Volledige versie bekijken : Pc onthoud bepaalde dingen niet meer



Silverwing
3 September 2006, 11:06
Op mijn tweede pc zit ik met een raar fenomeen.
Ik heb daar alle programma's etc die niet meer gebruikt werden verwijderd via conf.scherm>software>verwijderen.
Na elk verwijderd item herstart en daarna C cleaner en regsupreme pro laten lopen.
Daarna gedefragmenteerd.
Nu een week later begint de pc raar te doen.
Op een dag was IE plots volledig verdwenen van de pc,zomaar zonder dat er iets veranderd was.
Ik heb dan de windows cd genomen en via extra windows onderdelen installeren de IE er terug opgezet.
Wat me hierbij opviel was dat de snelkoppeling in de werkbalk daar ook mee terugstond.
Bij volgend gebruik van de pc bleek dat door IE er terug op te zetten Microsoft paint verdwenen was.
Bij de installatie hiervan op dezelfde manier als met IE (met de windows cd) blijkt dat dan IE weer verwijderd word.
Alleen door IE én paint(bureaaccesoires)te selecteren om te installeren blijven ze beiden aanwezig.
Maar nu is het icoontje van het geluid en nod 32 weer uit het systeemvak verdwenen.
Beiden kan ik er terug inplaatsen,maar eens de pc herstart zijn ze beiden weer weg.
Er is geen sprake van virussen oif spyware!
Iemand een idee wat er aan de hand is en wat er tegen te doen?

dannyma
3 September 2006, 11:25
ik heb ook zo iets raar als ik een externe hd aansluit via usb heb ik geen geluid meer aanwezig op de pc .
maar als ik het terug loskoppel en terug opstart zonder externe hd is het geluid er terug.raar maar waar .

eventure
3 September 2006, 15:02
Heb je toevallig een backup genomen van je register toen je begon te cleanen?
En doe anders eens een systeemherstel...
mvg
Robbe

Silverwing
3 September 2006, 15:10
Heb je toevallig een backup genomen van je register toen je begon te cleanen?
En doe anders eens een systeemherstel...
mvg
Robbe
Registerbackups terugzetten helpt niet,en in systeemherstel is geen spoor terug te vinden van al de wijzigingen die ik heb gedaan,enkel controlepunten van het systeem.:wall:

eventure
3 September 2006, 15:13
Misschien kan je naar een controlepunt gaan van de dag voor al die cleanings...

Silverwing
4 September 2006, 19:00
Misschien kan je naar een controlepunt gaan van de dag voor al die cleanings...
Heb een controlpunt genomen een maand terug om zeker te zijn,zonder enig resultaat.
Indien dit alles is wat er nog scheelt en er geen nieuwe problemen bij komen laat ik het zo maar,het is niet van die aard om een format te overwegen.
Ik heb net zoals dannyma ook een externe hdd aangesloten maar of dat nu de problemen veroorzaakt heeft?
Bedankt voor de hulp en doe deze maar op slot.