Volledige versie bekijken : veelvuldige pc problemen



annickske
18 September 2006, 21:50
Hoi,

Ik weet niet of m'n vraag hier op de juiste plaats staat gezien de veelvuldigheid aan problemen ...

1. Computer start niet meer op als ik dat wil. Momenteel probeer ik 'm zoveel mogelijk aan te laten staan (maw dag en nacht) om toch maar niet te moeten opstarten. Maar af en toe is dat onvermijdelijk. Dus ik start op, en kom uiteindelijk op een zwart scherm terecht met links bovenaan een klein knipperend streepje. Na een 5 a 10 tal keer op- en afzetten geraak ik er uiteindelijk toch in; maar misschien heeft iemand wel een fundamentele oplossing voor dit probleem?
Dit probleem is een tijdje geleden begonnen toen er bij het opstarten af en toe vreemde strepen op de PC tevoorschijn kwamen.

2. Sinds vandaag lukt m'n outlook ook niet meer. Ik heb AVG eraf gehaald (dacht dat hier een email beveiliging opzat); doch is nog niet opgelost; kan nu geen mails meer binnenhalen & als ik outlook afsluit & terug opstart, geeft hij aan dat er nog een "outlook sessie bezig is" .. Geraak er dan niet meer op tenzij ik - opnieuw heeeel moeizaam - de computer herstart. Ook dan is outlook heel traag & komen er uiteindelijk geen mails binnen. ('t gaat om Outlook Express)
Dit laatste is inmiddels opgelost; heb zonet ontdekt dat er nog een overblijfsel stond van AVG; heb AVG opnieuw geïnstalleerd en vervolgens gedeïnstalleerd; kan nu terug mails binnenhalen!

Pfff... Iemand enig idee voor m'n eerste probleem? Alvast bedankt.

:wall:

compuchrisje
18 September 2006, 23:26
Ik vrees dat dit eerder een hardware probleem is, als ik jou was zorgde ik er in elk geval al voor dat je data veilig zijn (Extern medium als het kan). Verder kan je ook een hijackthislogje plaatsen om na te gaan of er in de software iets fout zit. Hiervoor kijk je even onder het forum Beveiliging, hoe Hijackthis te gebruiken en je logje te posten.

dannyma
19 September 2006, 08:39
er zit toch geen cd per ongeluk in als je hem af en aan zet ? lol
zit er nog iets extra via usb aangesloten b.v extern hd kan ook soms rarre dingens beginnen te doen .
ik denk maar mee hoor .