Volledige versie bekijken : msn probleem



seb
3 September 2006, 11:50
als ik op msn wil gaan dan krijg ik de melding dat het mislukt (foutcode:80072efd) en als ik op probleem oplossen klik dan zeggen ze dat mijn gateway offline is. Hoe kan ik dit oplossen??

Nikolas
3 September 2006, 12:38
Foutcode: 80072efd - "Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met internet."
Mogelijke oplossing: Deze foutcode kan zich voordoen als er een probleem is met de servers. Soms maakt Microsoft hier melding van bij de Server Status maar deze is vaak niet accuraat.
Dit probleem kan zich ook voordoen bij verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar 'Extra', 'Opties…', 'Verbinding' en klik op 'Geavanceerde Instellingen…'. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.
Tot slot is het mogelijk dat je Internet Explorer beschadigd is en hierdoor geen ondersteuning meer biedt voor de door MSN Messenger benodigde 128 bits encryptie. Dit kun je controleren door Internet Explorer te starten, en vervolgens naar 'Help' en dan 'Info' te gaan. Kijk vervolgens bij codeerstrekte of er 128 bits staat. Is dit niet het geval, installeer dan het Internet Explorer High Encryption Pack.

Hier (http://www.microsoft.com/windows/ie/ie6/downloads/recommended/128bit/default.mspx) kan je dat "High Encryption Pack" vinden.
Maar als ze zeggen dat je gateway offline is zou het kunnen dat je firewall MSN blokkeert...