Volledige versie bekijken : NSIS Media Extension



bjornable
21 September 2006, 15:43
Beste ivanhoers,

Er is een probleem, een groot probleem mijn gedacht!

Sinds kort krijg ik vervelende pop-ups op mijn laptop, steeds één of ander onschuldig oogende reclameboodschap met bovenaan in de titel "NSIS Media". Mijn pc reeds geanalyseerd met allerlei scanners en hijackthis toestanden (hijackthis erkent dit niet als een probleem!!!), eventuele threads verwijderd, enz maar 'k geraak er maar niet van af!!!:wall:

Toen heb ik besloten 't even over een andere boeg te gooien en eens op google te gaan zoeken. Hier en daar op Engelstalige sites en forums gezeten waarop ik beangstigende posts lees. Concreet: het zou hier over een soort worm/trojan gaan die niet op een eenvoudige manier te verwijderen is van het systeem.

1. In het overzicht "Software" van Windows kan je het programma in de lijst zien staan onder de noemer "NSIS Media Extesion". Klikken op verwijderen helpt niet want de keer er op staat het er terug!!:wtf:

2. Ga je met je verkenner naar C:\Program Files\Common Files\NSIS zie je twee bestanden staan: ns**.dll en uninst. Dubbelklikken op uninst lukt ook niet want het zou eigenlijke over een herinstallatieprogramma gaan (Trojan) waarbij na installatie en heropstart van je computer, de twee bestanden er opnieuw staan (wordt via de Trojan geherinstalleerd voor het afsluiten van je pc) waarbij de twee ** van ns**.dl twee andere cijfers geworden zijn.:angry:

'k Heb al ergens gelezen dat de popups eigenlijk via explorer.exe en niet via iexplorer.exe gelanceerd worden, ijdele poginging zoals werken met firefox, opera en toestanden brengen dus ook geen soelaas.

Mijn vragen zijn dan ook beste invanhoe'ers:
- ben ik de enige tot nu toe met dit probleem?
- zijn er anderen die wel weten hoe je dit ding van je pc moet krijgen?

Jelle
26 September 2006, 22:12
Plaats toch eens een HijackThis logje in het forum daarvoor ;)
Dit is ook een startpunt, staat daar 'niets' in, dan kunnen er andere manieren worden uitgeprobeerd.