Volledige versie bekijken : kaderbreedte van programmas in start aanpassen



kilroy
2 October 2006, 20:27
hoi,

weet iemand hoe je de kaderbreedte kunt aanpassen van programma's in start, momenteel zijn dat drie kaders bij mij maar de laatste staat niet volledig op het scherm, deze kaders zijn ook redelijk breed wat eigelijk niet nodig is, iemand een idee hoe je deze verkleind

greetzz kilroy

compuchrisje
2 October 2006, 23:19
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met kaders bedoelt, maar ik vermoed dat het om de softwarelijst gaat als je op Alle programma's klikt.
Véél hangt af van de grootte van het lettertype dat je hebt uitgekozen en dat je kan instellen als je met de rechtermuisknop op een leeg plekje op je bureaublad klikt en Eigenschappen kiest.
Het tabboekje: Eigenschappen voor Beeldscherm gaat dan open, ga naar het tabblad Instellingen en klik onderaan op Geavanceerd en kies tabblad Algemeen. Bovenaan zie je een keuzevenstertje met een pijl ernaast. Standaard staat er 96dpi, iemand die dit te klein vindt kan dit naar 120 zetten of eventueel zelf een grootte invoeren. Is die waarde hoger dan komt alles op je bureaublad 'ruim' te staan, zoals die programmalijst dus. Laat de standaard van 96 dpi staan als dit voor jou makkelijk leesbaar is, zelfs kleiner (maar nie aan te raden) als je zou wensen.
Ligt het niet daaraan dan kan je nog aan je startmenu zelf wat doen.
Klik op Start zodat dit menu opengaat en klik met rechtermuis in een leeg stukje, je ziet dan Eigenschappen staan. Neem in het nieuwe venster het tabblad Menu Start en klik op Aanpassen en selecteer daar Kleine pictogrammen, daarna op Toepassen en OK.
Is het dan méér naar je zin?

kilroy
10 October 2006, 06:24
hoi Compuchrisje,

bedankt voor je reaktie, sorry dat ik zo laat reageer, maar was met andere dingen bezig. heb uiteindelijk de kaderbreedte kunnen verkleinen, maar niet echt via jouw methode, de dader was uiteindelijk één software programma dat een te lange naam had, blijkbaar wordt de kaderbreedte aangepast aan de langste naam en krijgen de andere kaders ook automatisch die breedte.Het was een progje dat ik toch niet meer nodig had dus na het uninstallen werd de kaderbreedte terug normaal, toch nog bedankt voor je reaktie.

greettzz Kilroy

Ps mag slotje op !!!!