Volledige versie bekijken : Verplaatsen/Kopieren



Mosquitos
3 October 2006, 19:40
Hallo,
Ik weet niet hoe het komt maar als ik bij maptaken ga en op dit bestand verplaatsen of dit bestand kopieren klik krijg ik altijd een klein leeg scherm in plaats van een overzicht van mijn mappen waar ik dit bestand naartoe wil kopieren/verplaatsen.Weet iemand hoe dit komt aub en hoe ik dit kan oplossen :cry:

compuchrisje
3 October 2006, 22:37
Lijkt me nogal een omslachtige manier om één of zelfs meerdere bestanden te verplaatsen of te kopiëren door via de werkbalk te gaan. Klikken doe je dan toch, dus kan je het net zo goed via de rechtermuisknop doen en daar kiezen voor Kopiëren naar.. en de locatie opgeven of knipppen en nadien plakken in de juiste map.

Mosquitos
3 October 2006, 22:45
Lijkt me nogal een omslachtige manier om één of zelfs meerdere bestanden te verplaatsen of te kopiëren door via de werkbalk te gaan. Klikken doe je dan toch, dus kan je het net zo goed via de rechtermuisknop doen en daar kiezen voor Kopiëren naar.. en de locatie opgeven of knipppen en nadien plakken in de juiste map.

Ja maar ik zie geen mappen meer staan :wall:

http://img113.imageshack.us/my.php?image=verplaatsenwinceyn9.jpg

http://img113.imageshack.us/my.php?image=verplaatsenwinceyn9.jpg

compuchrisje
3 October 2006, 22:56
Ga eens via Verkenner naar "Documents and settings" en zoek de map met je eigen naam. Kijk in het menu Beeld bij Mapopties - Weergave - Verborgen mappen en bestanden weergeven. Staat er in de map Send to.. geen verwijzing, dan moet je die nu zelf toevoegen. De reden waarom deze zouden verdwenen zijn kan ik niet meteen vinden.
Hoe voeg je toe? In het rechterdeel klik je met rechtermuisknop en kies voor nieuwe snelkoppeling, geef hier het adres op van de map waar je vaak bestanden heen stuurt.
Dit kan je voor alle mappen die je als doelmap wil gebruiken.
Hopelijk lukt het nu?

Mosquitos
4 October 2006, 12:12
Gaat ook niet want als ik een map moet selecteren dan krijg ik ook dat leeg scherm maar toch bedankt voor de hulp

compuchrisje
4 October 2006, 16:00
Probeer dan eens het miraculeuze systeemherstel van XP. Kies een datum van voordat dit feit zich voordeed. Wel een vreemd verschijnsel.
Hou je ons op de hoogte?

spruit
4 October 2006, 21:04
gewoon knippen en plakken via verkenner...

Mosquitos
4 October 2006, 22:40
gewoon knippen en plakken via verkenner...
Ja dat weet ik wel dat ik gewoon kan kopieren en plakken en dat ik kan slepen enz maar werk liever via maptaken :)

compuchrisje
4 October 2006, 22:55
Kan je eventueel een screenshot maken van wat je in verkenner te zien krijgt? Liefst mét menubalk erboven, wat eronder staat is minder belangrijk.

Mosquitos
5 October 2006, 15:08
Kan je eventueel een screenshot maken van wat je in verkenner te zien krijgt? Liefst mét menubalk erboven, wat eronder staat is minder belangrijk.
Hoe bedoel je aub?
Hierboven staat een screenshot van als ik eerst een bestand selecteer en daarna links bij maptaken dit bestand verplaatsen of kopieren klik dat scherm krijg zonder dat ik de mappen zie terwijl daar vroeger dan de mappen kwamen te staan waar ik dat bestand naartoe wou kopieren of verplaatsen.

Nostradamus
5 October 2006, 15:23
Mosquitos, ik denk dat CompuChrisje een printscreen bedoelt en dit dan hier plaatsen, zodat ze daar dan kan op zien wat u te zien krijgt op je scherm ;) (quote:krijg ik altijd een klein leeg scherm in plaats van een overzicht van mijn mappen waar ik dit bestand naartoe wil kopieren/verplaatsen.)

ghost
5 October 2006, 21:34
Mosquitos, ik denk dat CompuChrisje een printscreen bedoelt en dit dan hier plaatsen, zodat ze daar dan kan op zien wat u te zien krijgt op je scherm ;) (quote:krijg ik altijd een klein leeg scherm in plaats van een overzicht van mijn mappen waar ik dit bestand naartoe wil kopieren/verplaatsen.)

Dat laat hij ook zien in topic nummer 3
Dit dus http://img113.imageshack.us/img113/393/verplaatsenwinceyn9.jpg

compuchrisje
5 October 2006, 21:51
Weet ik Ghost, heb het gezien, maar dit is het resultaat van de taak, 'k wil het scherm zien dat ervoor komt.
En Mosquitos, je kan nog altijd naar je oude instellingen via systeemherstel, zonder verlies van je documenten. Programma's die geïnstalleerd zijn na de datum waarop je terugdraait gaan helaas verloren en moeten opnieuw geïnstalleerd worden.

Mosquitos
6 October 2006, 18:15
Is dit goed?

compuchrisje
6 October 2006, 18:22
Owkee, klik eens op dat overzichtsmapje net naast de link Mappen in je werkbalk bovenaan. En kijk eens of je door het veranderen van de weergave toch je inhoud te zien krijgt.

Mosquitos
6 October 2006, 21:07
Zo dus?

compuchrisje
6 October 2006, 21:20
Voilà daar staan ze dus nietwaar?
probeer de andere opties ook eens opnieuw, waarschijnlijk heb je iets aan die instellingen veranderd, zonder het te beseffen.
Lukt het nu ook met kopieren en verplaatsen?

Mosquitos
6 October 2006, 21:37
Ja daar staan ze. Dat lukt allemaal nog maar vreemd genoeg niet als ik kopieren naar of verplaatsen naar probeer.
Ik zal hem wel formateren :)
Toch bedankt voor de hulp mama(y)

compuchrisje
6 October 2006, 22:30
Format is wat drastisch, systeemherstel kan je net zoveel en véél vlugger en makkelijker teruggeven. Mogelijk heeft het ook te maken met beheersrechten in je account, vooral als je met meer personen op één computer werkt. Als je in je startmenu de optie hebt om van account te wisselen, probeer dan eens in te loggen als Administrator om zo de rechten van andere gebruikers na te kijken, vooràl diegene die voor jou tellen.

lacer
8 October 2006, 23:48
Hallo,
Ik weet niet hoe het komt maar als ik bij maptaken ga en op dit bestand verplaatsen of dit bestand kopieren klik krijg ik altijd een klein leeg scherm in plaats van een overzicht van mijn mappen waar ik dit bestand naartoe wil kopieren/verplaatsen.Weet iemand hoe dit komt aub en hoe ik dit kan oplossen :cry:

Ja zeg, ik heb hier al enkele dagen hetzelfde probleem. :angry: Het is wel vervelend, want ik werk niet graag met kopÏeren en plakken van mappen en bestanden. Enkel een stukje tekst of een url, dat gaat.

compuchrisje
9 October 2006, 00:46
Ik weet niet of dit kan helpen. Je probleem zou te maken hebben met het maximum aantal mapopties die windows kan opslaan. Eens erboven vertikt ie het om nog verder wat te onthouden en lijkt ie ook de rest te vergeten.
Voordat je dit gaat uitproberen, maak je best eerst een systeemherstelpunt aan.



Het probleem wordt veroorzaakt door de manier waarop het besturingssysteem de instellingen van mappen moet onthouden. Standaard zijn het de laatste vierhonderd instellingen. Als deze limiet is bereikt, worden de oudste verwijderd. <O:p></O:p>
In sommige gevallen gaat dit mis - het opslaan van nieuwe instellingen stopt nadat de 400-grens is overschreden. Met de volgende stappen wis je al je huidige instellingen, maar zorg je er tegelijk voor dat Windows nieuwe weer gaat onthouden, en vergroot je de limiet. Maak wel eerst een back-up van het register, dat je achteraf kan terugzetten als er iets zou mislopen. <O:p></O:p>
Ga naar Start, Uitvoeren en tik 'regedit' in. <O:p></O:p>
Zoek de Registersleutel 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shel l'. Als deze sleutel niet bestaat, ga dan verder met stap 8. <O:p></O:p>
Verwijder de subsleutel 'BagMRU', indien aanwezig. <O:p></O:p>
Verwijder daarna de subsleutel 'Bags', indien aanwezig. <O:p></O:p>
Zoek de waarde met de naam 'BagMRU Size' (let op de spatie tussen BagMRU en Size). <O:p></O:p>
Als deze waarde niet bestaat, ga dan naar Bewerken > Nieuw > DWORD waarde en geef als naam voor de waarde 'BagMRUSize' op. <O:p></O:p>
Dubbelklik op de waarde 'BagMRU Size', kies 'decimaal', en voer een gewenste hoeveelheid in (bijvoorbeeld 1.000). <O:p></O:p>
Kijk of er een Registersleutel bestaat met de naam 'HKEY_ CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoa m'. Zo ja, herhaal hiervoor dan stappen 3 tot en met 7. <O:p></O:p>
Controleer ook of 'HKEY_ CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVer sion\Shell' of 'HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curr ent-Version\ShellNoRoam bestaan', en herhaal als dit het geval is voor beide stappen 3 tot en met 7. <O:p></O:p>


Voor meer documentatie kan je hier (http://support.microsoft.com/kb/812003/)terecht.

lacer
9 October 2006, 23:58
Ik denk niet dat dit het probleem zal verhelpen want ik heb geen probleem met de weergave van de mappen zelf, zoals pictogrammen; lijst; detail; enzovoort.
Het betreft enkel de weergave van de mappenlijst in de miniverkenner als je wilt kopïeren of verplaatsen via bestands en maptaken.
Ik zal mij voorlopig moeten verhelpen met mijn rechter muistoets vrees ik :rolleyes:
gelijk de meesten onder ons.