Volledige versie bekijken : backup media



Sushi
10 October 2006, 14:31
Hallo iedereen,

ik zou hier een server moeten aankopen die moet dienen om beelden van beveiligingscamera's op te slaan. Het gaat dus over teraBytes. Deze beelden moeten kunnen geëxporteerd worden. Mijn vraag is nu, op welke media kan ik dat best doen? Zijn er tapes van deze Grootte? Kan ik beter een andere technologie aankopen?

Thx, Sushi.

Luc@s
10 October 2006, 16:25
Suchi,

over hoeveel IP of gewone camera's gaat het ? Is het de bedoeling dat je alle beelden hebt, of enkel maar de bewegende ? De systemen die ik ken, maken bv gebruik van motion detection ( enkel opnemen wanneer er beweging is) of nemen bv alle beelden geduurende een week op, en daarna start de cyclus opnieuw en worden de oude beelden gewoon overschreven... dit in combi met die motion detection, stelt u in staat met een schijf van 80 gig al een heel eind toe te komen hoor.... Ik weet natuurlijk niet of dit mogelijk is voor wat jullie nodig hebben.


groeten
L.

Sushi
13 October 2006, 12:41
Sorry dat ik zo laat reageer, ik was vergeten de optie aan te vinken van verwittiging via mail bij antwoord. Wij zullen 8 axis 221 gebruiken. Het probleem is dat ik die oplossing moet uitwerken en dat ik zelf niet alle gegevens heb. Ik neem trouwens ook niet de beslissingen in dit dossier.

Bij het systeem dat jij beschrijft, worden er dan nooit beelden geëxporteerd?

http://www.axis.com/products/cam_221/index.htm

spruit
13 October 2006, 12:47
kijk anders eens hier (http://www.dedicatedmicrosus.com/products_overview.asp)

Wij hebben zo'n produkt staan op 't werk...;)

Luc@s
16 October 2006, 23:03
heb ooit met die dedicated micros gewerkt...

dat zijn best wel goede dozen hoor, maar maak wel een onderscheid, de doos waar ik toen mee werkte functioneerde als "server" hier werden op de camera's op aangesloten via coax, en was het de doos zelf die de opname deed. bij een IP -cam, moet je nog bijbehorende software installeren op een pc, en dienen de beelden op die pc opgeslagen te worden... een totaal verschillend concept....


groeten
L.