Volledige versie bekijken : Hoe HP PC formateren ? ( zonder bijgeleverde software )



forumnaar
17 September 2006, 11:54
Hallo iedereen,

Ik zou mijn HP computer willen formateren maar ik heb van HP geen bijgeleverde software gekregen ( geen Windows XP, geen drivers...enkel Word en Works 2003 ) Alles was vooraf geïnstalleerd.
Iemand die mij kan helpen hoe ik aan de slag moet?


alvast bedankt !!!!!

spruit
17 September 2006, 12:07
normaal moet je een recoverydisk daarbij gekregen hebben ;)

dannyma
17 September 2006, 12:39
drivers kan je vinden online wanneer xp er terug op sta dus xp gaan kopen in de winkel maar dan wel voor hp omdat anders wel is kan zijn dat hij niet aanvaard omdat hp zijn eigen xp alleen aanvaard .
ook als xp geinstaleerd is kan je mischien niet op het internet omdat de driver er nog niet opstaat .
dus ook en extra internet kaartje kopen met driver erbij zo geraak je toch op het net en kan je dan de drivers installeren .

spruit
17 September 2006, 12:49
drivers kan je vinden online wanneer xp er terug op sta dus xp gaan kopen in de winkel maar dan wel voor hp omdat anders wel is kan zijn dat hij niet aanvaard omdat hp zijn eigen xp alleen aanvaard .
ook als xp geinstaleerd is kan je mischien niet op het internet omdat de driver er nog niet opstaat .
dus ook en extra internet kaartje kopen met driver erbij zo geraak je toch op het net en kan je dan de drivers installeren .

Dergelijke stappen zijn mijn inziens onaanvaardbaar als men een nieuwe pc gekocht heeft bij een pc-boer! Men betaalt voor de licentie..dan hoeft men geen andere meer aan te schaffen...
Indien de recovery bij aankoop er niet bij zat--> aankloppen bij den boer ;)

enne, xp vindt al veel drivers zelf....

Mp3Tjoeper
17 September 2006, 13:03
Je hebt hem toch nieuw gekocht of .....

Normaal is er dan wel de soft bijgeleverd hoor.

Als je hem niet hebt zou ik toch wel eens gaan aankloppen bij de pc-boer die hem jou verkocht heeft (je hebt nonkel Bill al betaald hoor en eenmaal per pc is toch wel voldoende niet ?)

boemmeke
17 September 2006, 13:10
zelf aanmaken luid de boodschap van hp
je moet eens zoeken bij je programma daar staat er da je de cd 's zelf kunt maken voor je pc

spruit
17 September 2006, 13:32
zelf aanmaken luid de boodschap van hp
je moet eens zoeken bij je programma daar staat er da je de cd 's zelf kunt maken voor je pc

heb op 't werk verschillende hp's, dit altijd geleverd met een recovery...;)

ps,je kan dit zeker doen,maar dan brand je je verborgen recovery op cd..

forumnaar
17 September 2006, 15:53
Op de website van HP heb ik de drivers voor mijn Pavilion model kunnen terugvinden maar dan heb ik nog steeds geen Windows XP... Dus is formateren niet mogelijk buiten als ik zelf Windows XP nog eens aankoop ?
( er staat nogtans een Windows XP product key aan de zijkant van mijn pc )

spruit
17 September 2006, 16:17
zonder besturingssyteem, heeft men zelf geen drivers.....of is het omgekeerd...;)

compuchrisje
17 September 2006, 16:58
Wat je ook kan doen is een Image maken op een ander medium (externe schijf of tweede partitie). Je hebt bv met True Image van Acronis de keuze welke onderdelen je juist wil terugvinden op die image. Dat is ook een manier van opruimen..
Spijtig genoeg is het programma een trial dat enkel een simulatie doet en dus op 't cruciale moment stopt.
Je kan ook een backup maken van al je data met SyncBack (te vinden in onze downloads), een systeembackup met de ingebouwde backup-optie van windows zelf; en van de programma's de installatieversie op het backup-medium zetten.
Wat je drivers betreft met Driver Max (http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=405&act=down) (zie downloads) maak je een bestand van je drivers die er nu op staan. Zo heb je toch alles nog bij de hand voor een propere herinstallatie.
Succes ermee!

forumnaar
18 September 2006, 07:48
Ik heb op de website van HP de drivers van mijn model gevonden: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=nl&cc=be&dlc=nl&product=446869&dest_page=product&os=228 en op een CD'tje geschreven.
Als ik nu formateer en Windows XP opnieuw installeer en de legale key van mijn pc gebruik, de drivers vanop mijn aangemaakte CD installeer moet het lukken?
Of ben ik fout?

Kan het zijn dat de recovery CD op de D schijf vanzelf al staat? Maar dit bestandje is slechts 7,40 MB groot :s

AMD
18 September 2006, 13:36
Ik zou daar toch niet vanuit gaan.
Die recovery cd is eigelijk meer een afgeslankte en aangepaste XP CD die aangepast is naar HP computers.
Heel veel computer winkels maken zelf ook zo een CD zodat de installatie van windows + basisprogramma's en drivers automatisch gebeuren.
Die 7,40 MB zullen informatie bestanden zijn die de recovery cd nodig heeft.

Wat je mss best kan doen is met de verkoper contact opnemen en vragen of hij die CD nog ergens heeft liggen.
Als dat niet zo is, dan kan je misschien ook proberen via de helpdesk van HP zelf of ze zo geen recovery disk kunnen nasturen.
Dan zit je in ieder geval safe want als die CD wat je zelf hebt gemaakt niet lukt, dan werkt niets meer en ben je noodgedwongen om een XP versie te kopen.

Groetjes Fabio

gabriel
19 September 2006, 15:45
hey
miss een andere tip om toch maar iets te bekomen zonder de cd van xp
cmd typ : winn32/unttent enter

g_man
19 September 2006, 16:00
Zoals al eerder vermeld...gewoon ofwel via de "boer" waar je hem gekocht hebt je CD's vragen, ofwel via de helpdesk van HP.
Heb ook zo eens een PC gehad in de familie en die cd's waren er ook niet bij geleverd...gebeld naar HP en enkele dagen later staken ze in de bus... :) ;)

compuchrisje
19 September 2006, 18:00
In elk geval was ik laatst ook geholpen door een telefoontje met mijn pc-winkel. Maar wij kunnen ondertussen al als "goede klant" beschouwd worden (5 pc's en een laptop later).
Het is idd zoals AMD zegt, de recovery-set geeft je terug de computer met de instellingen zoals die waren bij aankoop ervan. De drivers zijn er meestal bij, maar niét van apparaten die nadien zijn aangesloten en geïnstalleerd. Vandaar mijn raad voor dat progje om je huidige drivers mét alle apparaten even te backuppen.