Volledige versie bekijken : Internetverbinding verbreekt door Live messenger



koen850
2 October 2006, 22:29
Hallo,

Een videogesprek voeren met Live messenger werkt perfect voor ongeveer 15 minuten, en dan valt mijn internetconnectie gewoon weg.
In messenger valt dit eerst op doordat het beeld van de webcams blokkerd, ik hoor men gesprekspartner nog even maar hij mij niet en vervolgens valt de verbinding volledig weg.

Heb nooit problemen met men internetverbinding en met alle andere toepassingen werkt alles perfect!!

Ben tot volgende conclusies gekomen, als de verbinding weg valt kan ik volledig niet meer op internet, ook niet met internet-exporer ofzo. nochtans als ik bij netwerkverbindingen ga kijken worden er blijkbaar nog pakketen verzonden en ontvangen, op de telenet modem branden alle lampjes normaal, en het lampje activiteit flikkerd. IP adres verniewen helpt niet, gewoon effe PC opniew opstarten en het probleem is opgelost (totdat ik weer een videogesprek van 15 minuten voer)

Volgende helpt niet :
geformateerd en XP met alle updates en Msn 8.0 geinstalleerd.
Alle verbindings instellingen opnieuw ingesteld,
Msn 7.5 geprobeerd,
netwerkaart vervangen,
laatste drivers netwerkkaart, webcam (creative nx), ...

Kan dit een hardware probleem zijn???
Help!!

Alvast bedankt,
Koen

compuchrisje
2 October 2006, 23:37
Ik weet dat MSN sinds zijn laatste "verbeteringen" verschrikkelijk veel slechter is geworden, maar ik denk eerder dat het in jouw geval ligt bij je internetprovider. Heb je ooit contact met hen opgenomen over dit probleem?

koen850
3 October 2006, 19:25
Heb een telenet internetverbinding, met een rechtstreekse verbinding tussen de modem en de pc, dus geen router ofzo.
Heb nog geen contact opgenomen met telenet, omdat ik in 4 jaar tijd nooit geen problemen gehad heb met de internetverbinding en online spellen spelen, downloaden en surfen werkt perfect.
Krijg alleen problemen bij een videogesprek in MSN (gebruikte dit voorheen nooit).
Als dit volgens u aan de provider kan liggen zal ik toch eens contact moeten opnemen, alvast bedankt,

Koen