Volledige versie bekijken : Computersnelheid



Dobbi
9 September 2006, 23:58
Help!
De snelheid van onze computer (desk-top) is tergend traag tegenwoordig :wall: , en dit zelfs eerder off-line dan on-line. Een simpel word- of excell document openen kan tot 30 seconden duren :wall: :wall: .
We scannen regelmatig met Norton 2006, Windows Defender, Ad-Aware en Spybot maar zonder merkelijke resultaten. Deze programma's vinden zelden virussen en slechts af en toe wat vrij onschuldige (?!) spy-ware. Daar zal het dus volgens mij niet aan liggen. Mijn vermoeden gaat eerder in de richting van het RAM-geheugen.
Vragen:
1. Zou het kunnen dat het RAM-geheugen (of een deel ervan) niet meer werkt en zo de werking van de computer vertraagt? Of is dit een "alles of niets" onderdeel van de computer?
2. Hoe kan ik dit testen?

Alvast bedankt :bow: !

LaZeR
10 September 2006, 01:13
Bedoel je dat er iets zou schelen aan je geheugen?
Draai MemTest eens , en check of er fouten zijn in je geheugen, kun je anders eens zeggen hoeveel geheugen je nu hebt?

eventure
10 September 2006, 09:27
256 mb is niet veel,
heb je al eens gedefragmenteerd?

Some_body
10 September 2006, 11:43
Mischien eens cleanen met Ccleaner !!!
Ruimt ook een hele boel rotzooi op !! cookies , internet historiek , enz , :good:

http://www.ccleaner.com/

Scrol naar beneden .

Greets Some_body:bow:

Clioke16V
10 September 2006, 11:53
idd pc staat wss vol met onnodige dingen.

register eens opkuisen, defragmenteren, en scannen op spyware etc...

Ché
11 September 2006, 10:54
De combinatie norton 2006 (vraagt veel van geheugen en cpu) en slechts 256MB zijn er vermoedelijk de oorzaak van dat het zo traag gaat. Je kan misschien eens een defragmentatie van je harde schijf doen, dan worden de bestanden weer netjes bij elkaar geplaatst, met een beetje snelheidswinst als gevolg.

Dobbi
13 September 2006, 22:20
De combinatie norton 2006 (vraagt veel van geheugen en cpu) en slechts 256MB zijn er vermoedelijk de oorzaak van dat het zo traag gaat. Je kan misschien eens een defragmentatie van je harde schijf doen, dan worden de bestanden weer netjes bij elkaar geplaatst, met een beetje snelheidswinst als gevolg.
Defragmenteren heb ik al eens gedaan. Is wel een tijdje geleden, dus zal ik zeker nog eens doen. Bedankt,

Dobbi

Dobbi
13 September 2006, 22:22
Mischien eens cleanen met Ccleaner !!!
Ruimt ook een hele boel rotzooi op !! cookies , internet historiek , enz , :good:

http://www.ccleaner.com/

Scrol naar beneden .

Greets Some_body:bow:

Nooit van gehoord, maar ga het zeker proberen. Bedankt,
Dobbi

Dobbi
13 September 2006, 22:25
256 mb is niet veel,
heb je al eens gedefragmenteerd?

Was inderdaad ook een tip van Ché. Ga ik zeker doen. Bedankt,
Dobbi

Dobbi
13 September 2006, 22:31
Bedoel je dat er iets zou schelen aan je geheugen?
Draai MemTest eens , en check of er fouten zijn in je geheugen, kun je anders eens zeggen hoeveel geheugen je nu hebt?
Ik heb inderdaad de indruk dat er iets scheelt aan het geheugen zelf.
Hoe draai je MemTest?
Wat bedoel je precies met "hoeveel geheugen ik nu heb"? 256 Mb?!

dannyma
14 September 2006, 12:50
ga naar start en ga naar uitvoeren en tik in c:windows/prefetch en alles wat er in zit mag naar de prullenbak en verwijdert worden .
je zal zien het gaat allemaal al veel sneller en elke keer terug doen voor je pc afzet .

Dobbi
16 September 2006, 00:20
ga naar start en ga naar uitvoeren en tik in c:windows/prefetch en alles wat er in zit mag naar de prullenbak en verwijdert worden .
je zal zien het gaat allemaal al veel sneller en elke keer terug doen voor je pc afzet .
Net uitgevoerd, zat inderdaad heel wat rommel in; bedankt!
Dobbi

MADtm
16 September 2006, 02:55
in de systeemeigenschappen kun je bijvoorbeeld de visuele effecten,processor/geheugen gebruik en het virtuele geheugen instellen..;)
kies daarvoor de eigenschappen van "deze computer"en kies daarna voor "geavanceerd"

bij correct instellen hievan, met zo weinig mogelijk visuele effecten behaal je aardig wat snelheidswinst!!:good:


met 256 mb geheugen zou ik je het in ieder geval zeker aanraden!!

g_man
16 September 2006, 10:34
Ik heb inderdaad de indruk dat er iets scheelt aan het geheugen zelf.
Hoe draai je MemTest?


Download hier (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=333&act=down) memtest...kies ofwel voor op diskette te zetten ofwel voor op een CD...deze laatste optie gaat beduidend stukken sneller.
Zorg ervoor da tin je BIOS de optie om te starten van diskette of cd/rom aan staat...en doe dat dan...memtest wordt automatisch gestart. Laat 1 cyclus lopen en zie of er fouten optreden.