Volledige versie bekijken : prijs windows xp



kingtommyboy
28 September 2006, 17:02
hallo

ik heb een vraag

hoeveel kost een windows xp die je in de winkel koopt?

PorkyFrost
28 September 2006, 17:20
goh, een home zal rond de €100 liggen dacht 'k een pro weet 'k niet uit m'n hoofd...

Icemar
28 September 2006, 17:53
maar dan heb je wel een oem versie en daar moet je een moederbord of een processor bij kopen de retail versie ligt op zo home is zo 280 euro en pro ligt zo roond de 350

zariash
28 September 2006, 18:19
maar dan heb je wel een oem versie en daar moet je een moederbord of een processor bij kopen de retail versie ligt op zo home is zo 280 euro en pro ligt zo roond de 350
wel wat duur ik heb onlangs 2 weken geleden 137 euro betaald voor een retail
en voor een oem was het 79 euro was wel in duitsland net over de grens.
grtjs

Smokey
28 September 2006, 18:50
gratis als je de juiste mensen kent

kingtommyboy
28 September 2006, 18:53
indeed en ik ken ook de juiste mensen ;) maar hun gratise versies hebben kleine mankementjes, ik moet gewoon een goede xp versie hebben met service pack 2 want net DAT moet ik hebben voor ons netwerkje draadloos te maken en correct te laten werken

stertje
28 September 2006, 20:15
Er staat momenteel een op Ebay voor 85€ direct kopen zonder verzendkosten

Kokki
28 September 2006, 22:35
Via iemand die student is (eventueel via avondschool). Kijk eens op https://www.ma3d.com/msdnaa/
Voor 25€ krijg je een gebruiksrecht.

compuchrisje
28 September 2006, 22:59
@ Kokki, kleine correctie: iemand die in een avondschool is ingeschreven, volgt de cursussen meestal gedurende minstens 2 tot 6 semesters (gemiddeld 2 jaar). De 25 € die dan voorgesteld wordt geldt per studiejaar (2 semesters) en bij de diploma-uitreiking kan de cursist kiezen om het pakket verder af te betalen, maar dan enkel de licensie, de software heeft ie al.

Kokki
29 September 2006, 19:00
Je krijgt op geen enkel moment een licentie op de software. Zolang je studeert aan de instelling die een contract met ons een overeenkomst gesloten heeft, heb je een niet-commercieel gebruiksrecht op de software. Dit betekent dat je de software mag gebruiken voor educatieve redenen. Op geen enkel moment mag de software dienen voor commerciële of productiedoeleinden. Indien je de studie beëindigd of indien je abonnement afloopt mag je de software blijven gebruiken voor dezelfde redenen. Het is bijvoorbeeld verboden om bijvoorbeeld de MSDNAA versie van Windows te gebruiken om teksten van professionele aard te maken in een tekstverwerkingsprogramma. Het is bijvoorbeeld ook verboden om dingen geproduceerd op MSDNAA software te gebruiken voor commerciële doeleinden.
Het is niet omdat je gebruiksrecht krijgt op de MSDNAA-versie van de software dat je ook gebruikrecht hebt op (illegale) kopijen van dezelfde software. De verkregen registratiecodes zullen niet werken op deze versies.

Voor die 25€ kan je deze software downloaden: https://www.ma3d.com/msdnaa.aspx

Het pakket verder af betalen is volgens mij bij de oops (Office etc.)

kingtommyboy
29 September 2006, 19:15
daar ga ik me allemaal niet mee bezig houden :) ik wilde gewoon weten hoe een doodnormale windows xp (met service pack 2) in de winkel kost, liefst geen illegale trach want daar heb ik slechte ervaringen mee ;)het moet dus niet perse een goedkoop iets zijn, er moet office (word, exel enz...) opstaan

Baloeke
29 September 2006, 21:32
Windows XP (home of Pro) zal je altijd vinden ZONDER het office pakket.
Office pakket is afzonderlijk en zit NOOIT in een besturingsprogramma zoals WinXP

kingtommyboy
29 September 2006, 21:55
azo oke dan kopen we dat erbij :) maar wat is nu de prijs? :)

Kokki
30 September 2006, 22:15
De office student kost zo'n 150€
De office prof. zo'n 340€
Een win XP OEM home 95€
Deze prijzen komen van http://www.forcom.be/indexbig.htm

Sille
30 September 2006, 23:32
die prijzen zijn zo fucking schandalig eigenliijk he :s ik download hem dan nog liever en ik fix hem wel via via zenne

robbedoeske_007
1 October 2006, 02:21
bij mij zat er een mij men pc dus heb da niet nodig

MADtm
1 October 2006, 04:00
voor het laatst zag ik in de winkel:
xp home edition a €100
xp pro edition a €250

enne
die prijzen zijn zo fucking schandalig eigenliijk he :s ik download hem dan nog liever en ik fix hem wel via via zenneIDD!

:evil: ik heb dus zo ook mijn eigen manier gebruikt:evil:

kingtommyboy
1 October 2006, 12:39
oke tnx voor de prijzen :) nu heb ik er zo een beetje een idee van,
hier mag dus een slotje op ;)