorgezonden met de instellingen (zoals ze bij mij in outlook staan) Print screens zijn misschien duidelijker voor iedereen. Interesse? Stuur even een PM, dan mail ik het even door...

2B's
17 September 2006, 19:54
En toen hoorden wij van niemand nog iets... Guillaume is wellicht gered maar is ons vergeten.

guillaume520
18 September 2006, 12:37
neenee ik ben jullie nog niet vergeten maar ik heb nog geen tijd gehad voor het in te vullen op mijn outlook ik heb het dus nog niet gedaan

2B's
20 September 2006, 15:11
We duimen en wachten ongeduldig op het resultaat! Succes in ieder geval.

guillaume520
23 September 2006, 16:09
Het is gelukt !!!

het lag aan mijn verbinding bij belgacom mijn gebruikersnaam en wachtwoord van belgacom waren maar gedeeltelijk ingevuld ik heb ze opnieuw ingevuld en de verbinding kost ik weer gebruiken . de verbinding die ik daarvoor gebruikte was veel te traag daarmee kon hij geen post binnenhalen

compuchrisje
23 September 2006, 16:20
Dan is dit weer een opgeloste zaak me dunkt. Bedankt voor het melden.