Volledige versie bekijken : Server 1 eurohost



VK.
20 September 2006, 22:01
Ik ben nu bij 1-eurohost, alles verliep vlekkeloos, de dag ervoor aangevraagd volgende morgend kon ik al op de control panel! Transfer is ook gedaan.

Plesk, veel opties, te veel voor te beginnen:)
Eerst, ik vind mij password gewoon niet voor mijn FTP login waar kan ik die vinden?

PhpMyadmin kan ik die gebruiken?

Ûpdeet: Ik ben op de FTP, ik moet de IP adres intypen... Wist ik niet daarvoor de url

Jelle
21 September 2006, 07:42
Voor de ftp moet je normaalgezien geen ip-adres gebruiken, met de domeinnaam met het voervoegsel ftp gaat dat ook prima ;)

Bv. ftp.jellessite.be ofzo

phpMyAdmin zit ook in Plesk, het zit er onder de knop "DB Webadmin" (klik op je domeinnaam, dan op Databases, dan op een aangemaakte database en je ziet de knop staan).

VK.
21 September 2006, 18:04
Voor de ftp moet je normaalgezien geen ip-adres gebruiken, met de domeinnaam met het voervoegsel ftp gaat dat ook prima ;)

Bv. ftp.jellessite.be ofzo

phpMyAdmin zit ook in Plesk, het zit er onder de knop "DB Webadmin" (klik op je domeinnaam, dan op Databases, dan op een aangemaakte database en je ziet de knop staan).


Bij mij staat die er niet....

Icemar
21 September 2006, 18:24
je moet eerst op je domeinnaam drukken in plesk
en dan kan je wel database zien
en dan je database selecteren
en dan kan je op het icoontje van DB Webadmin drukken
dan komt er een popup en daar staat wat je zoekt

VK.
21 September 2006, 18:50
Misschien niet in firefox! Testen in internet explorer sjiek


IE komt de popup:shy::rolleyes:

Jelle
22 September 2006, 07:50
Misschien niet in firefox! Testen in internet explorer sjiek


IE komt de popup:shy::rolleyes:
Firefox heeft een ingebouwde popup-blocker, logisch dus dat die popup wordt geblokkeerd :p

Er komt normaal een melding dat de popup is geblokkeerd (gele balk bovenaan) en dan kan je het Plesk controlepaneel aan de "veilige, niet te blokkeren, lijst" toevoegen.

Handmatig de popup-blocker controleren:
Extra -> Opties -> Inhoud -> Websites met toestemming