Volledige versie bekijken : Moederbord overleden?



NickDB
25 September 2006, 10:47
Ik zit met een probleempje, ik krijg mijn computer niet meer aan... :damn: Gisteren viel die tijdens het openen van een filmpje uit en sindsdien heeft hij geen teken van leven meer gegeven.
Ik ben dus begonnen met alles uit de kast te halen en te testen, maar wist al snel waar het probleem (bij benadering) zit. Als ik de connector van mijn voeding die mijn CPU voldoende spanning geeft (er zit 12V op zoals het hoort) op mijn moederbord aansluit is het gedaan. M.a.w. ik kan de hoofdvoedingsconnector op mijn moederbord aansluiten en dan draait alles nog naar behoren, maar vanaf ik dat andere voedingsconnectortje er bij inplug heeft mijn moederbord gedaan met zingen. De ventilatoren schieten dan nog eventjes aan, maar dan is het stil...
Dus mijn vraag: is mijn moederbord kapot of kan het nog ergens anders aan liggen?

Alvast bedankt!

siegy
25 September 2006, 11:45
Dat zie je als je condensators bol staan ,

als dat zo is' dan kan je het wel vergeten
en als je handig bent kan je ze ook zelf vervangen !

Ik heb mij die moeite bespaard en een Intel MB aan geschaft ,;

NickDB
25 September 2006, 19:34
Dat zie je als je condensators bol staan

Er staan volgens mij geen condensators bol, dus is er nog een mogelijkheid om mijn moederbordje te reanimeren?

siegy
25 September 2006, 21:07
Het kan ook je processor zijn???
ik ben maar een leek !
en laat het verder liever aan experts over !!!

MADtm
25 September 2006, 21:34
:eek: evt kan het ook aan de voeding liggen...wellicht dat je hier een oplossing voor je probleem kunt vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492#moederbord(y)

g_man
25 September 2006, 22:42
Tja het zal zoals gewoonlijk een beetje testen zijn...kijk of je ergens een voeding kan "lenen" en kijk wat er dan gebeurd...doet ie het nog dan is het wsl het mobo...anders de voeding...
Kreeg je anders mss een biep (foutmelding)?

NickDB
26 September 2006, 07:12
Tja het zal zoals gewoonlijk een beetje testen zijn...kijk of je ergens een voeding kan "lenen" en kijk wat er dan gebeurd...doet ie het nog dan is het wsl het mobo...anders de voeding...
Kreeg je anders mss een biep (foutmelding)?

Nee, ik krijg niets van biep-signaal. Als ik het de stroomconnector voor mijn processor er bij aansluit lijkt het alsof er kortsluiting is, kan dit in mijn voeding zijn of ligt het aan het moederbord zelf? :damn:

g_man
26 September 2006, 17:31
Nee, ik krijg niets van biep-signaal. Als ik het de stroomconnector voor mijn processor er bij aansluit lijkt het alsof er kortsluiting is, kan dit in mijn voeding zijn of ligt het aan het moederbord zelf? :damn:

'k zou testen met een andere voeding om het te weten te komen... :)