Volledige versie bekijken : Memcheck.exe foutmelding nieuwe Labtop?



theowl
18 September 2006, 23:24
Hi, dit is mijn eerste post. :D
In het bezit van een gloednieuwe Labtop die al meteen begint te kuren.:frown:
Krijg bij het opstarten volgende foutmelding.
Memcheck.exe foutopsporingssysteem van common languages runtime.
"De toepassing heeft een uitzondering gegenereerd die niet kon worden verwerkt. Proces-id-Oxdc(220), thread-id-OxeO(224)
Heb via google gezocht maar weinig hits gevonden.
Echter bij ivanhoejupiler stond wel iets maar niet mijn probleem. Afijn mijn probleem , Labtop Acer Aspire 5601AWLMi. Heb PC aangezet geregistreerd, McaFee geinstalleerd, herstelpunt gemaakt, backup (lijkt dubbelop maar ja :eek:)alles leek OK dus, PC aan dochter gegeven, alles is klaar,en begint dat ding te kuren? Norton Antivirus, trial geinstalleerd (zat erbij) en laten checken op virussen, geen gevonden. Vervolgens ook nog maar even Hitmanpro (geladen) en die ook laten lopen, adware vond een paar dingetje maar niets noemenswaardig. :wall:Terug naar Dixons lijkt me niet de juiste weg. Wat kunt U mij adviseren om dit probleem op te lossen:shy::bow: Theowl

theowl
18 September 2006, 23:40
Ter aan vulling, Hitman Pro is geeindigd en de programma's hebben geen noemenswaardige problemen gevonden:wall::cry:
Is er misschien een systeem dokter in de zaal?:lol:

g_man
19 September 2006, 06:58
Memcheck.exe is een proces dat toebehoort aan het programma "SystemSuite" of "Fix-it Utilities". Het staat normaal ergens op je c:\program files...
Het kan onder "Software" verwijdert worden. Het programma wordt automatisch gestart... (De registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run).

theowl
19 September 2006, 11:15
Hi G_man bedankt voor de reactie, :good:
Een vraag, zou je me iets gedetailleerder kunnen aansturen om eea op te lossen. Ik ben geen wizard maar ben ook wel geneigd om als het niet nodig is niet te veel in de registry software uit een nieuwe PC te gaan verwijderen?

Echter zo als het nu gaat, PC is heel traag, en niet prettig om mee te werken is ook geen doen. Is het misschien ook mogelijk om het gedeelte van Systemsuite of Fix-it utilities alleen te upgraden?

Memcheck.exe is een proces dat toebehoort aan het programma "SystemSuite" of "Fix-it Utilities". Het staat normaal ergens op je c:\program files...
Het kan onder "Software" verwijdert worden. Het programma wordt automatisch gestart... (De registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run).

Thanks, Theowl:bow:

g_man
19 September 2006, 14:58
Kijk eens of er onder software ( start > confguratiescherm > software) iets staat van een van die 2 programma's. Dan kan je, als je wilt, ze vandaar verwijderen en dat is niet door in 't register te neuzen. :)
Denk dat je bij die PC ne hele boel trial ed programmas mee gekregen hebt. Best dat je zelf op zoek gaat naar degelijke beveiligingsprogramma's en die trials ed ervan af kegelt.

theowl
19 September 2006, 23:05
Post kan gesloten worden.Acer support gebeld en die gaven volgede advies. Via Alt F10 E Recovery uitvoeren dwz weer terug naar de fabrieks instellingen. Dit heb ik dus maar gedaan, en tot nu aan toe geen problemen ! Het is wel weer een paar uurtjes werk met firewall-virusscan, Office, Email etc maar als alles is voorlopig weer OK .
Hartelijk dank,Theowl