Volledige versie bekijken : Namen C en D schijf anders na formatteren: hoe aanpassen?



forumnaar
20 September 2006, 08:06
Hallo,
Na het formatteren van mijn HP computer en het installeren van de juiste drivers merk ik op dat mijn harde schijf nu D is geworden en mijn DVD/CD rom station nu C is. Niet dat dit een wereldramp is maar het zou toch handiger zijn mocht ik de namen terug normaal kunnen maken.

Iemand die mij kan helpen hoe ik D en C terug bij de juiste schijf zet?

dank bij voorbaat

PeterN
20 September 2006, 09:25
Rechtsklik op ikoontje 'mijn computer'. Daar kies je beheren. In het nieuwe venster klik je onder 'opslag' het mapje 'schijfbeheer'. Rechts zie je nu alle schijven cdroms ed, gelist en onderaan grafisch weergegeven. Klik nu gewoon onderaan rechts op bv 'cdrom' en kies daar in het menu 'verander disk letter'. idem voor hd.
Je zal de cdrom eerst bv naar 'e' moeten zetten daar de hd op 'd' staat. Zet daarna de hd op de vrijgekomen 'c' en dan de cdrom van 'e' terug naar 'd' ;)

Wel opletten als je al progs hebt geinstalleerd die verwijzingen maken. Als die naar de hd staan 'D' ga je mss probs krijgen als die nu ineens 'c' is.

succes ;)

PS: Ik zit momenteel achter win2000 engelstalig, dus het kan zijn dat de tekstwat anders is ;)

forumnaar
20 September 2006, 16:05
Ik heb de stappen gevolg en ik krijg dit als foutmelding als ik de schijfletter wil aanpassen: " Windows kan de stationsletter van het systeem- of het opstartvolume niet wijzigen "
Ook in veilige modus heb ik geprobeerd en kreeg zelfde foutmelding.