Volledige versie bekijken : Windows firewall



Jefke
26 September 2006, 22:02
Ik heb verschillende acties ondernomen die in deze map staan van topic's maar geen van alle werkt. De firewall van Windows van mijn pa blijft actief op zijn pc en blokt bepaalde programma's. Hij krijgt geen keuzes om deze te deblokkeren en de prog's werken bijgevolg niet. Kan er iemand een oplossing geven voor dit probleem. Er staat ook geen externe firewall op de pc maar wel een antivirus, namelijk 'NOD 32'.

Alvast bedankt

Greetz Jefke

compuchrisje
26 September 2006, 22:06
Kijk eens in het configuratiescherm bij Windows Firewall, je kan daar op een tweede tabblad de programma's toevoegen die als uitzondering gelden, dus wel toegelaten worden. Geef wél de duidelijke regels op!

Luc@s
26 September 2006, 22:45
ben niet helemaal mee in het verhaal, maar de "firewall" in windows xp is geen firewall, maar een packet filter ; dwz het kijkt naar verbindingen op basis van source & destinatie poorten maar niet in de packetten. het onderscheid is poorten # protocols, je kan niet protocol based gaan blokkeren, enkel op basis van tcp of udp poorten.

als je achter een NAT router zit, heb je al een zekere bescherming, dus dan is die xp firewall niet echt aangewezen ..

Jefke
27 September 2006, 16:17
Ik ben al in het config geweest en daar staat die firewall nergens tussen...
Het heeft te maken met het feit dat LimeWire bij hem geen verbinding met het internet kan maken en andere prog's geen Update kunnen uitvoeren omdat deze geblokt worden of omdag ze geen verbinding kunnen maken met het netwerk...

Iemand een idee???

Bedankt

spruit
2 October 2006, 21:11
er moet toch ergens iets zijn die het tegenhoudt...je spreekt van een windows firewall, maar je vindt hem niet in config scherm. Heb je service pack 2?

cruwero
2 October 2006, 21:25
Windows Firewall openen-Sluiten

Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm
Klik in het Configuratiescherm op beveiligingcentrum

Klik op windows firewall:
Henk