Volledige versie bekijken : problemen met het netwerk



kingtommyboy
24 September 2006, 11:00
hallo,
thuis hebben wij een klein lan-netwerkje dat normaal goed werkt maar nu dus niet meer.
er is 1 pc die moet aanstaan zodat alle andere pc's internet hebben.
maar nu geraakt mijn zus niet meer op het internet (en dit is wel ambetant want binnen een week begint die weer aan de univ) ik heb de lan verbinding al uit en ingeschakeld maar nog steeds wil het niet lukken.
weet iemand door wat dit zou kunnen komen?

greetz

thomas

kingtommyboy
24 September 2006, 15:45
niemand? :(

Icemar
24 September 2006, 15:56
welk ip adres krijgt de pc toe gestuurd ?
om verbinding te maken ?
zijn je namen gelijk van je netwerk ?

kingtommyboy
24 September 2006, 18:57
ja (als ik snap wat je bedoelt) ik heb naar alle pc's een ping test gedaan
(via uitvoeren>cmd> en dan ping en het ip adres) van de hoofdpc's kan ik naar alle andere zenden maar niet omgekeerd. (btw ik heb een draadnetwerk)

PeterN
24 September 2006, 19:33
Beste kan je terug de wizard op de pc's draaien en daar dan gedeeld internet kiezen. Ergens zal een setting verandert zijn, en met de wizard zal die terug korrect gezet worden.

kingtommyboy
24 September 2006, 19:46
wizard? bedoel je de software voor het netwerkje?

PeterN
24 September 2006, 19:57
wizard? bedoel je de software voor het netwerkje?
Ja, selecteer en rechts klik op 'mijn netwerklocaties' en kies eigenschappen. Daar kies je voor 'wizard netwerk instellen' ;)

kingtommyboy
24 September 2006, 20:22
wel ik wil gerust proberen maar kdurf niet :( dit hele gedoe is zo naar de kloten dat ik eerst eens ga zien of ik niet eens iemand kan laten komen om het te fixen

Luc@s
30 September 2006, 19:38
voor de wireless pc's ff kijken of je een valid-ipadress hebt gekregen ( geen 168.xxx.xxx.xxx adres, want dat is een autoconfigadres van windows.

indien je denkt dat dit ok is, even netwerkinterface opennen en kijken of je er wel degelijk netwerk traffic op hebt is dit zo niet, en je toch verbonden bent, kan het zijn dat uw wep niet meer ok is.....