Volledige versie bekijken : Nieuwe moederbord!!!



gideon
6 September 2006, 14:59
Ik had een pc, maar waarvan de moederbord kapot is van gegaan. Ik moest dus er een nieuwe inzetten. Nu heb ik gelezen dat de een windows xp cd, maar op 1 moederbord kan installeren. Dus de orginele windows xp kan ik niks meer mee. Wat kan ik hier aan doen, om het probleem op te lossen. Zonder dat ik een nieuwe windows xp cd moet halen of een illigale lecentie te gebruiken!

Thanks

vanic
6 September 2006, 15:05
gewoon installeren... en als je moet activeren ... het nr bellen die je te zien krijgt... men zal je enkele vragen stellen... maar zeg gewoon dat je je pc hebt geformateerd...

het probleem in niet zozeer dat je niet meer kan installeren... het probleem is dat je XP maar mag installeren op 1 pc... bij een OEM is het dan ook maar degene waar deze werd mee meegeleverd...

gabriel
6 September 2006, 16:23
hey
lees even dit http://support.microsoft.com/kb/328874/nl#appliesto

Kokki
6 September 2006, 17:13
Waarschuwing De stappen die in dit artikel worden beschreven, werken alleen bij Volume License-media. Als u dit probeert bij OEM-media of media die u in de winkel hebt aangeschaft, kunt u de productcode niet wijzigen.

Wellicht heeft Gideon een OEM, dus daar is ie niet veel mee.

Als je officieel wil werken, kan je hetzelfde moederbord kopen. Als je dat niet meer kan krijgen zou ik proberen wat Vanic zegt. Wie niet waagt, niet wint :D

gideon
2 November 2006, 14:37
Ik heb het geregeld. Ik heb verteld dat ik een nieuwe moederbord geinstalleerd heb en nu windows niet meer kon activeren. Ze hebben me toen een code gegeven die ik moest invullen en alles was weer geregeld. Ze deden niet moeilijk, gelukkig maar.