Volledige versie bekijken : Wie kan er me helepen ?



kristiaanvl
12 September 2006, 16:36
Sinds kort zit ik met een probleempje, ik krijg mijn firewall niet meer opgezet, er verschijnt naast de klok rechts onderaan een pictogrammeke van windows security center dat er iets mis is met de firewall, als ik hem dan probeer in te schakelen via t configuratiescherm en daar op firewall klik dan komt er een boodschap op dat de firewall niet kan ingeschakeld worden door een onbekend probleem

ook krijg ik in spybot af en toe de volgende mededeling : Windows Security Center.FirewallOverride


Wie weet raad ?? :)

Krikkie
12 September 2006, 18:38
Ik werk niet met de firewall van windows.
Probeer ZoneAlarm (http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp) eens (die is gratis te gebruiken voor thuisgebruikers en gemakkelijk in gebruik)...
Dan kan je zien of er ongeoorloofd toegang tot het internet wordt gezocht.
Indien dit het geval is moet je een logje plaatsen hier op de site.

Groetjes Krikkie

spruit
12 September 2006, 21:38
Ik werk niet met de firewall van windows.


Groetjes Krikkie

daarvoor hoef je niet met de firewall van windows te werken hoor, met SP2 meldt hij gewoon als hij ziet dat er iets niet klopt.
Vb --> ik heb F-secure (firewall en virusscan), zet ik die uit, dan maakt windows van zijn **** en meldt hij dat er een probleem is met de beveiliging ;) (je kan dit uiteraard aanpassen)

Krikkie
12 September 2006, 22:36
daarvoor hoef je niet met de firewall van windows te werken hoor, met SP2 meldt hij gewoon als hij ziet dat er iets niet klopt.
Vb --> ik heb F-secure (firewall en virusscan), zet ik die uit, dan maakt windows van zijn **** en meldt hij dat er een probleem is met de beveiliging ;) (je kan dit uiteraard aanpassen)
Maar dat bedoel ik niet...
Ik veronderstel dat het hier gaat over een probleem met de Firewall in XP.
Met de firewall van xp kreeg ik geen melding van programma's die toegang zochten tot het internet, ik had geen controle.
Met een andere firewall kan je perfect weten welk programma er van je pc op het net wil.
Hierbij kan ik kiezen of dit programma toestemming krijgt, dan wel niet.
Indien er een malafied programma internetacces wil, kan ik dit weigeren en dan weet ik dat ik spyware, ed. heb en kan ik gaan scanen.
Dit doet de XP-firewall niet.
En ja, er zijn er meerdere firewall's die dat doen, je moet niet perse ZoneAlarm te kiezen, maar de XP-firewall voldoet in mijn ogen niet op dit vlak.
En hier komt XP ook zeggen dat er één van mijn beveiligingen problemen geeft als ik deze af zet, maar dit heeft niets te maken met de firewall.

Groetjes Krikkie

kristiaanvl
13 September 2006, 11:50
Thx voor de tips, ik ga zeker een keer de firewall van zone alarm eens bekijken

spruit
13 September 2006, 20:46
Maar dat bedoel ik niet...
Ik veronderstel dat het hier gaat over een probleem met de Firewall in XP.
Met de firewall van xp kreeg ik geen melding van programma's die toegang zochten tot het internet, ik had geen controle.
Met een andere firewall kan je perfect weten welk programma er van je pc op het net wil.
Hierbij kan ik kiezen of dit programma toestemming krijgt, dan wel niet.
Indien er een malafied programma internetacces wil, kan ik dit weigeren en dan weet ik dat ik spyware, ed. heb en kan ik gaan scanen.
Dit doet de XP-firewall niet.
En ja, er zijn er meerdere firewall's die dat doen, je moet niet perse ZoneAlarm te kiezen, maar de XP-firewall voldoet in mijn ogen niet op dit vlak.
En hier komt XP ook zeggen dat er één van mijn beveiligingen problemen geeft als ik deze af zet, maar dit heeft niets te maken met de firewall.

Groetjes Krikkie


is idd zo krikkie ,de windowsfirewall controleert alleen inkomende verkeer, en geen uitgaand...we zitten op dezelfde golflengte hoor , ik had het wat verkeerd begrepen ;)