Volledige versie bekijken : paswoorden in XP



Novhir
8 October 2006, 00:48
Ik heb van iemand, die wel wat kent van het hackerswereldje, gehoord dat het mogelijk is om op iemand anders z'n pc binnen te breken en het wachtwoord zo te kunnen vinden van die pc (of de accounts op de pc).
Ik weet wel genoeg van pc's om te weten hoe je op een andere pc zou binnen moeten geraken, maar je kan toch niet achter het paswoord van iemand geraken als je een hack uitvoert via DOS (dus gewoon aan de bestanden geraakt, maar niet een of ander trojan horse installeert ofzo).

(Het gaat om een leerling op de school waar ik leerkracht ben. Hij wil zogezegd de pc's van de school hacken om aan de wachtwoorden van de beheerders te geraken, heb ik opgevangen.)

Ik weet wel dat er ergens op de pc, versleutelt weliswaar, de credentials staan (gebruikersnaam + wachtwoord). Kunnen die credentials ontcijferd worden? Want ondertussen maakt iedereen zich zorgen over die leerling zijn plannen...
Als het mogelijk is om deze credentials te ontcijferen, is het dan ook mogelijk om je tegen zoiets te beveiligen?

Bedankt,
Novhir

Icemar
8 October 2006, 00:55
zie je pm en dan sluit in deze topic want hier gaan we niet op het forum over discusseren hoe je iets wel en niet kan doen