Volledige versie bekijken : Hoe .mds openen met alcohol



Jasperx
5 October 2006, 17:40
Zoals de titel zegt, hoe moet ik een .mds bestand openen met zlcohol 120% ?

Alvast bedankt :good:

Milo
5 October 2006, 17:48
wel
Open alcohol
selecteer de optie brand image wizard
Ga nu naar de locatie waar die .mds staat .
Normaal gaat er daar een icoontje staan .
Open dat en bingo ;)

Jasperx
5 October 2006, 18:08
Ja maar ik weet niet hoe ik met alcohol moet werken

Peter.B
5 October 2006, 18:09
ik doe het zo;alcohol starten,onderaan zie je virtuele cd/dvd-rom.op dat pluske drukken die er naast staat.dan zie je eronder het merk van uw virtuele cd/dvd-rom(kan het niet anders uitleggen).bij mij is dat "(E)scsivax dvd/cd-rom.
daarop rechts klikken-image invoeren-en gaan zoeken waar uw bestand staat en op openen klikken.

Jasperx
5 October 2006, 18:26
Nu is het ene mdf bestand gelukt en nu probeer ik een volgend bestand (mdf) en lukt het niet :s

Icemar
5 October 2006, 18:47
dan moet je eerst de eerste die je er in heb gezet unmouten
en dan ja je de volgende openen

Jasperx
5 October 2006, 18:52
Ja maar ik weet niet hoe ik met alcohol moet werken
Unmouten?

g_man
5 October 2006, 18:56
Of een extra virtuele schijf aanmaken, dan kan je meerdere images mounten

Jasperx
5 October 2006, 19:01
Dus , ik heb hier 2 bestanden : in mds en mdf hoe moet ik deze nu "uitpakken"?

Jasperx
5 October 2006, 19:42
het is nu met isobuster gelukt voor 3 vd 4 bestanden en voor de 4de zegt hij dat het geen geldig bestand is :s

kan iemand me helpen?

Milo
5 October 2006, 19:54
je moet er maar 1 van de beide doen
die .Mdf is de workaround om die Mds te kunnen uitpakken

Jasperx
5 October 2006, 20:19
ja maar hoe?

ghost
5 October 2006, 21:08
je moet er maar 1 van de beide doen
die .Mdf is de workaround om die Mds te kunnen uitpakken

Nee het is toevallig andersom ;) Kijk maar de mds is maar een paar kB's en de mdf kan gemakkellijk 4,.... gig zijn .
Dus de info staat in de mds om de mdf te branden .
Dus Jasperx moet je de mds inladen , zodat je mdf (image)kunt branden op de cd/dvd. Steek eerst een cd of dvd in , kijk naar de mdf als die meer dan 900mB moet je een dvd gebruiken .
Open alcohol 120% , klik dan links op image brand wizard er opend zich een venster ,klik daarop verkennen ,zoek dan de mds. Selecteer die en klik op openen , dan op volgende , dan krijg je een nieuw venster , daar zet je uw brand snelheid als cd is beter op 4x of iets hoger , als het een dvd is 2.4 x en klik dan op start .

Jasperx
6 October 2006, 20:09
Ah daar word ik al wat wijzer van !

Maar er is iets als ik op start duw krijg ik dit :

http://img420.imageshack.us/img420/8294/naamloosve9.th.png (http://img420.imageshack.us/my.php?image=naamloosve9.png)

Jasperx
10 October 2006, 16:07
Niemand :/ ?

Simply
10 October 2006, 16:23
die scherm wil zeggen dat het programma wacht tot je een lege CD/DVD hebt ingevoerd! Daarna zou het schermpje moeten verdwijnen en het programma verdergaan met het branden ervan.

Simply
10 October 2006, 16:28
ff ter info, de handleidingen gevonden voor zowel Isobuster (http://www.ivanhoejupiler.be/t33208-hoe-iso-buster-gebruiken.html)als Alcohol (http://support.alcohol-soft.com/en/documentation/alcohol-user-manual.pdf)(Engels)

Jasperx
12 October 2006, 16:27
Bedankt voor de reactie Simply maar ik heb al wat gevonden : namelijk met DAEMON Tools lukt het wel om het mdf bestand te openen maar als ik het mds bestand ervan wil openen zegt em dat het een ongeldig image bestand is, alhoewel ik met andere mds files dit wel kan doen

weet iemand hier iets meer over

alvast bedankt

Jasperx
15 October 2006, 10:57
Echt niemand?

ghost
15 October 2006, 11:13
Mdf is het belangrijkste , die mds daar ben je alleen meer bij , als je die op cd of dvd brand. Ik heb daemon tools niet maar , die mds heb je daar niet nodig .
Via daemon tools kunt je mounten via die image , dus rechtstreeks het spel via die image opstarten of installeren(als het een spel is tenminste). Maar dat kunt je ook met alcohol 120% daar heb je dus dan ook geen cd of dvd voor nodig.