Volledige versie bekijken : stof verwijderen



coopman
1 October 2006, 14:47
kwist niet waar dit moet maar mijn vraag is:
met welk materiaal kan je best stof uit je cpu koeler en heatsink verwijdren ?
mss een product ofzo en waar kan je 't kopen ?

fanne
1 October 2006, 15:49
Ik gebruik een spuitbus met perslucht speciaal ontwikkeld voor de pc ik haals die bij mijn lokale computerboer

baronvonkneukel
1 October 2006, 16:27
schrik niet van de prijs, 18,- euro. Werkt perfect:good:

coopman
2 October 2006, 21:36
ja kzal dan is een buske gaan kopen tis wel veel geld maar als ge hier is leest door stofzuigers enzo heb ik er wel 20€ voor over

Krikkie
2 October 2006, 21:52
schrik niet van de prijs, 18,- euro. Werkt perfect:good:
Als ik mijn duikfles van 15 liter laat vullen op 200 Bar is dat 1,5€...
Die lucht is juist dezelfde als in die busjes, alleen de druk van de duikfles is veel hoger.
Alle twee gewone lucht, gecomprimeerd en gedroogd.
't Is ergens diefstal in mijn ogen (zo'n prijs voor een beetje lucht), maar 't alternatief is misschien 100de € kosten, dus uitblazen met gedroogde lucht...
Je kan ook een rubber peertje nemen voor af te blazen (met de stozuiger op de achtergrond), maar dat is niet zo efficient.
De laatste keer gebruikt ik nog de stofzuiger, 'k had er een klein silicoon darmpje aan de zuigmond bevestigd, zodat de snelheid van de luchtstroom niet te groot wordt, en dan voorzichtig reinigen, soms helpend met een penseeltje...
Maar na het horen van een paar ervaringen met stofzuigers... Ben ik een beetje voorzichtiger geworden.

Groetjes Krikkie

compuchrisje
2 October 2006, 23:41
't Moet niet altijd héél moeilijk of gesofisticeerd zijn. Ik gebruik meestal een haardroger op koude stand, mét opzetstukje. Dat geeft voor het losse stof al een groot verschil, enkel wat opletten voor statische electriciteit natuurlijk.

trebel
3 October 2006, 03:17
Compressor 4 bar en stofzuiger,na 100 pc gekuist te hebben nog geen probleem gehad :)
Sheers.

Fakke_Berto
3 October 2006, 12:36
Een verfborsteltje met lang soepel haar en daar de stofzuiger bij houden.

Clioke16V
3 October 2006, 20:48
ik neem compressor ( is voorzien van water reservior ), dus water komt er normaal niet door. Moest het wel doorkomen, spijtig dan. 18 € voor een buske lucht heb ik er echt niet voor over, dan staat de manier van compuchrisje me zelfs nog meer aan.

compressor + stofzuiger en alles is weg. > gewoon kijken waar je hard blaast.

Greetzz.

coopman
3 October 2006, 21:27
hoe bedoel je met kijken waar je hard blaast ?
onze compressor is zo een gewone standaard met een blauw tonneke eronder
hoe kunde weten of die lucht niet te vochtig is ?

Krikkie
3 October 2006, 22:22
hoe bedoel je met kijken waar je hard blaast ?
onze compressor is zo een gewone standaard met een blauw tonneke eronder
hoe kunde weten of die lucht niet te vochtig is ?
Als er geen droger opzit (en ik bedoel niet een waterafscheider) is je lucht vochtig.

Groetjes Krikkie

wolfskin
3 October 2006, 22:47
De lucht in een compressor is altijd vochtig, door de condens die er ontstaat in de 'ketel'. Of je moet er een 'waterreservoir' opzetten, zodat deze het vocht afscheidt, zoals clio al zei.
Ik gebruik ook altijd de compressor, nog nooit problemen mee gehad, voor mij is 18 € voor wat lucht ook wel iets te veel van het goede.......

coopman
5 October 2006, 17:59
maarja der zit wel zo geen waterreservoil aan onze compressor
de stofzuiger kan ook niet blazen enkel ne haardrooger hebben we wel nog ergens denk ik

Smalle
5 October 2006, 18:47
Wij gebruiken hier ook gewoon een stofzuiger. Ik kan wel mijn slang aansluiten zodanig dat deze blaast ipv zuigt. Ik heb reeds honderden pc's op deze manier ontdaan van stof en nog nooit heb ik daar een probleem met gehad. Ik doe dit ook altijd buiten, anders hangt heel je kamer vol met stof...

jxjxw
7 October 2006, 18:47
ik gebruik ook een klein penseeltje en mijn mondje voor te blazen daarna de stofzuiger

coopman
8 October 2006, 21:37
kdenk dak toch azo een buske lucht ga kopen kzie der voor 5€ in cdrwinkel

compuchrisje
8 October 2006, 21:57
Vandaag op de computerbeurs zien verkopen maar zelf niet gekocht: een speciaal doekje (zou niet rafelen of pluizen), schuimspray voor monitor en een bus perslucht à 10 euro, beursaanbieding dus. Losstaande bussen perslucht vond ik elders voor 15 euro (ook laten staan haha).