Volledige versie bekijken : Webcamtroubles



compuchrisje
9 September 2006, 18:40
Na veel aandringen had ik me laten overhalen om een webcam aan te schaffen. Het is een Philips SPC 200NC geworden. Voor mijn herinstallatie werkte het ding als het zin had, op MSN bevroor het beeld, maar vreemd genoeg niet bij iedereen, zodat ik het ding meer in de kast dan op mijn desk had.
Na de herinstallatie van mijn windows lijkt het nog meer nukken te hebben. Netjes geïnstalleerd: eerst softwarematig, daarna inpluggen in USB-poort. Héél de PC zat vast en 'k moest herstarten op een ongezonde manier. Zolang het cammetje in dat poortje zat startte de computer zelfs niet meer door.
Allerlei dingen geprobeerd: USB via hardware geupdate - geen effect. Beveiliging uitgeschakeld - geen effect. In veilige modus via Administrator nieuwe install gedaan - geen effect. Na veel zoeken updates gevonden voor het product zelf bij Philips - geen effect. De computer loopt gegarandeerd vast na een tiental seconden en bij het opstarten van het programma dat erbij hoort, krijg ik melding dat er geen beeldfilters kunnen gevonden worden.
Iemand een idee behalve een voorhamer?

Nog een P.S: jaaaa de codecs zijn ook bijgewerkt.

eventure
10 September 2006, 18:48
Vreemd,
op het internet heb ik niet direct problemen gevonden,
heb je al eens contact opgenomen met Philips?

compuchrisje
10 September 2006, 20:57
Philips heeft een heel mooie site en ook héél nutteloos om info op te zoeken over hun hardware. Een webcam van 30 € is nu niet zo'n grote investering (denken ze). Maar als ik iets koop, is dat wel met de bedoeling dat het werkt. 'k Heb het zaakje nu geprobeerd op mijn oude computer (win98SE), resultaat: er lijken drivers te ontbreken. Dus eerst wat zoeken op 't net dus.

compuchrisje
24 September 2006, 22:50
Nog vreemdere dingen gevonden, op een Windows XP Home nestelt het ding zich zonder problemen. In Win 98 geeft het geen krimp (zelfde computer, dus zelfde hardware).
Laatste poging op deze versie in veilige modus: grandioos geflopt. Het installatieprog van Philips loopt als een trein en zodra de cam wordt ingeplugd, krijg ik de melding dat de installatie niet kan doorgaan.
Dus Norton het zwijgen opgelegd, windows firewall plat: alles gaat perfect, tot het ding moet werken. Kan geen grafisch beeld opbouwen.
De cam wérkt! (XP home) is dus niet stuk, alle drivers, het stuurprogramma etc zijn aanwezig. Maar in de hardware van systeem staat dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd, dus bestaat die cam niet. Wie is hier het spook? Ik of de webcam?

jimboy11672
25 September 2006, 20:46
Hoi mijn naam is jimboy en ik heb een trustwebcam gekocht aanvankelijk was er niks aan de hand en werkte dit cammetje prima maar ik heb mijn pc eens meegedaan om ermaa te gaan draaien en toen ik alle usb toestellen er weer in plaatste kreeg ik een kloteopmerking die mijn cam wilde herinstallen en sedert werkt dat ding dus niet meer verder hab ik zeker niet de drivers eraf gehaald en heb alles al duizend maal herinstaleerd en niks werkt er nog van deze cam heb al de drivers eraf gehaal en er weer op geplaatst en vanalles geprobeerd want ik ben ook geen sukkel in die dingen maar echt niks werkt nog ik zie juist het lichtje branden van de cam en thats all
mijn geduld raakt echt ten einde ik word wanhopig want dit is al met de derde cam dat ik zo geschoteld word wat is er dan toch mis met mijn pc mijn nieuwe cam is nu zo een twee maand oud dus niet dat hij al stuk zou zijn graag reactie graag want ik ben de wanhoop nabij grts jimboy