Volledige versie bekijken : 2 besturingsystemen



blade1
16 September 2006, 23:53
Hallo
Ik heb hier een pc waar per ongeluk 2 OS zijn geinstalleerd, professional en home.
Wat is de gemakkelijkste en beste manier om het systeem professional te verwijderen.
Doe ik dit met formateren of iets dergelijks. Ik wil enkel het home systeem laten staan.

blade1

wolfskin
17 September 2006, 09:22
Hey,

Volgens mij is dat idd de beste manier om het overbodige Os te verwijderen, gewoon de partitie (of HD) waar deze opstaat formateren, dat geeft de minste miserie denk ik.

Kama5638
17 September 2006, 09:30
Ja, je kunt die partitie formateren en daarna eventueel samenvoegen bij je andere partitie met PM. De keuze hoe je je HD indeelt, hangt natuurlijk volledig van jezelf af.

Kama5638
17 September 2006, 09:31
Je kan ook via PM (of fdisk) direct die partitie verwijderen, en een nieuwe (lege) aanmaken in de plaats.

Snakey
17 September 2006, 10:16
Als op de professional-versie je mbr staat (master boot record) dan zal je deze nadien moeten opnieuw schrijven op de home-partitie. Start hiervoor de pc op via de installatie-cd van home, en kies voor repareren, eens je ingelogd bent in de console, gebruik dan het commando fixmbr (voor meer info kan je ook help typen)

blade1
20 September 2006, 23:04
Hoi helpers
Alles is terug ok.
Pc nog eens uitgevallen maar ik denk dat het probleem aan de koeling van de prosessor ligt.

bedankt