Volledige versie bekijken : veranderingeske?



delinquente
23 September 2006, 21:32
Hey iedereen,

mja ik ken iemand en die zou graag mijn lcd-monitor overkopen en mijn grafische kaart, voor een goed prijsje. Ik gaan dan natuurlijk een verandering doen aan mijn grafische kaart en mijn monitor.

Op het moment heb ik dit:

-> grafische kaart:
ASUS 7600GT (256 MB 2 DHT)

-> monitor:
Samsung SyncMaster 913 N (8 milliseconde)

Die graka en monitor zijn allebei van maart, dus kan er toch nog een goed prijs voor vragen zeker?

Mijn nieuwe monitor zal dan waarschijnlijk ook terug een Samsung zijn, ik gaan nu voor een 2 ms. Ik had gedacht aan de 940 BF of aan de 931 BF.
Vraag: is dit de moeite waart om van 8ms naar 2ms te gaan of anders doen ik die verandering niet.

Mijn nieuwe grafische kaart zal in de buurt liggen van een Asus 7900GT, of misschien een zwaarder daar ik toch redelijk zware games speel en omdat ik die in maart ook al wou aanschaffen. Misschien weet iemand een betere optie op het moment, en gaat die een verandering geven van 7600GT->7900GT.
Mijn games: Battlefield 2/Hitman Blood Money/ Call of Duty 2/ Oblivion/ FEAR/ etc...

Dank u bij voorbaat

carl
24 September 2006, 15:44
Tenzij jij een supergemuteerd oog hebt zal je het verschil tussen 2 en 8 ms absoluuuuuut niet merken. En een 7600 gt is een uitstekende kaart hoor. Maar als je per se wat beters wil kan je eens kijken naar de x1900xt TOP of naar de 7950 gt of de 7900gtx 512. Dit zijn wel kaarten van 500-600 €.

En voor die 7600 GT wil ik anders wel een 35 € neertellen (is beetje belachelijk, maar meer kan ik niet geven.)

delinquente
24 September 2006, 20:28
Tenzij jij een supergemuteerd oog hebt zal je het verschil tussen 2 en 8 ms absoluuuuuut niet merken. En een 7600 gt is een uitstekende kaart hoor. Maar als je per se wat beters wil kan je eens kijken naar de x1900xt TOP of naar de 7950 gt of de 7900gtx 512. Dit zijn wel kaarten van 500-600 €.

En voor die 7600 GT wil ik anders wel een 35 € neertellen (is beetje belachelijk, maar meer kan ik niet geven.)

is al verkocht;) . Het zal de Asus EN7900GT TOP of de XFX 7900GS worden. Dien GS is goedkoper, dus ik weet het nog niet goed. Kaarten van 500 € vind ik beetje overdreven

g_man
25 September 2006, 17:01
Met een 2ms monitor ga je wel moeten inboeten aan kleuren...deze is enkel voor de echte gamers die van hoge FPS houden...zonder dat er ghosting optreedt.

delinquente
25 September 2006, 17:30
Met een 2ms monitor ga je wel moeten inboeten aan kleuren...deze is enkel voor de echte gamers die van hoge FPS houden...zonder dat er ghosting optreedt.

ai, dus het scherm dat ik nu heb in feite heeft een betere kleurkwaliteit dan die nieuwe samsung dat ik gaan halen? Ik heb gezien dat mijn huidige syncmaster 913N onder de categorie "Professional" valt. Daarmee dan betere kleuren?

g_man
25 September 2006, 17:54
Als je hier (http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=34986) kijkt en je scrollt naar het high-end systeem, zal je zien dat er gekozen is voor de syncmaster 940BF. Dit is imo een zeer goed scherm met 3 verschillende modi... lees in 't artikel verder... :)