Volledige versie bekijken : laptop-grafische kaart verhogen?



djatwork
22 September 2006, 22:55
hallo,

heb een laptop met grafische kaart 128 ddr shared.
kan mijn kaart niet vervangen, wat kan ik doen om deze optimaal te benutten, bios?

thx

carl
22 September 2006, 23:52
Om welke chipset gaat het ? Als je een chipset hebt met turbocache/hypermemory kan je het miss vergroten, maar dan ook weer niet teveel zodat je nog voldoende ram overhoudt (dus geen 256 dedicated als je maar 512 ram hebt. Je kan ook enkele tuning utilities proberen, maar of dat bij een intel cipset veel gaat uithalen weet ik niet.

djatwork
23 September 2006, 00:19
Om welke chipset gaat het ? Als je een chipset hebt met turbocache/hypermemory kan je het miss vergroten, maar dan ook weer niet teveel zodat je nog voldoende ram overhoudt (dus geen 256 dedicated als je maar 512 ram hebt. Je kan ook enkele tuning utilities proberen, maar of dat bij een intel cipset veel gaat uithalen weet ik niet.

mobile intel 945gm express family chipset

MADtm
23 September 2006, 00:26
hmm zowiezo overclocken,juiste en nieuwste drivers, etv bios tweaken

carl
23 September 2006, 06:41
Je kan altijd wel je dedicated memory in de bios vergroten, maar dat betekent dat je midner ram krijgt.

djatwork
23 September 2006, 11:00
kunnen jullie mij uitleggen hoe ik deze aanpassingen moet doen? is dit schadelijk voor laptop? Is dit blijvend of kan ik dit ook enkel doen als ik game? Zo kan ik als ik niet game volop de 1024 ddr gebruiken :)

carl
24 September 2006, 15:48
Dit is blijvend in de zin dat je moet heropstarten vooraleer je dat terug kunt verlagen. Schadelijk is het absoluut niet. Je grootte aanpassen kan in de bios, meestal onder de tab 'advanced'. Zeker niets veranderen als je niet begrijpt wat het doet.