Volledige versie bekijken : windows 2000 wil niet opstarten



hilde
11 September 2006, 19:22
Hallo

ik zit in de knoei met mijn desktop pc. ik krijg windows niet opgestart. ik gebruik windows 2000 professional. als ik de pc aanzet kan ik enkel in de setup pagina's gaan via de toets DEL (DEL to enter setup). hier kan ik eventueel wijzigingen doorvoeren. maar ik krijg verder geen toegang meer : ik kan niet op een toets drukken om het verder te laten starten via een CDrom, ik heb daar helemaal geen reactie meer en de pc blijft hangen in het scherm 'windows wordt gestart' waarna het scherm helemaal zwart wordt en in geen geval reageert op de toets F8.
Ik weet dat mijn data niet beschadigd is want ik heb de pc al binnengedaan bij de computerwinkel maar daar kondon ze me niet verder helpen met mijn probleem.
ze stelden voor om met mijn originele windows cd opnieuw op te starten maar ook dat lukt niet. ben ook in het bezit van XP maar ook hier helemaal geen reactie. de pc hoor ik wel draaien... heeft iemand hier enige ervaring mee aub ? ik moet eerlijk toegeven, de setup gegevens waar ik in kan kijken zijn mij niet zo duidelijk. ik kan werken met een pc maar weet er verder niets af. als iemand mij een tip kan gegeven: graag! alvast bedankt.
Hilde

Kama5638
11 September 2006, 22:33
wanneer je in je bios gaat met je DEL-toets, zet dan de boot priority als volgt :

a: Diskette
CD/DVD
Harde schijf
(netwerk boot) (eventueel)

sla de veranderingen op en de pc zal opnieuw opstarten. Stop je originele W2K cd erin. Wees niet getreurd als je te traag bent. Stop hem er op je gemak in en druk CTRL+ALT+DEL om de pc opnieuw op te starten. nu zou hij van je CD moeten starten. en enkel op ENTER drukken wanneer hij vraagt om op te starten via je CD/DVD voer daarna eventueel een systeemherstel uit vanuit het W2K-menu

hilde
11 September 2006, 23:03
Steve, heel erg bedankt, maar jammer genoeg lukt het niet
heb first boot gezet op floppy, second op cdrom en third op HDDO maar het scherm blijft zwart....

Kama5638
13 September 2006, 16:06
hoor je die biepjes wanneer je opstart?

hilde
21 September 2006, 22:04
ik heb de pc naar de computerwinkel gebracht en blijkt dat hij 'Total Loss' is. Niets meer aan te doen tenzij ik een bom geld spendeer aan allerlei soorten nieuwe hardware. Ik pas hierop. toch bedankt voor alles !

PorkyFrost
21 September 2006, 22:42
total loss zeggen ze rap daar, en dan je onderdelen achter je rug wss ergens gebruiken..

compuchrisje
21 September 2006, 23:09
Best mogelijk dat je met een videokaart al geholpen was, tenminste.. als ze geen gelijk hebben in de winkel. Maar bij eventuele afdanking, denk wel aan je gegevens!

hilde
22 September 2006, 08:28
ik heb mijn pc terug mee gekregen en de gegevens kan ik altijd laten opvragen. het stukke onderdeel is iets wat ze maar 3 maanden gefabriceerd hebben zo'n 5 jaar terug en dit jaar schijnen ze allemaal te crashen. ik denk wel dat ik nu goed zit in deze shop; de eerste opinie van de mensen uit de winkel waar ik gewoonlijk ging, daar zat wel iets mis. ik weet wel niet hoe ze het deeltje noemen, sorry.

Yelleken
22 September 2006, 19:17
smijt uw pc zeker nog niet weg ofzo, ik ga dit eens voorleggen aan mijn win2k leraar, die weet er supper veel van, mss kan die de oplossing geven