Volledige versie bekijken : Recto verso



nightraver
8 September 2006, 22:14
Hoi ik zit hier met eigenlijk misschien een domme vraag, maar ik geraak er niet uit.
Ik ben een uitnodiging aan het maken voor de doop van mijn zoontje, maar die moet dus eigenlijk in kaartvorm zijn dus op de voorkant de foto en op de achterzijde de tekst (dus niet om te vouwen), maar nu is mijn vraag hoe maak ik dan best mijn afbeelding?
Maak ik 1 afbeelding met de foto en dan 1 afbeelding met de zeflde grote maar dan met de tekst, of zet ik die twee gewoon vast naast elkaar in een afbeelding.
Ik kan het zelf niet proberen opmdat ik geen printer heb das het probleem, dus zou eigenlijk direct goed moeten zijn om aan de drukker te bezorgen zodat hij er niets meer aan moet doen.

Grtz Nightraver.

g_man
8 September 2006, 22:17
Als het voor de drukker is gewoon 2 afbeeldingen :)

Edit: of nog beter zoals hierboven :)

Kokki
8 September 2006, 22:17
Als het voor een drukker is, dan zou ik aan hem vragen hoe hij het het liefste heeft. :)
Als ik het hier thuis moest doen, dan zou ik het op 2 pagina's doen en dan een per een afdrukken op dezelfde pagina (dus zelf papier draaien).

nightraver
8 September 2006, 22:20
Amaai das een snelle reply bedankt mensen.
Ik kan misschien beter eerst gewoon bij de drukker gaan horen ze werken misschien ook niet allemaal hetzelfde en dan ben ik zeker.
Bedankt voor de snelle reply, als jullie de topic open laten zal ik er de uitnodiging plaatsen als ze klaar is.

grtz nightraver.

Norke
9 September 2006, 14:20
Als je je uitnodiging voor de drukker maakt, vergeet zeker niet om voor bleeds te zorgen. Maak je afbeelding een millimeter (of 2) te groot, zodat er zeker geen fouten kunnen lopen bij het snijden of ritsen. Probeer ook een minimum van 300 dpi te handhaven. Bij lagere resolutie is pixelvorming al een groot probleem.

Om veilig te zijn zou je best even bellen naar je drukker, want voor hen is het routine...

nightraver
9 September 2006, 15:41
Bedoel je met die bleeds dat ik dan de kader 1 à 2 mm te groot moet maken dan, want ik zet er nu ook een kader rond van 2 tot 4 mm dus dan kan ik die misschien iets groter maken dan.

grtz nightraver .

Norke
13 September 2006, 16:34
Zorg altijd dat er 2 mm meer gedrukt word (1 mm aan elke zijde). Op die manier zal men minder foutjes hebben bij het snijden. Als je er een rand rond maakt van 2 mm, is het aan te raden om je document dan 2 mm groter te maken en de nieuwe witte rand ook hetzelfde kleur van de kader te maken. Het is in principe niet nodig, maar het geeft de drukker wel iets meer vrijheid.

Ik zorg altijd dat ik een pdf met de juiste grootte afgeef. Daarin zitten de bleeds en snijlijnen al bijgedrukt, zodat de drukker zelf geen postproduction meer moet doen. Geef dus gewoon 2 pdf's (met de juiste afmetingen!) aan de drukker en zeg er goed bij hoe je het wilt. Je gaat het beter persoonlijk uitleggen, dan via email. Uit ondervaring is dat de beste communicatie. :p