Volledige versie bekijken : Aankoop laptop wachten tot Vista er is?



forumnaar
13 September 2006, 08:03
hallo,

Ik zou graag een nieuwe laptop aankopen, maar nu denk ik bij mezelf, als ik nog wacht tot eind november ( ? ) dan is Windows Vista er en heb ik meteen het nieuwste besturingssysteem geleverd bij mijn laptop. Maar is dit wel de goede keuze want gaan de prijzen van de PC's en laptops dan niet fors stijgen? Want deze weken kan je een goede standaardlaptop al op de kop tikken voor slechts 700 euro.


grtz.

Kama5638
13 September 2006, 10:40
Persoonlijk zou ik niet wachten : de meeste laptops zullen nog altijd met XP verscheept worden (stock) en de nieuwe met vista zullen idd een pak duurder uitdraaien. Als je het doet voor de beveiliging: elke dag worden er nog fouten ontdekt in XP, met vista zal dat identiek hetzelfde zijn.

GuntherS
13 September 2006, 11:46
Als je niet kan wachten zou ik nu eentje kopen want je zal toch nog ongeveer tot februari volgend jaar moeten wachten voor Vista zal verschijnen..
Koop dan wel eentje die zwaar genoeg is om Vista te draaien :)

forumnaar
13 September 2006, 13:04
Als je niet kan wachten zou ik nu eentje kopen want je zal toch nog ongeveer tot februari volgend jaar moeten wachten voor Vista zal verschijnen..
Koop dan wel eentje die zwaar genoeg is om Vista te draaien :)



Ik kan als het moet wel een beetje geduldig zijn maar het lijkt me nu net een periode dat de verkoop van PC's een beetje stil licht door het wachten op Vista en dat daardoor de prijzen zo laag liggen...of heb ik het mis?

De reden dat ik zou wachten op Vista is dat ik dan meteen het nieuwe besturingssysteem heb en het zelf niet hoef aan te kopen want die prijs loopt toch nogal hoog op. Daarom dat ik er maar niet uitgeraak. :wtf:

Kama5638
13 September 2006, 15:39
Ik kan als het moet wel een beetje geduldig zijn maar het lijkt me nu net een periode dat de verkoop van PC's een beetje stil licht door het wachten op Vista en dat daardoor de prijzen zo laag liggen...of heb ik het mis?

De reden dat ik zou wachten op Vista is dat ik dan meteen het nieuwe besturingssysteem heb en het zelf niet hoef aan te kopen want die prijs loopt toch nogal hoog op. Daarom dat ik er maar niet uitgeraak. :wtf:

Ik vind toch dat je moet afwachten welke meerwaarde vista zal geven aan je laptop. Je zal idd ook meer RAM en een snellere CPU nodig hebben, wat de prijs niet zal drukken, integendeel...

de jean
13 September 2006, 17:11
ik zou niet w88, het duurt toch nog een paar jaartjes voor vista fatdoenlijk zal beginnen draaien ...

2B's
13 September 2006, 20:21
Vergeet ook de aktie van vadertje staat niet hé. In het kader van internet voor iedereen kan je wellicht nog beter dit jaar je aankoop doen om én voordeliger te surfen én goedkoop gesteld te zijn én volgend jaar de aankoop ervan ook nog in mindering te brengen op je belastingbrief...

de jean
13 September 2006, 23:19
Vergeet ook de aktie van vadertje staat niet hé. In het kader van internet voor iedereen kan je wellicht nog beter dit jaar je aankoop doen om én voordeliger te surfen én goedkoop gesteld te zijn én volgend jaar de aankoop ervan ook nog in mindering te brengen op je belastingbrief...de aangeboden laptop is gene vette ...

forumnaar
14 September 2006, 16:35
bedankt voor de informatie,
Ik denk dat ik dan toch maar nu al een laptop ga aankomen MAAR...

Wat zijn de minimum systeemvereisten voor Vista ?
en in welke prijscategorie van laptop kom ik dan terecht?

Dank bij voorbaat.

de jean
14 September 2006, 16:42
bedankt voor de informatie,
Ik denk dat ik dan toch maar nu al een laptop ga aankomen MAAR...

Wat zijn de minimum systeemvereisten voor Vista ?
en in welke prijscategorie van laptop kom ik dan terecht?

Dank bij voorbaat.

http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsvista/getready/capable.mspx

barbapapa5800
18 September 2006, 06:39
bedankt voor de informatie,
Ik denk dat ik dan toch maar nu al een laptop ga aankomen MAAR...

Wat zijn de minimum systeemvereisten voor Vista ?
en in welke prijscategorie van laptop kom ik dan terecht?

Dank bij voorbaat.

iig niet in de categorie van 700€
mijn advies, koop nu ineens een goeie want een laptop upgraden is niet gemakkelijk.
ik had ook ergens gelezen dat er nu xp versies zijn die je voor een prikje kan omruilen voor een vista wanneer deze uitkomt.
het zou wel kunnen zijn dat dit enkel voor dell pc's was (m'n geheugen laat me een beetje in de steek).
dit had microsoft gedaan omdat nieumand nu nog een pc koopt met bijgeleverde xp...

de jean
18 September 2006, 07:57
iig niet in de categorie van 700€
mijn advies, koop nu ineens een goeie want een laptop upgraden is niet gemakkelijk.
ik had ook ergens gelezen dat er nu xp versies zijn die je voor een prikje kan omruilen voor een vista wanneer deze uitkomt.
het zou wel kunnen zijn dat dit enkel voor dell pc's was (m'n geheugen laat me een beetje in de steek).
dit had microsoft gedaan omdat nieumand nu nog een pc koopt met bijgeleverde xp...

ik heb een centrino 1.7 dual core gekocht ( voor een vriend )80 gb HD, 512 ddr, 256 video, wifi, double layer dvd writer, 15.4 cristal brite scherm, 849 €, zo duur moet het niet zijn ... en er is nog plaats voor een latje van 512 ! en officiële windows xp home inc.

barbapapa5800
18 September 2006, 11:52
dit is een persoonlijke mening he jean, maar die vind ik al te licht.
wat kan je nog doen tegenwoordig met 512 ram?
die videokaart zal ook al niet te best zijn (afgeleid uit de kostprijs van dat ding).
80 GB HD???
das ook heel klein, niet?

AMD
18 September 2006, 13:14
Een laptop met pre-installed Windows Vista zal dan ook wel uitgerust zijn met de juiste hardware. (Sony Vaio komt ook al met Vista op) Heb ik gisterenmiddag nog in de Krefel gezien.

Waarom speciaal wachten op Vista?
Zo geweldig is die nu ook weer niet.
Je kan beter voor een stabiel systeem kiezen dan voor een nieuwgeboren systeem met kinderziektes.
Hoe zit het met software? Gaat dat ook nog allemaal draaien onder vista?


De prijs zal idd wel hoger liggen voor een laptop met vista maar dat zal niet door vista komen maar door de dure onderdelen die vista nodig heeft om vlot te kunnen draaien.

Als je dan toch perse een laptop wil met vista (die overigens heel erg prijzig zijn - 1700 euro voor een vaio) dan kan je ook gewoon een supersnelle laptop kopen nu met XP erop.
Voor 1700 euro heb je een monster op je schoot.

Verder moet je denken: Een laptop dient om mobiel te blijven.
Als je dat ding zo zwaar en log gaat maken om de vereisten te hebben van één bepaald operating systeem, dan kan je net zo goed een hele goeie desktop PC kopen.

Groetjes Fabio

de jean
18 September 2006, 15:36
dit is een persoonlijke mening he jean, maar die vind ik al te licht.
wat kan je nog doen tegenwoordig met 512 ram?
die videokaart zal ook al niet te best zijn (afgeleid uit de kostprijs van dat ding).
80 GB HD???
das ook heel klein, niet?

diene gast heeft ne laptop van 5000 € van het werk, deze dient gewoon om wa te surfen en wa te downloaden, gamen doet ie niet, wa moet er dan meer zijn ? ie heeft een externe HD van 500 gieg ... en op de laptop staat duidelijk het logo vista capable ... er zijn nog andere mensen dan maniakken ej ...

forumnaar
24 September 2006, 21:12
Nog een vraagje, mocht ik met het aankopen van een laptop wachten tot Windows Vista er is...

...kan mijn nieuwe Vista laptop dan deelnemen in het thusnetwerk waar momenteel onze 2 Windows XP desktop PC's inzitten ? Of gaat een thuisnetwerk enkel met PC's met hetzelfde besturingssysteem?

de jean
25 September 2006, 06:24
da gaat normaal gezien ...

SHIMBALA
5 November 2006, 14:41
Ge wacht beter totdat die Vista een beetje fatsoenlijk draait. Nooit iets elektronisch kopen als het pas uit komt. tzit vol met bugs "fouten".
Trouwens waarom overstappen naar Vista? XP pro werkt al vrij goed. Kzou nooit een snellere pc kopen om mijn besturingssysteem vlotjes te laten lopen.:wtf:
cheers

pietereeckhout
5 November 2006, 15:55
Ik zou niet wachten, want standaard gaan op die pc's de kleinste versie van vista staan en met deze ben niet zoveel. Je bent dan nog meer met een XP-Prof..