Volledige versie bekijken : laptopsnelheid(DELL)



franky
4 September 2006, 17:50
Hallo beste mensen,
Ik had een vraag ivm de processorsnelheid van een laptop.
Ik zou mij een Dell aanschaffen, de processor is intel core duo processor T 2400(1.83GHz, 2 MB L2 cache, 667MHZ FSB
mijn vraag
Wat is de werkelijke snelheid van zo een processor, want 1,83 GHz lijkt me toch traag, vooral dat het om een nieuwe pc gaat, heeft het iets te maken met Dual core, ik begrijp er niets van

Bedankt alvast
Groeten
Franky

vanic
4 September 2006, 20:33
niet meer blind staren op de Ghz'en ... zelfs Intel heeft ingezien dat Ghz'en ( van de cpu) alleen niet de snelheid van een systeem bepalen...

maar een single core pentium M... mag je maal 1.5 doen( om dezelfde desktop cpu te bekomen) ... dus dit zou overeenkomen met een ongeveer een 2.8 ...

dit is hier dan ook nog een dual core...

Nikolas
4 September 2006, 20:35
niet meer blind staren op de Ghz'en ... zelfs Intel heeft ingezien dat Ghz'en ( van de cpu) alleen niet de snelheid van een systeem bepalen...

maar een single core pentium M... mag je maal 1.5 doen( om dezelfde desktop cpu te bekomen) ... dus dit zou overeenkomen met een ongeveer een 2.8 ...

dit is hier dan ook nog een dual core...

Ook bij de desktop pc's wordt allang niet meer in GHz gerekend.

vanic
4 September 2006, 21:24
niet meer blind staren op de Ghz'en ... zelfs Intel heeft ingezien dat Ghz'en ( van de cpu) alleen niet de snelheid van een systeem bepalen...



een systeem kan zowel laptop of desktop of... zijn ;)


Ook bij de desktop pc's wordt allang niet meer in GHz gerekend.

Nikolas
4 September 2006, 21:40
een systeem kan zowel laptop of desktop of... zijn ;)

Sorry, had dat stuk van 1.5 verkeerd gelezen, mea culpa.

franky
5 September 2006, 19:45
Hartelijk dank mensen voor de reacties, ben weer wat wijzer geworden
bedankt
Franky